سلامتی و پزشکی

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان؛ کدام یک برای پوست من مناسب تر است؟

شاید فکر کنید هیدراتاسیون (آبرسانی) چیزی است که فقط افراد دارای پوست خشک یا کم آب باید نگران آن باشند. اما آبرسانی به پوست درست مانند آبرسانی به بدن است. همان طور که بدن شما برای اینکه احساس خوبی داشته باشد به آبرسانی احتیاج دارد، پوست شما هم بدون توجه...

12 آذر 1401

ایرپادهای اپل جای سمعک را می گیرند!

ایسنا نوشت: آنالیز تازه پژوهشگران تایوانی نشان می دهد که ایرپادهای اپل ممکن است بتوانند جایگزینی برای سمعک باشند.

25 آبان 1401

این هشدار های خاموش ابتلا به سرطان ها را حتما جدی بگیرید!

اگرچه بسیاری از سرطان ها در مراحل اولیه شناسایی قابل درمان هستند، موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا، اقدام به انتشار لیستی از علائم مبهم که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شوند، نموده است.

17 آبان 1401

تب کریمه کنگو به سرانجام رسید

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: از 2 هفته گذشته تا به امروز گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم و همیشه با اقدامات سازمان این بیماری به سرانجام رسید.

28 مهر 1401

با این 6 خوراکی، فکر کودکتان را متمرکز کنید!

یک متخصص تغذیه هاروارد 6 غذای مغذی را معرفی کرد که به بچه ها شما یاری می نماید تیزبین و متمرکز بمانند.

27 مهر 1401

ارتقای رتبه ایران در فراوری علم با 465 مجله علمی و پژوهشی

وزیر بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی صرفا برای ارتقای اساتید نیستند و باید از امکانات گسترده این مراکز با مشارکت دانشجویان، بیشترین بهره را برد.

9 مهر 1401

مدت نگهداری شیر پاستوریزه در یخچال ، نکاتی در خصوص نگهداری شیرهای بسته بندی

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به نحوه فراوری شیرهای استریلیزه و پاستوریزه تاکید نمود که هر دوی این محصولات پس از بازشدن بسته بندی باید در یخچال نگهداری شوند.

29 شهریور 1401

عکس ، 31 هزار سال عمر اولین قطع عضو پزشکی تاریخ!

دیجیاتو نوشت: پژوهشگران از روی استخوان های یک کودک دریافته اند که قدمت اولین قطع عضو پزشکی در تاریخ به 31 هزار سال پیش می رسد.

23 شهریور 1401

مقایسه قطار فدک با دیگر قطارها

در حال حاضر در ایران فقط قطار فدک و قطار زندگی ، 5 ستاره هستند که جزء بهترین قطارها می باشند و هرکدام تفاوت های خاصی دارند و هر دو قطار در راستا مشهد تردد می کنند

19 شهریور 1401

طرز تهیه مربای انجیر و انجیر خشک؛ ویتامین ذخیره کنید!

انجیر را می گردد در فرآورده های مختلف مانند آب انجیر، انجیر خشک، انجیر شکری و مربای انجیر مصرف کرد تا ویتامین آن را در شکل های مختلف به بدن تزریق کنیم.

4 شهریور 1401

هشدار؛ خوردن چای با توت و خرما ضرر دارد!

مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت میشود. متاسفانه بعضی از مردم بر این باورند که مصرف توت یا خرما به جای قند می تواند از بالا رفتن اندازه قند خون جلوگیری کند.

3 شهریور 1401

تدوین آیین نامه های مرتبط با مدارس غیردولتی تا مهرماه

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: یکی از برنامه های نو ما ایجاد و توسعه مدارس غیردولتی عام المنفعه است که آیین نامه های مرتبط به این موضوع را تا مهرماه سال جاری تدوین می کنیم.

30 مرداد 1401

قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟ (راهنمای خرید)

کلاژن برای سلامت استخوان ها و بافت های ما حیاتی است و به آن ها اجازه می دهد قدرت، شکل و قابلیت ارتجاعی خود را حفظ نمایند.

25 مرداد 1401

نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان کرمانشاه

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه از نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان یاد کرد که مسائل متعددی را برای فعالین این عرصه و خصوصا صادرکنندگان ایجاد نموده است.

22 مرداد 1401

گلکسی بادز پرو سامسونگ ابزاری کارآمد برای افراد دارای مسائل شنوایی

نتیجه تحقیقاتی نو در نشریه تخصصی حوزه پزشکی گوش ، حلق و بینی Clinical and Experimental Otorhinolaryngology نشان می دهد که قابلیت صدای محیط یا Ambient Sound در هدفون های بی سیم گلکسی Buds Pro سامسونگ می تواند به کسانی که دچار ضعف کم تا میانه در شنوایی هستند یاری کند تا صداهای محیط را...

22 مرداد 1401

15 گیاه دوستدار حیوانات!

این گیاهان هیچ گونه خطری برای حیوانات تان ندارند و به علاوه گیاهان خانگی عالی برای شما خواهند شد.

21 مرداد 1401

تصاویر پاک ترین کشورهای جهان درسال 2022 ، هوای سالم و مدیریت پسماند دو ویژگی اصلی شهرهای این کشورهاست

تمیزی یک منطقه، یک شهر و یا کشور تنها به افزایش رضایتمندی و رفاه ساکنان آن منجر نمی گردد، بلکه جذب گردشگران از سراسر جهان را نیز در پی دارد. آب پاک، هوای تمیز، مدیریت کارآمد پسماند و فاضلاب کارآمد همگی در بهبود سلامت شهروندان و ساکنان شهرهای این کشورها...

20 مرداد 1401

قلب خود را با این خوراکی ها جوان نگه دارید

مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد می توان از 50 درصد کل مرگ و میرهای ناشی از حمله قلبی با چند تغییر کوچک در رژیم غذایی پیشگیری کرد.

19 مرداد 1401

نکات تازه برای تازه کارهای سفر ؛ این قسمت طبیعت گردی

در قدم اول به پنج درجه سختی طبیعت گردی می پردازیم، سپس نکات و پیشنهادهایی را در این باره با شما در میان می گذاریم. هر کدام از این نکات بسیار مهم هستند و توصیه می کنیم که هیچ کدام را ساده نگیرید، چرا که رعایت نکردن هرکدام، طبیعت گردی را به کاری سخت و طاقت...

14 مرداد 1401

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا کلیه های سالمی داشته باشید

محققان برای حفظ سلامت کلیه ها، مصرف رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند.

13 مرداد 1401
تعداد: (299)