نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان کرمانشاه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه از نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان یاد کرد که مسائل متعددی را برای فعالین این عرصه و خصوصا صادرکنندگان ایجاد نموده است.

نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان کرمانشاه

بهرام فراستی رئیس انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان روغن حیوانی کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه یکی از قطب های فراوری و صادرات روغن حیوانی محسوب می گردد، گفت : با وجود ظرفیت هایی که در فراوری این محصول داریم، اما جای آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در کرمانشاه خالی است.

وی گفت: هم اکنون برای انجام آزمایش های تخصصی که آیتم های متعددی را شامل می گردد، باید نمونه به آزمایشگاهی در اهواز یا شیراز ارسال گردد.

رئیس انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان روغن حیوانی کرمانشاه از تبعات این فرآیند یاد کرد و اضافه نمود: ارسال نمونه به شهر های دیگر هزینه فراوانی را به فراورینمایندگان و صادرنمایندگان تحمیل می نماید که این امر از توان رقابتی ما در بازار های خارجی می کاهد.

فراستی گفت: گمرک الزام دارد که حتما بار صادراتی به گمرک برود و آنجا نمونه اخذ شده و برای آزمایش ارسال گردد و در تمام این مدت بار صادراتی باید در گمرک بماند که گاهی 10 تا 12 روز و حتی بیشتر زمان احتیاج دارد. این فرایند نه تنها هزینه حمل و نقل فراوانی را در پی دارد، بلکه ماندن بار روغن در راستا و گاهی مقابل آفتاب باعث افت کیفیت محصول می گردد.

وی تاکید نمود: از گمرک تقاضا کردیم نمونه گیری را در محل انبار فراورینمایندگان و صادرنمایندگان انجام دهند و بار را تا حصول نتیجه پلمب نمایند، اما مورد موافقت قرار نگرفت.

رئیس انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان روغن حیوانی کرمانشاه وجود چنین آزمایشگاهی را برای کرمانشاه ضروری دانست و اظهار کرد: در گذشته گاهی آزمایشات اولیه از سوی معاونت غذا و دارو انجام می شد، اما اکنون هم آیتم های آزمایش افزایش یافته و هم غذا و دارو خود را از آزمایش روغن حیوانی کنار کشیده است.

فراستی درباره راه حل این شرایط نیز گفت: آزمایشگاه کارخانه نازگل آزمایشگاهی دقیق و با امکانات است که می تواند این آزمایش ها را برای روغن حیوانی انجام دهد. البته استفاده از ظرفیت این آزمایشگاه احتیاجمند همراهی و دستور مسئولین استان است که امیدواریم این کار هرچه زودتر انجام گردد، زیرا با رویه فعلی فرایند صادرات روغن حیوانی بسیار کند شده و حتی بعضی از این عرصه کنار رفته اند .

وبلاگ عینک آفتابی شیک کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید