تصاویر پاک ترین کشورهای جهان درسال 2022 ، هوای سالم و مدیریت پسماند دو ویژگی اصلی شهرهای این کشورهاست

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تمیزی یک منطقه، یک شهر و یا کشور تنها به افزایش رضایتمندی و رفاه ساکنان آن منجر نمی گردد، بلکه جذب گردشگران از سراسر جهان را نیز در پی دارد. آب پاک، هوای تمیز، مدیریت کارآمد پسماند و فاضلاب کارآمد همگی در بهبود سلامت شهروندان و ساکنان شهرهای این کشورها نقش مهمی ایفا می نماید.

تصاویر پاک ترین کشورهای جهان درسال 2022 ، هوای سالم و مدیریت پسماند دو ویژگی اصلی شهرهای این کشورهاست

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، در کشورهایی با کیفیت هوای مناسب، مردم کمتر در معرض تنفس ذرات معلق قرار می گیرند و همین امر، سلامت را برای آن ها به ارمغان می آورد. در چنین شرایطی، ساکنان کمتر به بیماری های وابسته به آلودگی هوا نظیر امراض قلبی-عروقی و تنفسی مبتلا می شوند، ضمن این که از نظر روانی نیز شرایط قابل قبولی را تجربه می نمایند. در ادامه به معرفی تمیزترین کشورهای دنیا پرداخته می گردد که در آن ها مؤلفه پاکیزگی، نرخ رضایتمندی شهروندی را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

سوئیس:این کشوراروپایی با شاخص عملکرد محیطی 87.42، در سال 2022 به عنوان پاک ترین کشور دنیا شناخته شده است که محققان دلیل این امر را به وجود جنگل های سبز بسیار، حیات وحش و آب وهوای عاری از آلودگی آن نسبت داده اند. سوئیس در دنیا به عنوان کشوری با زیبایی طبیعی شناخته شده است که محصور در زمین هایی از غرب، مرکز و جنوب اروپاست. این کشور یک جمهوری فدرال به شمار می رود که 26 استان را در بر گرفته است و مدیران آن همگی در شهر برن به عنوان مرکز غیررسمی سوئیس مستقر هستند. تمیزترین کشور دنیا در جنوب خود با ایتالیا، در غرب با فرانسه، در شمال با آلمان و در شرق با اتریش و لیختن اشتاین هم مرز است.

فرانسه : عنوان دومین کشور تمیز دنیا در سال 2022 مربوط به فرانسه است. شهرهای این کشور با ثبت شاخص عملکرد محیطی 83.95 جایگاه خود را مدیون کیفیت بالای هوا، بهداشت آب و شیلات است. فرانسه سومین کشور بزرگ و ثروتمند اروپا به شمار می رود، ضمن این که عنوان مجذوب کننده ترین منطقه گردشگری سراسر قاره را از آن خود نموده است. علاوه بر این، دومین کشور تمیز دنیا یک منطقه میان قاره ای به شمار میرود که بخش هایی از غرب اروپا، آمریکای جنوبی و مناطقی از اقیانوس های هند، آرام و اطلس را فرا گرفته است.

دانمارک : شاخص عملکرد محیطی در شهرهای این کشور اروپایی، 81.60 است و به عنوان سومین منطقه پاک دنیا در سال 2022 شناخته شده است. دانمارک در اروپای شمالی یک کشور نوردیک به شمار میرود و به عنوان جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی به شمار میرود. دانمارک با کشورهای فنلاند، نروژ، سوئد و آلمان هم مرز است و جمعیتی حدود پنج میلیون و 810 هزار نفر را در بر گرفته است که بیش از 800 هزار نفر از آن ها در کپنهاگ مرکز سکونت دارند. نکته جالب توجه این که در سال 2022، شهروندان شهرهای این کشور، عنوان شادترین مردم دنیا را از آن خود کردند. ساکنان شهرهای دانمارک در رفاه جسمی و روانی بسیار رضایت بخشی به سر می برند.

مالت :مالت واقع در جنوب اروپا، کشوری جزیره ای است که با شاخص عملکرد محیطی 80.90 توانست جایگاه چهارمین کشور تمیز دنیا را از آن خود کند. طی سال های اخیر، دولت کوشش بسیاری برای حفظ محیط زیست پیاده نموده و توانسته است با نظارت های بی وقفه خود، محیطی بسیار تمیز برای ساکنان سراسر کشور به ارمغان بیاورد. این کشور کوچک فضایی به مساحت 122 مایل مربع را در بر گرفته و میزبان حدود 515 هزار نفر جمعیت است. والتا، مرکز مالت، کوچک ترین شهر و مرکز اتحادیه اروپا به شمار می رود، زیرا فضایی تنها حدود 80 هکتار را در بر گرفته است.

سوئد :سوئد با شاخص عملکرد محیطی 80.51 توانست جایگاه پنجم کشورهای تمیز دنیا را در سال 2022 از آن خود کند و جالب این که سال ها در فهرست 10 کشور تمیز دنیا قرار گرفته است. سوئد از کشورهای شمالی اروپا به شمار می رود که در غرب خود با فنلاند و در شمال با نروژی همسایه است. پنجمین کشور تمیز دنیا، بزرگ ترین کشور اروپای شمالی به شمار میرود زیرا فضایی به مساحت 450 هزار و 295 کیلومتر مربع را در بر گرفته است.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر پاک ترین کشورهای جهان درسال 2022 ، هوای سالم و مدیریت پسماند دو ویژگی اصلی شهرهای این کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر پاک ترین کشورهای جهان درسال 2022 ، هوای سالم و مدیریت پسماند دو ویژگی اصلی شهرهای این کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید