نکات تازه برای تازه کارهای سفر ؛ این قسمت طبیعت گردی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، در قدم اول به پنج درجه سختی طبیعت گردی می پردازیم، سپس نکات و پیشنهادهایی را در این باره با شما در میان می گذاریم. هر کدام از این نکات بسیار مهم هستند و توصیه می کنیم که هیچ کدام را ساده نگیرید، چرا که رعایت نکردن هرکدام، طبیعت گردی را به کاری سخت و طاقت فرسا، تبدیل می نماید! انتخاب با خودتان است. پس با ما در خبرنگاران همراه باشید!

نکات تازه برای تازه کارهای سفر ؛ این قسمت طبیعت گردی

کدام طبیعت گردی ؟

قبل از اینکه در خصوص این نکات تازه برای طبیعت گردهای تازه کار حرف بزنیم بهتر است تعریفمان را از طبیعت گردی یکی بکنیم. وقتی از طبیعت گردی حرف میزنیم در واقع از چه حرف میزنیم؟

پنج درجه سختی، طبیعت گردی

طبیعت گردی پنج درجه سختی دارد: طبیعت گردی سَبُک، طبیعت گردی میانه، طبیعت گردی سخت، طبیعت گردی سنگین و در آخر طبیعت گردی فوق سنگین. در این تقسیم بندی پنج شاخص مهم وجود دارد: شرایط آب و هوایی، ارتفاع, مقدار شیب، مقدار مسافت و اقامت

مثلا درجه سختی میانه، یعنی اینکه روزانه حدودا چهار الی پنج ساعت پیاده روی دارید، اقامت شما به صورت کمپینگ کردن خواهد بود و توالت در آن از نوع صحرایی است.

منظور از درجه سختی سنگین، پیاده روی بیشتر از هشت ساعت در روز است. ارتفاع پیاده روی بالای چهار هزار متر است آب و هوا شدیدا متغییر و ناپایدار است، تایید سرپرست برای جضور شرکت نمایندگان الزامی است. برای این نوع سفر ها آمادگی جسمانی بالایی احتیاج است گرچه شرایط روحی بالاتری از نظر جسمانی احتیاج است.

در این جا ما در خصوص طبیعت گردی سخت و تا حدودی سنگین حرف می زنیم، در خصوص طبیعت گردی های یک روزه و پیک نیک ها حرف خاصی وجود ندارد جز اینکه خواهشا از طبیعت مراقبت کنید. حالا بیایید با یکدیگر یک به یک نکات لازمی که باید در طبیعت گردی را بدانید با یکدیگر مرور کنیم.

اولین نکته این است، از نور روز پیروی کنید!

با نور خورشید حرکت کنید بعد از غروب کمتر فعالیت کنید. دو علت برای این نکته وجود دارد طبیعت از آدمی انرژی می گیرد شما در طبیعت استراحت و خواب مطلق ندارید باید از خود در طول شب هم مراقبت کنید. لذا اگر بعد از غروب پیاده روی کنید خسته خواهید بود و شب خطرناکی را شاید تجربه کنید نکته دوم این است پیاده روی در شب علاوه بر اینکه شما از زیبایی های طبیعت محروم هستید در معرض هجوم حیوانات هستید استراحت کنید و شب را بی خطر بگذرانید.

دسته جمعی در طبیعت سفر کنید

از راستا اصلی خارج نشوید!

طبیعت گردی همچون پرسه زنی در شهر نیست. طبیعت پر از جاهای مختلف است که شاید شما را به دام بیاندازد و برگشت را برایتان ناممکن کند، لذا راه اصلی را همواره ارجح نسبت به بقیه راه ها بدانید و آن را پی بگیرید.

بدون شناخت به طبیعت گردی نروید!

در بسیاری از جاهایی که با دوستان به طبیعت گردی پرداخته ایم بوده اند دو سه نفری که هیچ از سفر نمی دانستند و آمده بودند تا پرسه بزنند! بدون دانستن طول راستا، مختصات آن و بعلاوه مدت حدودی راستا کاری بی معنی است دقت کنید طبیعت گردی می کنید که بعد از مدتی به خانه تان برگردید طبیعت گردی به هدف ماندن در طبیعت انجام نمی گردد!

خواهشا تنها نروید!

طبیعت گردی تنهایی برای مدت چهار ساعت و بیشتر بسیار خطرناک است چرا که طبیعت افراد تنها را در تنهایی می بلعد! منظور این است که حال و احوال روحی تان شاید در طول راستا تغییر کند و سبب گردد که راستای که فکر می کردید دو ساعته می پیمایید هفت هشت ساعت طول بکشید اینطور در دام شب می افتید و معلوم نیست طبیعت با شما مهربان باقی بماند یا نه!

به دو نفر بگویید! دقیق هم بگویید!

حتما به دو نفر بگویید که کجا و از چه راستای به طبیعت گردی می روید، طبیعت گردی یک سرگرمی بی خطر نیست و امکان دارد هزار و یک اتفاق بیافتد لذا حتما دو نفر را از رفتن تان آگاه کنید! هیچ کس به مرده ای که مستقل رفتار نموده است احترام نمی گذارد.

وسایل کوله را دبل چک کنید!

وسایل کوله در طبیعت گردی حکم برگ زندگی را دارد. در راستا باید یک کوله سبک داشته باشید که در آن یک کیسه خواب ضد آب حتما وجود دارد، خوراکی های سبک در آن وجود دارد. خوراکی در طول طبیعت گردی یکی از بخش های بسیار مهم است در حالاتی که بی حوصله و کلافه شده اید این خوراکی ها به دادتان می رسد و حس و حالتان را دگرگون می نماید. روی ایجاد آتش و اینجور چیزها حساب باز نکنید هزار و یک اتفاق می تواند بیافتد که شما نتوانید آتش داشته باشید. نون اضافه برترین خوراکی است حتما جایی برای آن در کوله در نظر بگیرید.

اما منظورمان از دبل چک کردن کوله این نیست که شما دو بار خود کوله را آنالیز کنید، حتما به یک نفر بگویید بیاید کوله تان را آنالیز کند چرا که او برای آنالیز می آید و شما تنها دنبال جا دادن هستید او بهتر از شما خواهد دید.

سطح سختی و راستا را آنالیز کنید

سطح سختی و راستای که می خواهید بروید را حتما آنالیز کنید و دنباله رو دوستانتان نباشید بسیار پیش آمده همراه با دوستان به طبیعت زده ایم ولی یکی از بچه ها در وسط راه آغاز به گله و ناله نموده است از او علت را جویا که شدیم جواب اش این بود، خب من نمی دونستم اینقدر راستا است! سعی کنید با خودتان صادق باشید هیچ کس نمی داند شما در چه آمادگی از نظر جسمی به سر می برید تصمیم های بی منطق نگیرید چرا که سفر طبیعت گردی گروهی است و اثر بدی شاید روی بقیه افراد بگذارد.

برنامه زمان بندی سبک بنویسید

طبیعت گردی پر از اتفاق های عجیب و غریب می تواند باشد. طبیعت گردهای حرفه ای پیشنهاد می نمایند برای طبیعت گردی برنامه سنگینی نگذارید فقط به خودتان بگویید شب و روز را قرار است چطور بگذرانید و وسواس به خرج ندهید.

ساعت رفتن و آماده شدن را متناسب با توانایی هایتان در نظر بگیرید و از همه مهمتر برنامه فشرده ننویسد! نگویید در روز صد کیلومتر پیاده روی خواهیم کرد!

طبیعت گردی مترادف با عکاسی و پرسه زنی در طبیعت نیست برای خود آداب و اصولی دارد در بالا به چند مورد اساسی آن اشاره هایی داشته ایم، تازه کارهای سفر از همین نکته های ساده چشم پوشی می نمایند و همه چیز را برای خود و اطرافیان سخت می نمایند.

تازه کارهای سفر باید منطقی باشند و از هیجانات به دور باشند، شمایی که این مطلب را تا سرانجام خوانده ای از تازه کارهای سفر یک قدم جلو خواهی بود در صورتی که این نکته ها را رعایت کنی.

مسرور خواهیم بود از تجارب طبیعت گردی خود برای ما بنویسید، تا تازه کارهای سفر تجارب شما را نیز بشنوند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "نکات تازه برای تازه کارهای سفر ؛ این قسمت طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات تازه برای تازه کارهای سفر ؛ این قسمت طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید