تب کریمه کنگو به سرانجام رسید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: از 2 هفته گذشته تا به امروز گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم و همیشه با اقدامات سازمان این بیماری به سرانجام رسید.

تب کریمه کنگو به سرانجام رسید

آقای امین اسدی گفت: بنابرآخرین آمار وزارت بهداشت 75 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه 7 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، با اقدامات سازمان دامپزشکی در روستاها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی روستاییان و عشایر، تب کریمه کنگو طی 2 هفته اخیر به انتها رسیده است.

اسدی می گوید: با توجه به بحث کشتارهای غیرمجاز به افراد توصیه می گردد که از خرید گوشت کنار جاده اجتناب نمایند چرا که این دام ها خارج از سیکل نظارت بهداشتی و شرعی است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به بیماری های مشترک دام و انسان به افراد توصیه می کنیم که از مراکز مجاز و گوشت دارای برچسب سازمان دامپزشکی را خریداری نمایند که به سبب نظارت های بهداشتی و شرعی عاری از هر گونه بیماری است.

همه ساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها تب کریمه کنگو شیوع پیدا می نماید که سال جاری اقدامات سازمان دامپزشکی همانند سم پاشی اماکن دامی و نظارت و پیگیری های انجام شده، تعداد مبتلایان و فوتی ها نسبت به سنوات قبل کاهش یافت.

وبلاگ عینک آفتابی شیک مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تب کریمه کنگو به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب کریمه کنگو به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید