15 گیاه دوستدار حیوانات!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، این گیاهان هیچ گونه خطری برای حیوانات تان ندارند و به علاوه گیاهان خانگی عالی برای شما خواهند شد.

15 گیاه دوستدار حیوانات!

وقتی حیوان خانگی تان جز خانواده تان می گردد، سلامت او از همه چیز مهم تر است. یکی از راه های مطمئن شدن از سالم ماندن حیوان در خانه آن است که گیاهان خانگی انتخاب کنید که برای حیوان تان هیچ خطری نداشته باشد. همانطور که می دانید گیاهان خانگی زیادی هستند که برای حیوانات سمی و خطرناک هستند. حتی برخی از معمول ترین گیاهان خانگی که در همه خانه ها پیدا می شوند می توانند به حیوان عزیزتان صدمه زیادی بزنند.

احتیاط: درست است که گیاهان زیادی هستند که برای سگ یا گربه ما خطرناک نیستند، اما باز هم بهتر است تمایل حیوان برای نزدیک شدن به این گیاهان را هم کم کنیم و تمام گیاهان خانگی مان را در محلی دور از دسترس حیوانات قرار دهیم.

اگر نگران حیوانات خانگی تان هستید، این 15 گیاه بی خطر برای حیوانات را بشناسید و آنها را پرورش دهید.

1- بنفشه آفریقایی

گیاهی خانگی می خواهید که علاوه بر اینکه برای حیوانات تان مسئله ای ایجاد نکند گل هم بدهد؟ با بنفشه آفریقایی آشنا شوید. گل های این گیاه خاص، که با مراقبت ویژه می تواند در تمام طول سال گل داشته باشد، به رنگ هایی از طیف بنفش، طیف صورتی، سفید، قرمز، آبی و چند رنگه یافت می شوند. این گیاه مراقبت کمی احتیاج دارد و در مکان هایی با نور کم هم به خوبی رشد می نماید.

2- گیاه هوایی

واریته های تیلاندسیا مدرن، مجذوب نماینده و بهتر از همه، برای حیوانات بی خطر هستند. اما این را بدانید که هم گربه ها و هم سگ ها دوست دارند برگ های باریک این گیاهان زیبا را بجوند. پس گیاهان هوایی تان را در جایی بگذارید که دست حیوان به آنها نرسد. روش پرورش و دیگر نکاتی که باید در رابطه با گیاهان هوایی بدانید در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

3- پیله آ

این گیاه زیبا با برگ های سبز - نقره ای هیچ خطری برای سگ و گربه تان ندارد.

4- کاکتوس کریسمس

این گیاه زیبا بر خلاف ظاهر عجیب و غریبش هیچ خطری برای سگ و گربه تان ندارد. البته ممکن است در اثر قورت دادن گیاه در روده احساس ناراحتی ایجاد گردد، اما خطری ندارد و نسبت به بقیه گیاهانی که در زمستان پرورش داده می شوند ایمن تر است.

5- برخی انواع سرخس

تشخیص سرخس ها سخت است چرا که گیاهان زیادی هستند که به نام سرخس خوانده می شوند در حالی که واقعا از خانواده سرخس ها نیستند. سرخس های اصلی مانند سرخس بوستون برای حیوانات خطری ندارند. اما حواس تان به سرخس مارچوبه (یا مارچوبه زینتی)، که در واقع گیاهی از خانواده سرخس ها نیست، باشد چرا که برای حیوانات سمی است.

6- برگ نعنایی

نام این گیاه به انگلیسی گیاه دوستی است چرا که می توان ساقه ای از گیاه برگ نعنایی برید و آن را به دوستی داد تا او هم این گیاه را داشته باشد. برگ نعنایی به راحتی به وسیله قلمه قابل تکثیر است. این گیاه کاملا برای حیوانات تان بی خطر است اما مراقب باشید چون آنها به برگ های پرزدار آن جذب می شوند و دوست دارند آنها را بجوند.

7- برخی سبزیجات

پرورش سبزیجات در خانه هم سرگرم نماینده است و هم باعث می گردد همواره سبزی تازه داشته باشیم. اما همه سبزی ها برای حیوانات بی خطر نیستند. اسطوخودوس و پونه کوهی برای حیوانات سمی هستند اما ریحان، مریم گلی و آویشن برای شان خطری ندارند.

8- گیاه انگور گل توری (Lace Flower Vine)

این گیاه را درون گلدان های آویز می کارند پس دست حیوان تان به آن نخواهند رسید. اگر هم به طور اتفاقی در معرض تماس سگ یا گربه تان قرار بگیرد، برای آنها سمی نیست.

9- اسکینانتوس

این گیاه دمدمی مزاج برای سگ و گربه تان کاملا بی خطر است. این گیاه استوایی در مکانی روشن رشد می نماید و دوست دارد در فصل های گرم در بیرون از خانه باشد.

10- نخل شاورما

یکی از زیباترین، مدرن ترین و شیک ترین نخل هایی که می توانید در خانه پرورش دهید نخل شاورما است. نخل شاورما گیاهی عالی برای کسانی است که در خانه حیوان دارند و در پی یک درخت برای پرورش می گردند. نخل شاورما علاوه بر اینک برای سگ ها و گربه ها کاملا بی خطر است، انتخابی عالی برای تازه کارها است.

11- ارکیده فالانوپسیس

یکی از محبوب ترین و رایج ترین انواع ارکیده، ارکیده فالانوپسیس، اصلا برای حیوانات سمی نیست. اما حواس تان به یک نکته باشد: گربه ها و سگ ها دوست دارند چیزی بجوند و از آنجایی که در مخلوط خاک ارکیده تان احتمالا پوسته درخت پیدا می گردد، ممکن است به آن حمله ببرند.

12- گل سنگ

گیاه گل سنگ گیاهی عالی برای استفاده در تراریوم، دیش گاردن و یا کاشت در گلدان است که برای حیوانات تان هم بی خطر است.

13- کالاتیا

گیاه کالاتیا در حدود 15 تا 20 سانتی متر رشد خواهد نمود و انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک، مثلا درون قفسه کتاب، است. این گیاه یکی از آسان ترین گیاهانی است که می توانید پرورش دهید.

14- گندمی

این گیاه زیبا که پرورش بسیاره ساده ای هم دارد به خاطر همین 2 دلیلی که گفتیم بسیار محبوب و رایج است. این گیاه زیبا که هم در گلدان آویز و هم در گلدان معمولی به خوبی رشد می نماید، در هر خانه ای با هر شرایطی راضی خواهد بود.

15- برخی ساکولنت ها و کاکتوس ها

بسیاری از ساکولنت های محبوب مانند اشوریا، ساق عروس و ساکولنت های رزت دار مسئله ای برای حیوانات تان ایجاد نمی نمایند. اما باید در هنگام خرید هر ساکولنت در اینترنت جستجو کنید تا مطمئن شوید مسئله ای برای گیاهان تان ایجاد نخواهند کرد. برای مثال ساکولنت کراسولا برای حیوانات بسیار خطرناک است.

منبع: فوت و فن / bhg.com

به "15 گیاه دوستدار حیوانات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 گیاه دوستدار حیوانات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید