علم و تکنولوژی

فروشگاه افزونه ها به سایت ساز وبزی اضافه شد

طراحی سایت مدتهاست وارد مرحله جدیدی شده و با ظهور سیستم های سایت ساز (Website Builders)، ایجاد و طراحی وب سایت یا فروشگاه های اینترنتی برای هر شخصی با هر مقدار دانش فنی بسیار ساده شده است. در بین شرکت ها و سرویس دهنده هایی ایرانی، سایت ساز وبزی یکی از پرچمداران...

28 آبان 1401

ایرپادهای اپل جای سمعک را می گیرند!

ایسنا نوشت: آنالیز تازه پژوهشگران تایوانی نشان می دهد که ایرپادهای اپل ممکن است بتوانند جایگزینی برای سمعک باشند.

25 آبان 1401

مودم های 5G اپل ممکن است به این زودی ها عرضه نشوند

کوالکام در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2022 خود گفت که اپل بار دیگر برای آیفون های سال 2023 خود به مودم های 5G این شرکت متکی خواهد بود. این موضوع به این معنی است که امسال نیز نباید منتظر مودم های 5G و اختصاصی غول فناوری آمریکا باشیم.

12 آبان 1401

با این 6 خوراکی، فکر کودکتان را متمرکز کنید!

یک متخصص تغذیه هاروارد 6 غذای مغذی را معرفی کرد که به بچه ها شما یاری می نماید تیزبین و متمرکز بمانند.

27 مهر 1401

وان پلاس نورد N300 با تراشه مدیاتک در راه است

وان پلاس همیشه در کوشش است تا با عرضه گوشی های هوشمند باکیفیت و با قیمت مناسب خود را به غول های دنیای فناوری نزدیک تر کند. طبق تازهترین خبرهای منتشر شده، این شرکت در حال توسعه یک گوشی هوشمند تازه به نام وان پلاس نورد N300 است که با شارژر 33 واتی و قابلیت های...

22 مهر 1401

نمایشگر 2 در 1 فیلیپس با ترکیبی منحصر به فرد از نمایشگر LCD و کتابخوان

فیلیپس به تازگی یک مانیتور نو دو در یک با نمایشگر دوگانه در چین عرضه نموده است. این مانیتور دو فناوری صفحه نمایش را ارائه می دهد: یک صفحه نمایش ال سی دی 23.8 اینچی با وضوح بالای Quad HD و دیگری یک صفحه نمایش جوهری (E-Ink). این شرکت ادعا می نماید که این فناوری ترکیبی...

20 مهر 1401

آیفون SE 4 ممکن است با نمایشگر 6.1 اینچی LCD عرضه گردد

به گفته راس یانگ، تحلیلگر معروف Display Supply Chain Consultants (DSCC)، آیفون SE 4 احتمالاً مجهز به صفحه نمایش LCD 6.1 اینچی و بعلاوه بریدگی نمایشگر برای میزبانی از سیستم دوربین سلفی خواهد بود.

18 مهر 1401

تصاویر ، گرانترین ماشین در حراج خودروهای خارجی توقیفی گمرک را ببینید

خودروهای خارجی توقیف شده در گمرک مدتی قبل به حراج گذاشته شدند؛ اما از میان این خودروها کدامیک توانست لقب گرانترین ماشین را به خود اختصاص دهد؟

16 مهر 1401

توضیحات نو وزیر ارتباطات درباره اینترنت ملی و قطع امنیتی اینترنت بین الملل در جمع نمایندگان مجلس !

سایت خانه ملت نوشته است عیسی زارع پور پس از حضور در کمیسیون تخصصی مجلس و ارائه توضیحات در جمع نمایندگان ، از مردم خواسته به پلتفرم های داخلی نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که خیلی از این پلتفرم ها به مراتب بهتر از نمونه های خارجی هستند و قابلیت های بهتری...

13 مهر 1401

ارتقای رتبه ایران در فراوری علم با 465 مجله علمی و پژوهشی

وزیر بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی صرفا برای ارتقای اساتید نیستند و باید از امکانات گسترده این مراکز با مشارکت دانشجویان، بیشترین بهره را برد.

9 مهر 1401

مدت نگهداری شیر پاستوریزه در یخچال ، نکاتی در خصوص نگهداری شیرهای بسته بندی

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به نحوه فراوری شیرهای استریلیزه و پاستوریزه تاکید نمود که هر دوی این محصولات پس از بازشدن بسته بندی باید در یخچال نگهداری شوند.

29 شهریور 1401

عکس ، 31 هزار سال عمر اولین قطع عضو پزشکی تاریخ!

دیجیاتو نوشت: پژوهشگران از روی استخوان های یک کودک دریافته اند که قدمت اولین قطع عضو پزشکی در تاریخ به 31 هزار سال پیش می رسد.

23 شهریور 1401

نمایش یک شاخه گل سرخ در فرهنگسرای سرو به روی صحنه می رود

تهران (پانا) - نمایش یک شاخه گل سرخ به نویسندگی سیروس همتی، در فرهنگسرای سرو به روی صحنه می رود.

7 شهریور 1401

آیپد نسل دهم ممکن است تاچ آیدی و دوربین فیس تایم متفاوتی داشته باشد

انتظار می رود اقتصادی ترین تبلت اپل یعنی آیپد نسل دهم پاییز امسال با طراحی نو لبه های صاف، پورت شارژ USB-C و موارد دیگر به کاربران معرفی شود. در همین زمینه، گزارش نو حاکی از آن است که نسل دهم آیپد می تواند تاچ آیدی را به جای دکمه هوم، در دکمه پاور داشته باشد.

5 شهریور 1401

هشدار؛ خوردن چای با توت و خرما ضرر دارد!

مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت میشود. متاسفانه بعضی از مردم بر این باورند که مصرف توت یا خرما به جای قند می تواند از بالا رفتن اندازه قند خون جلوگیری کند.

3 شهریور 1401

تدوین آیین نامه های مرتبط با مدارس غیردولتی تا مهرماه

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: یکی از برنامه های نو ما ایجاد و توسعه مدارس غیردولتی عام المنفعه است که آیین نامه های مرتبط به این موضوع را تا مهرماه سال جاری تدوین می کنیم.

30 مرداد 1401

تکذیب خبر متاثر نبودن چشمه کوهرنگ از سیلاب های اخیر

روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه ای گفت که دلیل گل آلود شدن چشمه کوهرنگ در دست آنالیز است.

28 مرداد 1401

گلکسی بادز پرو سامسونگ ابزاری کارآمد برای افراد دارای مسائل شنوایی

نتیجه تحقیقاتی نو در نشریه تخصصی حوزه پزشکی گوش ، حلق و بینی Clinical and Experimental Otorhinolaryngology نشان می دهد که قابلیت صدای محیط یا Ambient Sound در هدفون های بی سیم گلکسی Buds Pro سامسونگ می تواند به کسانی که دچار ضعف کم تا میانه در شنوایی هستند یاری کند تا صداهای محیط را...

22 مرداد 1401

حفره روی صفحه آیفون 14 پرو بزرگ تر از چیزی است که از بابتش شاد باشیم!

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا حفره روی نمایشگر آیفون 14 پرو آنقدر بزرگ هست که کاربران شاید فرق چشمگیری بین آن و ناچ حس نکنند.

15 مرداد 1401

طرز تهیه مجبوس جنوبی با گوشت چگونه است؟

با یادگیری طرز تهیه مجبوس جنوبی می توانید یک غذای بحرینی خوشمزه و مقوی را تهیه کنید. این غذا به طور عمده در کشورهای خاورمیانه و به خصوص جنوب ایران مصرف می گردد. مردم شهرهای جنوبی کشور با تهیه مجبوس یک وعده غذایی خوشمزه و مفید را برای خود و خانواده هایشان...

11 مرداد 1401
تعداد: (271)