آیپد نسل دهم ممکن است تاچ آیدی و دوربین فیس تایم متفاوتی داشته باشد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، انتظار می رود اقتصادی ترین تبلت اپل یعنی آیپد نسل دهم پاییز امسال با طراحی نو لبه های صاف، پورت شارژ USB-C و موارد دیگر به کاربران معرفی شود. در همین زمینه، گزارش نو حاکی از آن است که نسل دهم آیپد می تواند تاچ آیدی را به جای دکمه هوم، در دکمه پاور داشته باشد.

آیپد نسل دهم ممکن است تاچ آیدی و دوربین فیس تایم متفاوتی داشته باشد

رندرهایی که در اوایل ماه جاری از آیپد نسل دهم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که آیپد نو مانند آیفون های اخیر، آیپدها، مک بوک پرو 14 اینچی، 16 اینچی و مک بوک ایر 2022 از لبه های صاف بهره می برد. امروز نیز رندرهای مبتنی بر CAD آیپد نسل دهم اپل از طریق افشاگری به نام Macotakara فاش شده که نمای کلی پنل جلویی و پشتی این تبلت اقتصادی را به کاربران نشان می دهد.

به طور کلی باید اشاره کنیم که رندرهای مبتنی بر CAD از دل زنجیره تأمین بیرون می آیند و از طریق سازندگان لوازم جانبی برای طراحی و ساخت قاب های محافظ نو و سایر محصولات جانبی استفاده می شوند. به همین دلیل، آن ها در درجه اول بر ابعاد کلی محصول مورد نظر تمرکز می کنند و مواردی که بر آن ابعاد تأثیر نمی گذارد، را نادیده می گیرند. در حقیقت تنها مقدار نمایشگر و تغییرات طراحی دیوایس مورد نظر برای سازندگان لوازم جانبی اهمیت دارد.

این افشاگر ضمن اشاره به تصاویر مبتنی بر CAD این تبلت اعلام کرده که مقدار بدنه این محصول با این رندرهای فاش شده مطابقت دارد. اما به نظر نمی رسد که مقدار پنل جلویی و جایگاه دکمه تاچ آیدی در رندرهای آیپد نسل دهم مد نظر قرار گرفته باشد. گزارش مذکور همچنین در ادامه توضیح می دهد که تاچ آیدی این محصول ممکن است همانند آیپد مینی باشد. این موضوع به این معنی است که حسگر تاچ آیدی می تواند در دکمه پاور به جای دکمه هوم، مانند آیپد مینی و آیپد ایر قرار بگیرد.

اگر این گزارش منتشر شده صحت داشته باشد، ممکن است با آیپدی روبرو باشیم که به لطف حذف دکمه هوم، حاشیه های بسیار کمتری خواهد داشت و بدین ترتیب بزرگی نمایشگر نیز بیشتر به چشم می خورد. این موضوع همچنین باعث می شود که سیستم صوتی این محصول به طرز عجیبی شبیه آیپد ایر باشد، اما یکی از تفاوت های اصلی آن ها، بحث پردازنده است. انتظار می رود آیپد 10 از تراشه A14 بایونیک اپل استفاده کند، در حالی که آیپد ایر از تراشه M1 بهره می برد.

تراشه A14 که با فرآیند ساخت 5 نانومتری تولید شد، 11.8 میلیارد ترانزیستور دارد و نخستین تراشه ای هم بود که از چنین لیتوگرافی بهره می برد. همچنین این پردازنده نو نوید 30 درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه A13 فعلی را به کاربران می دهد. شایعات منتشر شده حاکی از آن است که یک دوربین بازطراحی شده در پشت آیپد نو وجود دارد که یادآور ماژول دوربین آیفون X است. ظاهراً دوربین بکار رفته روی پنل پشتی این محصول در کنار فلش LED قرار خواهد گرفت و بیضی شکل خواهد بود. همچنین احتمال می رود که یک سنسور 12 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد نسل نهم شود.

عجیب تر از شایعات تغییر جایگاه تاچ آیدی آیپد نسل دهم، گزارش های متعددی است که ادعا می کنند دوربین فیس تایم این تبلت نیز به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. در همین زمینه یکی از گزارش ها می گوید که دوربین فیس تایم ممکن است در سمت راست نمایشگر این تبلت تعبیه شود. اینکه این طراحی نو، عملی خواهد شد یا نه هنوز مشخص نیست. اما این طور که به نظر می رسد جایگاه دوربین فیس تایم احتمالاً در نسل نو تبلت اقتصادی اپل برخلاف آیپد 9 تغییر خواهد کرد.

از آن جایی که این شایعات برای اولین بار است که مطرح می شوند، بنابراین باید منتظر باشیم تا شاید در روزهای آینده خبرهای دقیق تری در رابطه با این موضوع در اختیار ما قرار بگیرد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپد نسل دهم ممکن است تاچ آیدی و دوربین فیس تایم متفاوتی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد نسل دهم ممکن است تاچ آیدی و دوربین فیس تایم متفاوتی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید