بهترین غذاهای خیابانی آگرا برای شکم گردی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، واقعا شهرهای هند را بدون امتحان کردن غذاهای خیابانی نمی توان تصور نمود. تصور سفر به شهرهای مثلث طلایی و امتحان کردن غذاهای خیابانی آگرا می تواند از جاذبه های شکم گردی هند باشد. جاذبه ای که باید برای آن محتاط بود و هم به خاطر مزیت های خوبی که دارد گردشگران خارجی بسیاری را به سمت خود می کشاند. تصور کنید در خیابانی در آگرا مانند بازار سادار قدم می زنید و انواع بوها و عطرهای ادویه های ترکیب شده با مرغ و گوشت کبابی را استشمام می کنید. عطر نان تازه پخته شده در میان ادویه ها و غذاهای هندی هم از جاذبه های آگرا بوده که با غذاهای محلی هند، به هر گردشگری دوباره احساس گشنگی می دهد. مجله گردشگری خبرنگاران شما را برای انتخاب بهترین غذاهای خیابانی آگرا هدایت می نماید و گزینه های زیادی پیش روی شما می گذارد.

بهترین غذاهای خیابانی آگرا برای شکم گردی

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان احتیاج دارید.

تنوع غذایی در آگرا

شهر آگرا تنها به خاطر داشتن جاذبه های مشهور هند محبوبیت ندارد. اینجا غذاهای خوشمزه و عطر و بوهای غذاهای خیابانی است که گردشگران را به سمت خود می کشاند. به دیدن تاج محل رفته اید و خسته هستید یا احتیاج به انرژی برای ادامه بازدیدهای خود دارید. اینجاست که یک ظرف دسر راحت الحلقوم هندی شما را به وجد می آورد. حتی بسیاری از غذاهای خیابانی آگرا دسرها و غذاهایی هستند که همزمان با ماه مبارک رمضان در بیشتر شهرهای هند پخته می شوند. آگرا شهری است که همه سال می توانید غذاهای خوشمزه ماه رمضان را امتحان کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده شما به عنوان گردشگری خارجی غذاهای خیابانی آگرا را متنوع ببینید، وجود جمعیت زیاد این شهر است. از تمام شهرهای هند، به آگرا آمده اند و در نتیجه طعم تمام غذاهای محلی هر نقطه از هند را اینجا خواهید یافت. با این حال بهترین غذاهای خیابانی آگرا که هر گردشگری به دنبال امتحان کردن آن است، کدام غذاها هستند؟

دسر خوشمزه پتا یا همان راحت الحلقوم خودمان

افرادی که به آگرا سفر می نمایند اما این خوراکی شیرین خوشمزه را امتحان نمی نمایند، سفرشان را به هند کامل ننموده اند. پتا یا همان شیرینی خوشمزه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین شیرینی ها در آگرا و البته دیگر شهرهای هند است که نمی توان به سادگی از کنارش گذشت. این دسر خوشمزه را در انواع و اقسام شکل ها، رنگ ها و طعم ها خواهید یافت.

پیشنهاد می دهیم تا زمانی که به طعم مورد علاقه خود نرسیده اید، تک تک طعم های آن را امتحان کنید. پتا زعفرانی، پتا طالبی، پتا با طعم انواع میوه ها و تزئین شده با مغزیجات و نارگیلی از جمله طعم های این شیرینی هندی است. در میان غذاهای خیابانی آگرا افراد بسیاری را خواهید یافت که این دسر خوشمزه را می فروشند اما اگر طعم مورد علاقه خود را نیافتید، باز هم بشد. مطمئن باشید که مغازه بعدی شما را با طعم های جدیدتر غافلگیر خواهد نمود.

در کل ماده اصلی تشکیل دهنده پتا Petha را کدو تنبل یا کدو سبز تشکیل می دهد که با مغزیجات و دیگر مواد ترکیب شده است. پتاهایی که در بازارهای آگرا خواهید یافت یا بسیار نرم هستند و یا بسیار خشک درست شده اند. در هر صورت هر دو نوع این پتاها پرطرفدارند و جای امتحان کردن دارند. خود مردم هند معتقدند که پتاهایی که در آگرا فروخته می شوند، طعمی بسیار متفاوت تر از دیگر شهرهای هند دارند و البته خوشمزه تر هم هستند.

کسانی که برای اولین بار است به هند سفر می نمایند، می توانند از راهنمای سفر به هند هر آنچه که احتیاج دارند، پیدا نمایند.

پاراتاس، نانی با طعم های متفاوت

هندی ها در طول قرن ها با دیگر اقوام مخصوصا اقوام مغولی در آمیخته اند و تاثیر گرفته اند. در این میان یکی از معروف ترین غذاهای مغولی که نانی طعم دار شده بود، وارد غذاهای محلی هندی شد و پاراتا یا پاراتاس Paratha نام گرفت. اگر کمی به مواد تشکیل دهنده و طعم این نان دقت کنید، مزه آن را همانند پیتزاهای ایتالیایی خواهید یافت. طرز تهیه بسیار آسانی دارد. هندی ها ابتدا نان را می پزند و سپس هر ماده غذایی دیگری که دوست دارند به نام افزوده و می پزند. در نتیجه نانی به دست می آید که در آن انواع سبزی ها، پیازچه، سیب زمینی، گوشت و هر چیزی که بپسندید، پیدا می گردد.

در میان غذاهای خیابانی آگرا پاراتاهایی با طعم های مختلف خواهید یافت. اگر رژیم خاصی دارید، به سراغ پاراتایی بروید که با مواد غذایی مورد علاقه شما پخته شده است. در حقیقت اینجا بهشت پاراتاهای مختلف است و از پاراتاهای گیاهی و سیب زمینی گرفته تا پاراتای گوشت را می توان امتحان کرد. تازه یادتان باشد که با کمترین قیمت ها می توانید ارزان ترین پاراتای آگرا را بخرید.

این غذای مغولی معمولا برای صبحانه و بسیار داغ سرو می گردد و بهتر است آن را سرد میل نکنید.

غذاهای مغولی

غذاهای مغولی در واقع برندی معروف و علامتی تجاری برای غذاهای خیابانی آگرا هستند. این شهر به خاطر غذاهای خوشمزه مغولی که دارد، نه تنها برای گردشگران خارجی بلکه برای تمام مردم هند، مقصد شکم گردی جذابی شده است. در میان این غذاها می توانید انواع کباب ها و گوشت ها را که با انواع سبزی ها، ادویه ها و انواع مغزیجات طعم دار شده اند، سفارش دهید. گوشت های یه سیخ شده کبابی یا زغالی به همراه سبزیجات کباب شده گوجه یا فلفل سبز، هر گردشگر عاشق چنین غذاهایی را به سمت خود می کشاند. اگر رژیم گیاهی دارید، بهتر است به سمت غذاهای مغولی در بازارهای آگرا نروید.

بهالا در آگرا یا آلو تیکی در دهلی

در میان غذاهای خیابانی آگرا غذایی است که نام آن ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. این غذا که بهالا (Bhalla) نام دارد در دهلی به نام دیگری (Aloo Tikki) شناخته می گردد. بنابراین اگر در سفر به مثلث طلایی هند و ورود به دهلی آلو تیکی خوردید، در آگرا هم ممکن است این غذا را ببینید. با این تفاوت که مردم نام دیگری به آن می دهند. اما بهالا یا آلو تیکی چیست و با چه مواد غذایی درست می گردد؟

بهالا در واقع همان سیب زمینی سرخ شده است که با ادویه های هندی مخلوط شده و به آن نخود فرنگی پخته شده و موادی دیگر اضافه می نمایند. این غذا باید گرم سرو گردد و اگر در شهر می شد، به دنبال داغ ترین های این غذا بشد.

پس از اینکه بازدید از جاذبه های آگرا را تمام کردید، در یک غروب دل انگیز از دستفروش های شهر، توپ های سیب زمینی بهالا با کلی سس روی آن ها بگیرید. همانطور که در خیابان قدم می زنید، این توپ های کوچک و خوشمزه سیب زمینی را امتحان کنید. مردم و ساکنین آگرا برای خوردن بهترین بهالا ها به سراغ غذاهای خیابانی آگرا در اطراف تاج محل می روند. شما هم همین کار را انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که به سادار بازار بروید و مغازه آگرا چت هاوس (Agra Chat House) را پیدا کنید.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می توانید راهنمای سفر به آگرا را کامل بخوانید.

اسنکی به نام دالموت

اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که از خوردن اسنک ها و تنقلات لذت می برید، از یک فروشنده در آگرا دالموت (Dalmoth) بگیرید. دالموت از آن اسنک ها و کرانچی های تردی است که محبوبیت زیادی در میان مردم هند و البته گردشگران خارجی دارد. فروشنده های دالموت را جلوی هر یک از جاذبه ها و دیدنی های آگرا پیدا خواهید کرد. از آن ها یک ظرف دالموت بخرید و تا رسیدن به جاذبه بعدی سرگرم باشید. این اسنک مقوی در حقیقت از انواع مغزیجات و حبوبات، ادویه ها و خوراکی های تفت داده شده تهیه می گردد.

گاهی مردم هند این اسنک را با یک نوشیدنی سفارش می دهند. از مزیت های دالموت این است که آن را درون یک پاکت یا ظرفی به شما می دهند که می توانید آن را ببندید و در کیف خود بگذارید. با این کار بعدا هم می توانید به سراغ دالموت خوشمزه خود بروید. در میان غذاهای خیابانی آگرا دالموت ها را در طعم ها و رنگ های مختلف از آبی و قرمز گرفته تا صورتی خواهید یافت.

هندی ها این دسر گرم را بیشتر در زمستان سفارش می دهند.

  • کجا بهترین دالموت را پیدا کنید؟

پیشنهاد می دهیم که به فروشگاه های پانچی پتا بروید. این فروشگاه در آگرا 4 شعبه دارد و شعبه چهارراه هاری پاروات (Hari Parvat) از معروف ترین آن هاست.

مرغ تاندوری که همان مرغ تنوری در آگراست

اگر شهری مانند حیدرآباد هند را به خاطر بریانی هایش می شناسند یا حتی بنگال غربی را به خاطر دسری مانند راسوگولا که همون کوفته برنجی خودمان است، آگرا با مرغ تنوری اش می شناسند. مرغ تاندوری (Tandoori Chicken) نوعی مرغ پخته شده در تنور و طعم دار شده با سسی است که هواداران بسیاری دارد. در میان غذاهای خیابانی آگرا این غذا، صندلی ویژه ای دارد.

مرغ هایی که در سس تهیه شده با ادویه های هندی و نعنای تازه درون ظرفی خوابانده شده و یک وعده کامل غذایی است، هر گردشگری را سیر می نماید. معروف ترین مرغ های تاندوری را در بهترین رستوران های آگرا پیدا خواهید کرد. هر ظرف این مرغ برای سیر کردن دو نفر کافیست و با قیمت هایی قابل قبول فروخته می گردد. باز هم برای خوردن معروف ترین غذاهای هندی در آگرا بهتر است به سادار بازار بروید.

جالبی یا زولبیای ایرانی، دسری در ماه رمضان آگرا

مردم هند به زولبیا جالبی (Jalebi) می گویند. جالب است بدانید که این دسر گرم و ترد در میان محبوب ترین غذاهای خیابانی آگرا از نظر گردشگران خارجی قرار گرفته است. تقریبا همه ما ایرانی ها با این شیرینی آشنایی داریم اما یافتن آن در شهری مانند آگرا می تواند بسیار تعجب برانگیز باشد.

دکه هایی را در خیابان های معروف و بازارهای این شهر خواهید یافت که پر از جالبی است. حتی زنان محلی برای کسب درآمد خود، این دسر خوشمزه را درست می نمایند و می توانید آن ها را ببینید که کنار خیابان ها مشغول فروش زولبیا هستند. برای خوردن این دسر شیرین حتما با خود دستمال کاغذی داشته باشید و مراقب باشید تا شیره خوشمزه آن روی لباس هایتان ریخته نگردد.

  • در آگرا کجا جالبی بخرید؟

تمام شیرینی فروشی ها و رستوران های برند دویرام (Deviram) این شیرینی را می فروشند و بیشتری محبوبیت را در این خصوص دارند. اگر به خیابان مهاتما گاندی در پراتاپ پورا (Pratap Pura) بروید، می توانید یکی از شعبه های آن را پیدا کنید.

شاوارما، غذایی شبیه به تاکوی مکزیکی

فرقی نمی نماید که کدام یک از شهرهای هند سفر می کنید، در منوی تمام رستوران ها، به راحتی شاوارما را خواهید یافت. با این حال، در میان غذاهای خیابانی آگرا شاوارما (Shawarma) تعریف دیگری دارد. این غذای که در واقع یک نوع ساندویچ مرغ با انواع سبزیجات است، جزو غذاهای سالم هندی بوده که در سفر خود باید یک بار هم شده آن را امتحان کنید.

هندی ها روی این ساندویچ کوچک انواع سس ها را می ریزند و شما موقع خوردن آن، باید مدام مراقب باشید تا سس اش روی لباس هایتان نریزد. خوردن چنین غذایی به سرعت و هنگامی که کنار خیابان ایستاده اید می تواند یکی از جذابیت های سفر به هند شما باشد.

پنیر تیکا یا همان پنیر تکه شده کبابی

یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای خیابانی آگرا که برای افرادی که رژیم گیاهی دارند، توصیه می گردد، پنیر تیکه (Paneer Tikka) است. این دسر سالم هندی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای هندی بوده که با انواع ادویه طعم دار و سپس روی زغال کبابی می گردد. طعم پنیرهای کبابی آگرا از آن طعم هایی که به هیچ وجه در زندگی فراموش نخواهید کرد. رستوران هایی که در محله تاج گنج قرار گرفته اند بهترین پنیرهای تیکه ای کبابی را سرو می نمایند. پس از خوردن غذا به عنوان دسر می توانید چنین غذایی را بگیرید.

بدای، صبحانه ای عالی در میان غذاهای خیابانی آگرا

به آگرا سفر نموده اید، در منوی صبحانه با غذایی به نام بدای (Bedai) روبرو خواهید شد. برخی از مردم هند این صبحانه مقوی را کاچوری Kachori می نامند. این غذای محلی هند را به همراه گوجه کبابی سرو می نمایند و هر کسی که از آن سفارش داده، از طعم آن بسیار راضی بوده است. این غذا را در دو طعم شیرین و یکی تند می پزند، پس هر فردی بسته به سلیقه خود می تواند آن را سفارش دهد.

اگر دوست دارید با رستوران هایی که بهترین غذاهای خیابانی آگرا را می فروشند، آشنا شوید پیشنهاد می دهیم سری به سایت traveltriangle.com بزنید.

منبع: الی گشت

به "بهترین غذاهای خیابانی آگرا برای شکم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای خیابانی آگرا برای شکم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید