چندین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تایمر خود را به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و سپس آغاز به غذا خوردن بکنید، سعی کنید خود را به آرام غذا خوردن عادت دهید. این کار یکی از مهم ترین عاداتی است که برای پایین آوردن وزن و لاغری مفید است.

چندین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

آهسته غذا بخورید

تایمر خود را به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و سپس آغاز به غذا خوردن بکنید، سعی کنید خود را به آرام غذا خوردن عادت دهید. این کار یکی از مهم ترین عاداتی است که برای پایین آوردن وزن و لاغری مفید است.

حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما به بدن اعلام سیری کند. اگر سریع غذا بخورید، این پیغام زمانی به بدن شما خواهد رسید که شما به ظرف خالی غذا نگاه می کنید!

خواب بیشتر، وزن کمتر

یک ساعت خواب بیشتر می تواند به فرد یاری کند سالانه 7 کیلو وزن کم کند. طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه میشیگان اگر به جای فعالیت های بی فایده و ریزه خواری بخوابید می توانید بدون زحمت تا 6 درصد کالری کم کنید. کم خوابی باعث 23 تا 24 درصد افزایش گرسنگی می گردد (یعنی حدود 350 تا 500 کیلوکالری اضافه در روز) که این اندازه برای افراد پشت میزنشین با وزن عادی می تواند منجر به چاقی گردد.

بعلاوه کاهش مدت خواب (کمتر از 7 ساعت) سبب افزایش میل به خوردن میان وعده های پرکالری و غذاهای ناسالم مانند غذاهای پرچرب و کربوهیدرات های تصفیه شده در طول روز می گردد.

سبزیجات بیشتری مصرف کنید

به همراه وعده های غذایی خود سبزی بیشتری مصرف کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، راهی بسیار خوب برای کاهش وزن است. اگر غذای مصرفی شما بیشتر حاوی فیبر و آب باشد، بدون مصرف کالری زیاد سیر می شوید. سبزیجات را بدون اضافه کردن روغن بپزید. به جای غرق کردن آن ها در سس های پرچرب، با آب لیموی تازه و یا ادویه ها مزه دار شان کنید.

اگر سوپ بخورید، وزنتان پایین می آید

سوپ و آش را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا با مصرف کالری کمتری سیر شوید. سوپ ها را به اسم پیش غذا بهره ببرید؛ زیرا غذا خوردن شما را آهسته تر می نمایند و اشتهای شما را محدود می نمایند. از سوپی با سدیم کم بهره ببرید و به آن سبزیجات اضافه کنید. دقت کنید که از سوپ های خامه دار استفاده نکنید؛ زیرا حاوی درصد بالایی از چربی و کالری هستند.

غلات سبوس دار مصرف کنید

مصرف غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، جو، جو دوسر، گندم سیاه، و گندم کامل برای برنامه کاهش وزن شما مفید است. آن ها با کالری کمتری شما را سیر نموده و کلسترول شما را تنظیم می نمایند.

لباس های سایز کوچک خود را جلوی چشم بگذارید

لباس های زیبایی را که الآن برایتان کوچک شده اند جلوی چشم خود بگذارید تا هر روز آن ها را ببینید. این لباس ها را جایزه خود در نظر بگیرید، این گونه به خود انگیزه می دهید. لباسی را انتخاب کنید که چندان هم تنگ نباشد تا بتوانید به زودی این جایزه را به دست بیاورید.

پیتزای بهتری برای خود تهیه کنید

به جای پیتزای گوشت، پیتزای سبزیجات را انتخاب کنید؛ با این کار می توانید 100 کالری را از وعده غذایی خود حذف کنید. در پیتزا پنیر کمتری بریزید یا از پنیرهای کم چرب بهره ببرید.

از نوشیدنی های کم شیرینی بهره ببرید

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه را با آب جایگزین کنید، با این کار حدود 10 قاشق چای خوری شکر را از برنامه غذایی خود حذف می کنید. می توانید برای عطر و طعم متفاوت تر قدری لیمو یا نعنا به آب اضافه کنید.

قند مایع موجود در نوشابه، نشانه های طبیعی سیری را در بدن دور می زند. یک تحقیق نشان داد کسانی که آب نبات خورده بودند ناخودآگاه زودتر از مصرف نمایندگان نوشابه احساس سیری کردند. کسانی که نوشابه خورده بودند طی چهار هفته 2.5 پوند به وزنشان اضافه شد.

برای نوشیدنی ها از لیوان های بلند و نازک شیشه ای بهره ببرید

از لیوان های بلند و نازک بهره ببرید تا کالری مصرفی خود را کاهش دهید. این گونه 25٪ -30٪ کمتر آبمیوه، نوشابه و نوشیدنی های شیرین دیگر را مصرف می کنید.

در حقیقت نشانه های بصری می توانند ما را فریب دهند تا بیشتر یا کمتر مصرف کنیم.

چای سبز مصرف کنید

نوشیدن چای سبز می تواند یک استراتژی خوب برای کاهش وزن باشد. بعضی مطالعات نشان می دهد چای سبز می تواند موقتاً موتور کالری سوز بدن را به کار بیندازد، علتش می تواند ترکیبات شیمیایی ای به نام کاتچین باشد. با مصرف چای سبز، شما نوشیدنی طراوت بخشی را می نوشیدکه کالری زیادی ندارد.

یوگا را از قلم نیاندازید

طبق تحقیقات مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا، زنانی که یوگا انجام می دهند کمتر از دیگران دچار اضافه وزن می شوند. علت آن چیست؟ کسانی که یوگا انجام می دهند اندیشمندانه تر غذا می خورند. محققان معتقدند خودآگاهی و آرامشی که یوگا ایجاد می نماید، مانع از پرخوری می گردد.

در خانه غذا بخورید

سعی کنید حداقل پنج روز در هفته غذاهای خانگی بخورید. پختن غذا آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید. غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند، معمولاً چرب و چاق نماینده هستند.

به مکث های موقع خوردن، دقت کنید

بیشتر افراد در میان خوردن غذا چند لحظه به طور طبیعی قاشق و چنگال خود را زمین می گذارند. در هنگام غذا خوردن به این وقفه ها توجه کنید و دیگر چیزی نخورید. این وقفه ها بدین معنی هستند که شما سیر شده اید، اغلب مردم به این لحظه ها توجهی نمی نمایند.

آدامس نعنایی بجوید

تماشای تلویزیون، گشت وگذار در اینترنت، صحبت با دوستان در مهمانی همه موقعیت هایی هستند که ممکن است شما را به خوردن تنقلات ترغیب نمایند. هنگامی که تمایل به خوردن تنقلات پیدا کردید، یک آدامس بدون قند با طعمی قوی بجویید.

ظروف غذای خود را کوچک انتخاب کنید

ظرف غذای کوچک تری را انتخاب کنید تا ناخودآگاه اندازه کمتری غذا بخورید. طبق تحقیقات اگر ظرف غذا کوچک تر باشد افراد ناخودآگاه به اندازه کمتری غذا می خورند. با انتخاب بشقاب یا کاسه ای کوچک تر، مصرف خود را 100-200 کالری در روز کاهش دهید و می توانید در سال 10-20 پوند وزن کم کنید.

قانون 80-20 را امتحان کنید

آمریکایی ها عادت دارند تا زمانی که کاملاً معده شان پر شده باشد غذا بخورند، اما اهالی اوکیناوا زمانی که 80٪ احساس سیری کردند، دست از خوردن می کشند. بهتر است زمانی که هنوز کاملاً احساس سیری و پر بودن ندارید از کنار میز غذا بلند شوید.

وقتی بیرون از منزل غذا می خورید، مراقب باشید

وعده های غذایی در رستوران ها معمولاً چرب و چاق نماینده هستند؛ بنابراین به این نکات توجه کنید:

 غذای اصلی را با یک دوست تقسیم کنید.

 برای اینکه سیر شوید یک پیش غذا سفارش دهید.

 یک بشقاب کوچک انتخاب کنید.

 سعی کنید غذایی کوچک سفارش دهید و سفارش سالاد را فراموش نکند. نیمی از بشقاب غذای شما باید حاوی سبزیجات باشد.

بیشتر غذاهای بدون گوشت بخورید

گیاهخواری کردن به کاهش وزن یاری می نماید. گیاهخواران عموماً نسبت به دیگران وزن کمتری دارند. حبوبات نقش مهمی در این قضیه بازی می نمایند، سوپ عدس، لوبیای پخته یا سایر غذاهایی که با حبوبات تهیه می شوند سرشار از فیبر هستند. این مواد غذایی با کالری کمتری شما را سیر می نمایند.

100 کالری بیشتر بسوزانید

با انجام یکی از این فعالیت ها می توانید بدون گرفتن رژیم غذایی، 100 کالری در روز بسوزانید:

 1 مایل پیاده روی کنید. (در حدود 20 دقیقه)

 به مدت 20 دقیقه علف های هرز را وجین کنید یا گل بکارید.

 به مدت 20 دقیقه، چمن ها را بزنید.

 خانه را تمیز کنید.

 به مدت 30 دقیقه آهسته بدوید.

جشن بگیرید

هنگامی که در خاتمه یک روز توانستید پرخوری نکنید یا هوس خوردن نوشابه را در خود کنترل کنید، خودتان را تشویق کنید. شما یک قدم به کاهش وزن نزدیک شدید، جشن بگیرید؛ به یک دوست زنگ بزنید، یک لباس زیبا بپوشید یا انگشتانتان را لاک بزنید.منبع: راسخون

به "چندین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید