پوست سیب زمینی را دور نیندازید؛ وعده غذایی است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تهران (پانا) - اغلب افراد پس از استفاده سیب زمینی پوست آن را دور می ریزند و اطلاعی از خواص بی نظیر آن ندارند، پوست سیب زمینی کاربردهای بسیار عالی به همراه دارد.

پوست سیب زمینی را دور نیندازید؛ وعده غذایی است

سیب زمینی پس از گندم، برنج و ذرت یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در دنیا است. طعم سیب زمینی به وسیله مردم در سراسر کشور ها و در سنین مختلف بسیار مورد قبول است. سیب زمینی نشاسته ای بخشی از غذا های خوشمزه را تشکیل می دهد. تقریباً در تمام مدت زمان سیب زمینی هنگام پخت و پز دور ریخته می گردد. پوست سیب زمینی ضمن محافظت از مواد مغذی موجود در سیب زمینی، بعلاوه مواد مغذی متنوعی را برای ما به همراه دارد.

با پوست کردن سیب زمینی این مواد مغذی را از دست می دهیم. سیب زمینی پوست برای بهبودی شعار ما برای این مقاله است، در حالی که ما فواید سیب زمینی را با شما در میان می گذاریم، ممکن است شما از مواد مغذی سیب زمینی بهره ببرید. ما مطمئن هستیم که هنگامی که شما در خصوص پوست برای بهبودی اطمینان یافتید، پوست سیب زمینی را به وعده غذایی خود اضافه می کنید.

حاوی پتاسیم:

یکی از مزایای خوردن پوست سیب زمینی افزایش مصرف پتاسیم است. پتاسیم به بدن شما یاری می نماید تا واکنش های شیمیایی از جمله واکنش هایی را که برای سوخت و ساز بدن شما ایجاد می نماید، انجام دهد و به سلول های شما یاری می نماید از انرژی غذایی که می خورید، انرژی قابل استفاده فراوری کند.

پتاسیم بعلاوه در تکانه های الکتریکی منتقل شده از سیستم عصبی شما نقش دارد و به عضلات شما یاری می نماید تا حرکت را تسهیل نمایند. طبق گفته یک موسسه تحقیقاتی، یک وعده شامل چهار پوسته سیب زمینی حاوی 628 میلی گرم پتاسیم یا 13 درصد از احتیاج های روزانه توضیه شده شما به پتاسیم است.

منبع آهن:

پوست سیب زمینی بعلاوه منبع آهن، ماده معدنی ضروری دیگر را فراهم می نماید. عملکرد اصلی آهن شامل پشتیبانی از عملکرد گلبول های قرمز است. این سلول ها حاوی مقادیر زیادی هموگلوبین هستند، پروتئینی که از هوای شما تنفس شده به اکسیژن متصل می گردد، سپس آن اکسیژن را در تمام بدن شما حمل می نماید. آهن جزء اصلی هر مولکول هموگلوبین را تشکیل می دهد و وجود آهن برای اتصال اکسیژن و حمل و نقل لازم است.

طبق گفته یک موسسه تحقیقاتی، مصرف چهار پوست سیب زمینی اندازه جذب آهن شما را به اندازه 5 میلی گرم افزایش می دهد، تقریبا 61 درصد از اندازه توصیه شده برای خانم های بالای 51 سال یا برای مردان در هر سنی و یا بعلاوه 27 درصد برای خانم های 50 ساله یا جوانتر، تامین می گردد.

دارای نیاسین:

خوردن پوست سیب زمینی با تهیه منبع نیاسین که به آن ویتامین B-3 نیز گفته می گردد، برای سلامتی شما مفید است. نیاسین مانند پتاسیم به سلول های شما یاری می نماید تا مواد مغذی را در سوخت قابل استفاده تجزیه نمایند.

بعلاوه در ارتباط سلول و رشد سلول های تازه نقش دارد و به سلول های شما یاری می نماید تا از استرس فیزیولوژیکی بهبود یابند. طبق گفته یک مؤسسه تحقیقاتی، مردان باید روزانه 16 میلی گرم نیاسین مصرف نمایند، در حالی که زنان به 14 میلی گرم احتیاج دارند. خوردن چهار پوست سیب زمینی، مصرف نیاسین شما را تقریباً 1.6 میلی گرم افزایش می دهد.

مراقبت از پوست:

پوست سیب زمینی برترین راهکار برای سفیدتر کردن پوست، خلاص شدن از دایره های تیره، کاهش چربی بیش از حد و درمان آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفید است. پوست سیب زمینی ها را با هم مخلوط نموده و آب سیب زمینی را با استفاده از یک توپ پنبه ای روی قسمت آسیب دیده بمالید.

درمان مسائل مو:

پوست سیب زمینی می تواند به شما یاری کند تا به موهایتان درخشندگی اضافه کنید و بعلاوه به رشد سریعتر آن ها یاری می نماید. پوست سیب زمینی را مخلوط نموده و آب آن را روی پوست سر خود بمالید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، 15 دقیقه دیگر آن را نگه دارید.

درمان آفتاب سوختگی:

سیب زمینی برای درمان پوست سوخته آفتاب فوق العاده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برش های پوست سیب زمینی سرد را روی منطقه ها آسیب دیده قرار دهید. از طرف دیگر، می توانید به جای آن، آب سیب زمینی را به سادگی آبکش کنید.

روشن کردن پوست:

سیب زمینی یک ماده روشن نماینده پوست است. ماسک سیب زمینی خام رنده شده را روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید. استفاده از این روش به طور مرتب باعث می گردد صورت شما صاف، تمیز و روشن گردد و بعلاوه تورم صورت را کاهش می دهد.

بعلاوه می توانید مخلوطی از آب لیمو و سیب زمینی را برای روشن تر شدن پوست خود بمالید. این عمل به عنوان سفید نماینده و روشن نماینده ملایم برای پوست شما عمل می نماید و نتایج سریعی را به جا می گذارد.

کنترل قند خون:

از آنجا که سیب زمینی ها سرشار از کربوهیدرات های پیچیده هستند، سیب زمینی جزو سبزیجات نشاسته ای به شمار میرود. کربوهیدرات های پیچیده موجود در سیب زمینی های پوست کنده شده در مقایسه با مواد موجود در غلات سبوس دار، لوبیا و سایر سبزیجات به راحتی در قند های ساده تقسیم می شوند. این می تواند باعث افزایش سطح در قند خون گردد. از طرف دیگر، خوردن پوست سیب زمینی به شما فیبر اضافی می دهد و سطح قند خون را کنترل می نماید. هنگامی که مواد غذایی هضم شده به مدت طولانی در معده شما باقی می ماند، سرعت ورود قند های ساده وارد شده در جریان خون شما کند می گردد.

شستشو و صیقل دادن ظروف:

اگر از بین رفتن لکه ها برآمدید، با قسمت زیرین و مرطوب پوست سیب زمینی پاک کنید و ظروف نقره ای شما دوباره براق گردد. اسید های موجود در آب سیب زمینی نه فقط لکه ها، بلکه در واقع می توانند زنگ زدگی را نیز حل نمایند.

مفید برای کاهش وزن:

همه ما می دانیم که سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است که در بهبود وزن شما نقش اساسی دارد. با این حال، پوست سیب زمینی حاوی حداقل چربی، کلسترول و سدیم است. به همین علت است که پوست های سیب زمینی می تواند بخشی جالب از برنامه رژیم کاهش وزن شما باشد.

تقویت ایمنی بدن:

پوست سیب زمینی به عنوان یک منبع قدرتمند ویتامین C، به مانند یک ماده آنتی اکسیدان قوی عمل می نماید. جدای از این، پوست سیب زمینی حاوی ویتامین B و کلسیم پیچیده ای است که بخشی جدایی ناپذیر از یک سیستم دفاعی سالم است و باعث تقویت فعالیت ایمنی می گردد.

محافظت از بدن در مقابل سرطان:

پوست سیب زمینی سرشار از مواد فیتوشیمیایی است که فعالیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد. علاوه بر این، حاوی مقادیر زیادی اسید کلروژنیک است که بامواد سرطان زا (ترکیب سرطان ایجاد می گردد) واکنش نشان می دهد و بنابراین بدن را در برابر سرطان محافظت می نماید.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی:

از آنجا که پوست سیب زمینی، سرشار از پتاسیم است، که یک ماده معدنی مهم و ضروریمی باشد، مصرف آن ها باعث کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می گردد. به همین علت، پتاسیم در کاهش فشار خون و حفظ قلب سالم نقش اساسی دارد. یکی دیگر از مواد مغذی مفید برای قلب در پوست سیب زمینی اسید های چرب امگا 3 است.

مفید برای سوختگی پوست:

یکی از دارو های مؤثر و در عین حال ساده برای درمان سوزش پوست، پوست سیب زمینی است. علاوه بر اینکه به عنوان یک عامل ضد باکتری قوی عمل می نمایند؛ پوست را نیز مرطوب می نمایند و بهتر از پانسمان های معمولی در برابر سوختگی جزئی عمل می نمایند.

تغییر رنگ طبیعی مو:

بسیاری از مردم از خاصیت شگفت انگیز پوست سیب زمینی مطلع نیستند، برای مخفی کردن رشته های مو خاکستری. پوست حاوی مواد مغذی بیشماری لازم است که به ارائه ظاهر طبیعی و رنگ مو های شما یاری می نماید.

برطرف لکه های تیره پوست:

پوست سیب زمینی حاوی ترکیبات ضد باکتری، فنولیک و آنتی اکسیدان است که عمل سفید نماینده ملایم را انجام می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پوست سیب زمینی تازه پوست شده را روی لکه های تیره، از جمله دایره های تیره و آفتاب سوختگی مالش دهید. این کار را بطور منظم انجام دهید تا از خاصیت روشن نماینده پوست آن بهره ببرید.

کاهش کلسترول بد:

این ماده حاوی فیبر بالایی با آنتی اکسیدان ها، گلیکو آلکالوئید ها و پلی فنول ها است که باعث کاهش تأثیر کلسترول در بدن می گردد. برای به دست آوردن این مزایا، فرد باید سیب زمینی را بدون چربی در رژیم غذایی مصرف کند.

تقویت انرژی بدن:

پوست سیب زمینی انرژی لازم را برای بدن فراهم می نماید. پوست سیب زمینی حاوی دو عنصر اساسی مانند نیاسین و ویتامین B3 است که باعث تقویت انرژی بدن می گردد. نیاسین کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می نماید. به همین علت، افراد با مصرف زیاد سیب زمینی از قدرت بالایی برخوردار هستند.

درمان کم خونی:

پوست سیب زمینی از احتمال کمبود خون مانند شرایط کم خونی جلوگیری می نماید. مصرف پوست سیب زمینی، مصرف بالای آهن را تضمین می نماید. میزانی آهن موجود در پوست سیب زمینی به حفظ خون پایدار یاری می نماید.

کمپوست طبیعی:

برای گیاهان و باغچه های گلدان داخلی خود منابع غذایی بیشتری اضافه کنید. از آنجا که پوست سیب زمینی دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به خود آن است، گیاهان خود را تقویت کنید و خاک را با پوست سیب زمینی تغذیه نمایید.

تهیه آب سیب زمینی:

برای تهیه آب سیب زمینی مفید از پوست سیب زمینی تمیز بهره ببرید. پوست سیب زمینی را در آب بجوشانید بعد از آن صبر کنید تا خنک گردد، برای آب سیب زمینی بیشتر باید پوست سیب زمینی بیشتری بجوشانید. می توانید به راحتی آب سیب زمینی را فریز کنید تا در صورت لزوم از آن بهره ببرید. بعلاوه می توانید وسایل نقره و کارد و چنگال خود را در آب سیب زمینی تا یک ساعت خیس کنید تا از کثیف شدن و جرم گرفتن یا زنگ زدگی خلاص شوید.

کاهش مسائل سنگ کلیه:

در حالی که هیچ مطالعه ای در خصوص استفاده از پوست سیب زمینی در درمان سنگ کلیه گزارش نشده است، اما اعتقاد بر این است که آب /دم نوش پوست سیب زمینی می تواند به از بین بردن سنگ کلیه از بدن یاری کند. این دانش هنوز در حوزه طب سنتی جایگزین است.

در استفاده از پوست سیب زمینی احتیاط کنید

بسیاری از افراد از عدم استفاده از پوست سیب زمینی به علت وجود ماده ضد مغذی شیمیایی سولانین در پوست سیب زمینی دفاع می نمایند. سولانین گلیکوآلکالوئید سمی است و غالباً در قسمت سبز پوست به میزان زیادی وجود دارد. در حالی که سولانین از بدن ما دفع می گردد، اما می تواند باعث عوارض جانبی دستگاه گوارش و عصبی گردد. از این رو توصیه می گردد از پوست سبز سیب زمینی استفاده نکنید.

به همین ترتیب سیب زمینی جوانه زده، ناحیه جوانه زده شده باید برداشته گردد. کشت سیب زمینی اغلب شامل سموم دفع آفات است. به جامانده این سموم دفع آفات ممکن است روی پوست وجود داشته باشد. توصیه می گردد سیب زمینی ها را قبل از استفاده از پوست سیب زمینی کاملاً بشویید و یا در عوض سیب زمینی ارگانیک را ترجیح دهید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پوست سیب زمینی را دور نیندازید؛ وعده غذایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست سیب زمینی را دور نیندازید؛ وعده غذایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید