ربات های انسان نما در ساخت خانه به انسان یاری خواهند کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، به تازگی موسسه ملی علم و صنعت ژاپن ربات انسان نمایی فراوری نموده است که می تواند در پروسه ساخت خانه به انسان یاری کند. این ربات HRP-5P نام دارد.

ربات های انسان نما در ساخت خانه به انسان یاری خواهند کرد

به گزارش خبرنگار ، موسسه ملی علم و صنعت ژاپن در حال توسعه یک ربات انسان نما است که می تواند وظایف ساخت و ساز ساده را انجام دهد. HRP-5P می تواند به آسانی، هرچند به آرامی، دیوار پوش خانه را سر جایش نصب کند.

این ربات می تواند به راحتی دیوار پوش های یک خانه را نصب کند بدون این که به نظارت انسانی نیازی باشد. نکته جالب این است که او این کار بهتر از خیلی های دیگر انجام می دهد. البته خب یادمان نرود که این کار را بسیار آهسته تر انجام می دهد. نام این ربات ساختمان ساز HRP-5P است. HRP-5P در دسته ربات های انسان نما قرار می گیرد. خب دلیل آن نیز بسیار تعیین است. این ربات کاملا شبیه به یک انسان کارهایش را انجام می دهد و از لحاظ ظاهری هم مانند انسان دارای دست، پا و سر است.

او هم اکنون در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک کارگر ساختمانی است. ما تا به حال ربات هایی را دیده ایم که می توانند با آجر دیوار بسازند یا میز و جایگاه طراحی نمایند و حالا رباتی را می بینیم که در حال متصل کردن دیوارپوش است. واقعا تکنولوژی به یاری انسان آمده است و کارهای او را آسان تر نموده است. چه کسی می داند ربات بعدی که توسط دانشمندان ساخته می گردد توانایی انجام چه کاری را خواهد داشت؟ شاید بتواند یک خانه را به تنهایی و بدون نظارت انسان بسازد.

واقعا این که برای داشتن چنین ربات هایی باید چه حسی داشته باشیم تصمیم سختی است. ما می توانیم بترسیم زیرا پیشرفت آن ها به قدری زیاد شده است که بسیاری از کارهای ما را انجام می دهند. حس دیگری که می توانیم داشته باشیم خوشحالی است زیرا حالا قرار است بسیاری از کارها را آن ها انجام دهند.

در ادامه فیلمی از کار کردن یک نمونه از این ربات انسان نما مشاهده می کنید:

طراحی بی نظیر سری جدید بی ام و +تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ربات های انسان نما در ساخت خانه به انسان یاری خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های انسان نما در ساخت خانه به انسان یاری خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید