با ترسناک ترین جزایر دنیا آشنا شویم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، وقتی سخن از جزیره ها به میان می آید، بیشتر افراد نقاطی آفتابی با طبیعت بکر و دست نخورده و سواحل رویایی را تصور می نمایند که می توان تمامی روز در آنها به استراحت، کسب آرامش و کار نکردن مشغول شد. اما باید بدانید که همه جزیره ها تکه ای از بهشت نیستند. جزیره هایی روی سیاره ما وجود دارند که گردشگران را نه با سواحل آفتابی، بلکه با گذشته تاریک خود جذب می نمایند. در مخوف ترین جزایر دنیا، چیزهای ترسناک بسیار زیادی وجود دارند؛ از زندان های متروک تا تیمارستان تا خانه هایی که فعالیت های پارانرمال در آنها اتفاق می افتند. در نوشتار ترسناک ترین جزایر دنیا ما شما را با رازآلود ترین جزایر دنیا آشنا خواهیم کرد. پس، تا سرانجام همراهمان باشید.

با ترسناک ترین جزایر دنیا آشنا شویم

جزیره آلکاتراز Alcatraz

این فهرست را با یکی از ترسناک ترین جزایر جهان شروع می کنیم. جزیره آلکاتراز Alcatraz Island جزیره کوچکی است در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا که تا سال ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شد و پس از آن نیز امن ترین زندان در جهان به شمار می رفت. اما امروزه این جزیره به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه های جهانگردی این ایالت در معرض دید همگان قرار گرفته است. حتما فیلم هایی که در مورد زندان افسانه ای آلکاتراز Alcatraz ساخته شده اند را دیده یا داستان هایی که در موردش می گویند را شنیده اید؛ بویژه داستان های عجیبی که در مورد سلول 14 بند D یا همان سوراخ گفته می شوند. این سلول فعال ترین بخش زندان در زمینه فعالیت های پارانرمال (ما فوق طبیعه) محسوب می شود. براساس شایعات، زندانیان در بسیاری از اوقات در طول شب فریاد می کشیدند و ادعا می کردند که یک موجود شیطانی در حال خفه کردن آنهاست.

جزیره هارت Hart Island

براساس منابع موثق، بیش از یک میلیون نفر در اعماق گودال های جزیره هارت Hart Island دفن شده اند. در گذشته، این مورد از رازآلود ترین جزایر جهان به عنوان یک مرکز ترک اعتیاد به مواد مخدر، زندان، تیمارستان زنان، پایگاه موشکی جنگ سرد و ناحیه قرنطینه مربوط به تب زرد فعالیت می کرد. اینکه جزیره هارت Hart Island با لقب جزیره مردگان شناخته می شود، دلیل خوبی دارد. تا به امروز بیش از 85 هزار جسد در قبرهای دسته جمعی در این مورد از ترسناک ترین جزایر جهان کشف شده اند و این تعداد دائما در حال افزایش است. امروزه جزیره هارت Hart Island جایگاه یک زندان بوده و زندانی های این مجموعه به دفعات نمونه هایی از فعالیت های پارانرمال (مافوق طبیعه) را گزارش داده اند.

جزیره ددمنز Deadmans Island

براساس فهرست رویدادهای تاریخی گذشته در این منطقه، اتفاقی بسیار عجیب در جزیره ددمنز Deadmans Island رخ داد. در طول جنگ بین قبیله های شمالی و جنوبی جزیره، جنوبی ها 200 جنگجوی شمالی را اسیر کردند و آنها را بلافاصله به قتل رساندند. صبح روز بعد، جنوبی ها مشاهده کردند که در همان نقطه ای که اجساد را رها کرده بودند، گل های شعله آتشین روییده اند. بعد از این، همه آنها از ترس و بلافاصله فرار کردند. بعلاوه، فهرست فعالیت های پارانرمال (مافوق طبیعه) رخ داده در این جزیره در طول 100 سال اخیر افزایش یافت. بسیاری از مردم ادعا می کنند صدای شکسته شدن شیشه، جیغ های غیرانسانی، صداهای عجیب و غریب آواز، چشمان درخشنده در مه، نورهای اسرارآمیز را تجربه کرده اند. تلاش هایی در زمینه تبدیل این مورد از مخوف ترین جزایر جهان به یک پارک تفریحی و بعدها به یک پایگاه دریایی انجام شدند؛ اما هر دو این برنامه ریزی ها به دلایل نامعلوم غیرموفق باقی ماندند و به جایی نرسیدند.

جزیره عروسک ها Isla de las Muñecas

در دهه 1950، تنها سکنه جزیره عروسک ها Isla de las Muñecas فردی به نام جولیان ساننتانا بررا بود. او یک روز در ساحل، جسد یک دختر کوچک را که در شرایطی بسیار اسرارآمیز غرق شده، پیدا کرد. از آن پس، روح این دختر به تعقیب جولیان پرداخت و جولیان برای اینکه او را راضی کند، شروع کرد به آویزان کردن عروسک از تمام درختانی که در جزیره وجود داشتند. اما در سال های اخیر، داستان هایی از شاهدان شنیده می شوند که این عروسک ها را در حال حرکت کردن در شب دیده اند. آنگاه پنجاه سال بعد، همه چیز فرایند عجیب تری گرفت، چرا که جولیان خودش را در همان نقطه ای که جسد دختر را پیدا کرده بود، غرق کرد.

جزیره وایت Isle of Wight

جزیره وایت Isle of Wight یکی از شهرستان و بزرگترین جزیره انگلستان است که موارد متعددی از فعالیت های پارانرمال (ما فوق طبیعه) در این جزیره دیده شده اند؛ اما دو نقطه از این مورد از رازآلود ترین جزایر جهان بطور برجسته تر مورد توجه قرار گرفته اند. اولین نقطه، باغ گیاه شناسی جزیره بوده که در همان مکانی که قبل ها یک بیمارستان سلطنتی قرار داشته، ساخته شد. نمونه های متعددی از مردان عجیب که در این باغ به گریه و شیون مشغول بوده اند، گزارش شد. نقطه دیگر، خانه قدیمی نایتن جورجز است. این خانه از ابتدای قرن نوزدهم مورد تخریب قرار گرفت؛ اما پس از آن، هر شب در هنگام نیمه شب شبحی ترسناک از این خانه ظاهر می شود. نکته جالبتر اینجاست که این دو نقطه تسخیر شده و وحشت انگیز باعث ترسیدن جهانگردان نمی شوند و آنها را از جزیره وایت Isle of Wight فراری نمی دهد. بلکه این مورد از مخوف ترین جزایر جهان به یکی از بهترین مقاصد جهانگردی ویژه تعطیلات در بریتانیا تبدیل شده است.

جزیره جایولا Isola La Gaiola

جزیره جایولا Isola La Gaiola که یک جزیره متروکه در خلیج ناپل است، زمانی در گذشته نماد ثروت به شمار می رفت. اما دسته ای از اتفاق های اسرارآمیز در این جزیره باعث تغییر اوضاع شدند. در دهه 1920، جسد مالک این جزیره درون یک فرش لوله شده پیدا شد. آتو گرونبک Otto Grunback مالک بعدی جزیره بود که او هم نتوانست به مدت طولانی این مالکیت را نگاه دارد. او مدتی کم بعد از خریدن این جزیره دچار سکته قلبی شد و فوت کرد. مالک بعدی که یک تاجر ثروتمند دارو و اهل کشور سوئیس بود، در مدت کوتاهی خودکشی کرد. جیانی آنیلی Gianni Agnelli، مدیرعامل شرکت فیات و مالک بعدی جزیره نیز به دلیل سرطان فوت کرد. برادرزاده او مالک بعدی بود و او هم بخاطر یک نوع بسیار کمیاب سرطان درگذشت. آخرین مالک این مورد از رازآلود ترین جزایر جهان مدت کوتاهی بعد از خریدن آن مورد آدم دزدی قرار گرفت. جزیره جایولا Isola La Gaiola از آن زمان به بعد در بازار فروش قرار گرفت و کسی آن را نمی خرد.

جزیره پووگلیا Poveglia

در ابتدای قرن نوزدهم، جزیره پووگلیا Poveglia به عنوان یک ایستگاه قرنطینه برای بیماران طاعونی مورد استفاده قرار می گرفت. براساس منابع متعدد، حتی افرادی که علائم بسیار کمرنگی از این بیماری داشتند برخلاف میلشان به این مکان فرستاده شدند. اگر این شایعات درست باشند، بدان معنی است که حدود 50 درصد از خاک این مورد از ترسناک ترین جزایر جهان از بقایای اجساد مردگان تشکیل شد. در دهه 1930، جزیره پووگلیا Poveglia به یک تیمارستان تبدیل شد و پزشک آن آزمایش های ترسناک و وحشت انگیزی روی بیماران انجام می داد. در نهایت، این پزشک دیوانه شد و خودش را از برج ناقوس جزیره به پایین پرتاب کرد. برج ناقوس بعدها از جزیره حذف شد؛ اما مردم محلی هنوز ادعا می کنند می توانند صدای ناقوس را بشنوند. در سال های اخیر، شرکت های ساخت و ساز متعدد ایتالیایی تلاش کردند که ساختمان بیمارستان قدیمی را بازسازی کنند؛ اما بعد از مدتی به طور ناگهانی تمامی فعالیت های خود را بدون هیچ توضیحی قطع کردند. امروزه، این مورد از مخوف ترین جزایر جهان هم به روی مردم محلی و هم جهانگردان بسته شده است.

جزیره داکسا Daksa

مالکان جزیره داکسا Daksa از سال 2013 تلاش دارند این جزیره را به فروش برسانند و در نهایت، قیمت آن را تا 1.5 میلیون دلار پایین آوردند. این قیمت برای یک جزیره اختصاصی 50 هزار متر مربعی که دارای بناهای تاریخی متعدد است، رقم خنده داری به نظر می رسد. اما نه تنها هیچ خریداری برای این مکان ترسناک وجود ندارد؛ بلکه مردم حتی دلشان نمی خواهد به آن نزدیک شوند. جزیره داکسا Daksa در سال 1944 صحنه وقوع یک قتل عام وحشیانه بود که در آن 53 نفر اعدام شدند و اجساد آنها رها شده تا بپوسند. از آن زمان به بعد، داستان های متعددی در مورد فعالیت های پارانرمال (مافوق طبیعه) شنیده شدند. در سال 2009، مردم محلی تعدادی قبر جمعی در این مورد از رازآلود ترین جزایر جهان کشف کردند. مدت کوتاهی بعد از آن، جستجوی دقیق مسئولان باعث پیدا شدن بقایای بیشتری از افراد کشته شده در سرتاسر این جزیره شد. هویت بیشتر قربانی ها ناشناخته باقی ماند و امروزه، بیشتر مردم از رفتن به نزدیکی این مورد از ترسناک ترین جزایر جهان نیز خودداری می کنند.

جزیره فوزروزجهان Vozrozhdeniya

جزیره فوزروزجهان Vozrozhdeniya یکی از بزرگترین نقاط برگزاری آزمایش های بیوزیستی در جهان هست که در دوره اتحاد جماهیر شوروی فعال بود. این جزیره به یک پایگاه نظامی خطرناک تبدیل شد و محلی برای آزمایش سلاح های بیولوژیک. دانشمندان این مواد را در هوا رها می کردند و اثر آنها را نیز ثبت می نمودند. این مکان با گذر زمان به کابوسی واقعی تبدیل شد، جایی با سیاه زخم، آبله و طاعون و امراض عجیب و غریبی مثل تب مالت، تب خرگوش و تیفوس. در سال 1988 بعد از اینکه نشت سیاه زخم از این مجموعه به مرگ حداقل 105 نفر انجامید، رهبران شوروی بالاخره تصمیم گرفتند تا ذخایر این میکروب را نابود کنند و مدارک برنامه های تسلیحاتی خود را با مخلوط کردن ذخایر میکروبی با وایتکس و دفن کردن تسلیحات از بین ببرند. این نقشه به نتیجه نرسید و مواد بیماریزا و میکروبی به عمق خاک و سپس آب های اطراف وارد شدند. این اتفاق نه تنها باعث سمی شدن خاک این مورد از مخوف ترین جزایر جهان، بلکه آب های اطراف نیز گشت. امروزه، در نتیجه این رخدادها، قسمت شرقی دریای آرال بطور کامل خشک شده است. بنابراین تعجبی ندارد که جزیره فوزروزجهان Vozrozhdeniya لقب بمب ساعتی در حال انفجار در قلب آسیا را به خود اختصاص دهد.

جزیره کورگیدور Corregidor Island

جزیره کورگیدور Corregidor Island جایی است که یکی از بزرگترین خودکشی های دسته جمعی در تاریخ انسانیت در آن رخ داده است. در طول جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها در سال 1942 این جزیره را تحت تسلط خود درآوردند؛ اما در نهایت آمریکایی ها در سال 1945 آن را دوباره بازپس گرفتند. بعد از جنگ نهایی، 3000 سرباز ژاپنی برای ای که به خود را تسلیم نکنند، تصمیم گرفتند با حبس نمودن خود در کانال های زیرزمینی موجود در جزیره به طور جمعی خودکشی کنند. براساس داستان هایی که از سوی مردم محلی نقل می شوند، برخی از این سربازان ژاپنی هرگز این مورد از رازآلود ترین جزایر جهان را ترک نکردند. بخاطر همین تاریخ دلخراش جزیره است که بازدید از تونل های تاریک و خرابه های بیمارستان هایش، تجربه ای ترسناک برای بازدیدکنندگان بهمراه می آورد و آن را به محلی برای ماجراجویی های مهیج تبدیل کرده است. کسانی که شب را برای ماندن در این جزیره انتخاب می کنند، تجربه ترسناک، هیجان انگیز و دلهره آوری در انتظارشان خواهد بود.

جزیره اوکیناوا Okinawa Island

چیزهای منحصر به فرد بسیار زیادی وجود دارند که تنها در کشور ژاپن می توانید آنها را ببینید یا تجربه کنید؛ بنابراین هیچ تعجبی ندارد که کشور آفتاب تابان کننده ای در این فهرست داشته باشد. جزیره اوکیناوا Okinawa Island در ژاپن نیز تاریخچه ای شبیه به جزیره کورگیدور Corregidor Island در فیلیپین دارد. در طول جنگ جهانی دوم، این جزیره شاهد 82 روز تخریب بود که جان 13 هزار سرباز آمریکایی، 90هزار سرباز ژاپنی و بیش از 100هزار مردم غیرنظامی را گرفت. در نهایت، 4000 سرباز باقی مانده ژاپنی برای خودداری از اسارت بدست دشمن اقدام به خودکشی دسته جمعی کردند. در سال های بعد از جنگ، داستان های متعددی در مورد بیمارستان های تسخیر شده، هتل های ترسناک و رعب انگیز، خودکشی های متعدد در مکان های عجیب و حتی توقف ساخت و ساز به دلیل گزارش فعالیت های ماوراءالطبیعه شنیده شده اند.

جزیره نورفک Norfolk Island

جزیره نورفک در نگاه اول یک جزیره دورافتاده بسیار زیبا به نظر می رسد، اما در یکی از ترسناک ترین جزایر جهان به شمار می رود. جزیره نورفک Norfolk Island در دهه 1800 میزبان شرورترین و خطرناک ترین مجرمان جهان بود. این انسان های بدشانس در این مکان و در شرایط غیرانسانی نگهداری می شدند؛ مورد شکنجه قرار می گرفتند و به طرز وحشیانه ای کشته می شدند. اما برخلاف سایر جزیره های این فهرست، مردم محلی از شایعات مطرح شده در مورد فعالیت های ماوراء الطبیعه برای جذب جهانگردان استفاده کردند. هر ساله، نزدیک به 30 هزار جهانگرد برای شکار ارواح از جزیره نورفک Norfolk Island بازدید می کنند و همین به آسانی این جزیره را در فهرست مخوف ترین جزایر جهان قرار داد.

منبع: همگردی

به "با ترسناک ترین جزایر دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترسناک ترین جزایر دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید