6 ماده غذایی که به سوزاندن چربی شکم یاری می نماید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، هنگامی که صحبت از انباشته شدن چربی می گردد، بدون شک ناحیه شکم و پهلو یکی از اصلی ترین نقاط به شمار می رود. چربی های بدن قبل از آنکه شما متوجه شوید در این قسمت از بدن تجمع می نمایند و تعادل طبیعی اطراف کمرتان را از بین می برند. اما در این شرایط باید چه کار کرد؟ یکی از ساده ترین روش هایی که برای سوزاندن چربی شکم انجام می گردد، توجه به رژیم غذایی روزانه است. با کوشش کم و در نظر دریافت مواد غذایی چربی سوز می توانید سریع از شر چربی شکم خلاص شوید.

6 ماده غذایی که به سوزاندن چربی شکم یاری می نماید

چند توصیه برای سوزاندن چربی شکم

بعضی از عادت های ناسالم در سبک زندگی مانند کم تحرکی یا رژیم غذایی نامناسب و ضعیف می تواند به جمع شدن چربی شکم یاری کند. همان طور که خودتان هم می دانید نباید منتظر یک معجزه باشید تا به شکم تخت و بدون چربی برسید، باید کوشش کنید و به خودتان زحمت بدهید. پس از غذاهایی که موجب نگه داشتن مایعات در بدن می شوند و چربی را ذخیره می نمایند، پرهیز کنید.

این نکات را در ذهن خود نگه دارید:

  • علاوه بر مصرف آب میوه های طبیعی، روزانه دو لیتر آب بنوشید.
  • مصرف شیرینی، آرد تصفیه شده و مواد غذایی فرآوری شده را کنار بگذارید.
  • نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید چون دلیل اصلی زخیره مایعات در بدن است.
  • به ورزش کردن هر چند کم، در طول روز عادت کنید. حتی نیم ساعت پیاده روی روزانه می تواند سلامت شما را بهبود دهد.
  • از قلم نیاندازید که رژیم دریافت به معنای نخوردن مواد غذایی و خوراکی نیست. شما باید در طول روز 4 وعده غذایی برای خود در نظر بگیرید: صبحانه (بسیار مهم است)، ناهار، میان وعده کوچک و شام. بهتر است حجم این وعده ها کوچک باشند ولی حتماً تعدادشان را حفظ کنید. هرگز صبحانه و شام را حذف نکنید.

حال وقت آن رسیده است که مواد غذایی چربی سوز را بشناسید:

1. سیب

چه اتفاقی می افتد اگر روز خود را با یک سیب خوشمزه شروع کنید؟ به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، خوردن سیب روش خوبی برای شروع روز است؛ خصوصاً اگر آن را همراه با جو دو سر در وعده صبحانه مصرف کنید، تأثیر آن خواهد داشت.

بهترین غذاهایی که می توان برای صبحانه خورد کدامند؟

سیب به دلیل آنکه غنی از ویتامین ث، فلاونوئید و بتاکاروتن است، به سوزاندن چربی یاری می نماید. ولی برای این منظور باید دو تا سه عدد سیب را به طور روزانه در رژیم غذایی خود داشته باشید تا به کاهش وزنتان یاری کند. برای مثال می توانید یک سیب را در وعده صبحانه قرار دهید و باقی را در طول روز به صورت آب سیب مصرف کنید. ترکیب سیب و چغندر هم ترکیب خوبی برای وعده شام است.

2. موز

موز به طور متوسط دارای 75-130 کالری و غنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و تعدادی ویتامین است. موز می تواند یک ماده غذایی انرژی زا باشد و همین نکته آن را به منبع ضروری غذایی به صورت روزانه تبدیل می نماید.

زمانی که میوه های تازه بیشتری را مانند موز در رژیم روزانه خود قرار دهید، هم به کاهش وزن خود یاری نموده اید و هم سلامت کلی بدنتان را تقویت نموده اید. از قلم نیاندازید که موز برای میان وعده در ساعات میانی روز و در ساعات عصر مناسب است، این میوه باعث احساس سیری می گردد و ویتامین های بسیاری را برای طول روز شما تأمین می نماید.

3. کرفس

نباید کرفس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این سبزی به طور طبیعی به کاهش وزن یاری می نماید و می توانید به راحتی آن را در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار دهید. به علاوه کرفس خوشمزه است، مقدار زیادی ویتامین ث و کلسیم دارد که موجب کاهش وزن شما می شوند.

4. آووکادو

شاید شما هم این شایعه را شنیده باشید که آووکادو باعث افزایش وزن و چاقی می گردد، ولی باید بدانید که این موضوع حقیقت ندارد. آووکادو حاوی اسید اولئیک است که به از بین رفتن یا به تأخیر انداختن احساس گرسنگی یاری می نماید. آووکادو همچنین فیبر دارد و موجب کوچک شدن شکم می گردد.

اشتباهات پخت غذا که موجب چاقی می گردد

تا زمانی که مصرف آووکادو را بیش از حد احتیاج در رژیم غذایی خود نگنجانید، می تواند به از بین بردن چربی یاری کند و باعث احساس سیری در شما گردد. مصرف روزانه یک عدد آووکادو کافی است. می توانید آن را در سالاد، خامه یا انواع اسموتی بهره ببرید.

5. گیلاس

گیلاس یکی از میوه های خوش طعم است و بسیاری از افراد عاشق آن هستند. اگر این فرصت را در محل زندگی خود دارید که گیلاس را با قیمت مناسب تهیه کنید، حتماً مقداری از آن را به خانه بیاورید این میوه برای سیستم گوارش و قلب مفید است، کلسترول را کاهش می دهد و اسید اوریک مورد احتیاج را تأمین می نماید. گیلاس همچنین متابولیسم را تنظیم می نماید، موجب کاهش احساس گرسنگی می گردد. یکی از مهم ترین فواید گیلاس وجود آنتی اکسیدان های بسیار در آن است.

پس برای خرید گیلاس تردید نکنید. البته مصرف گیلاس به شکل آبمیوه طبیعی توصیه نمی گردد چون گیلاس هایی که تازه نیستند، ارزش غذایی خود را از دست می دهند. در این صورت آب گیلاس تنها به یک نوشیدنی شیرین تبدیل می گردد که نمی تواند به کاهش وزنتان یاری کند.

6. گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی در سالاد و انواع سس موجب خوشمزه تر شدن آنها می گردد و البته می توان گوجه فرنگی را در انواع غذاها نیز به کار برد. آیا می دانستید گوجه فرنگی تجمع لیپید در خون را کاهش می دهد؟ به همین دلیل است که بدن را تصفیه و از رسوب چربی جلوگیری می نماید. از قلم نیاندازید که این ماده خوراکی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و طعم خاص گوجه فرنگی را هر روز تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 ماده غذایی که به سوزاندن چربی شکم یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ماده غذایی که به سوزاندن چربی شکم یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید