5 جی به استاندارد ارتباطی خودروهای اتحادیه اروپا مبدل شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در میان فناوری های مختلف رقیب به منظور تسهیل برقراری ارتباط میان خودروها در نهایت فناوری 5G را برگزیدند.

5 جی به استاندارد ارتباطی خودروهای اتحادیه اروپا مبدل شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از آسین ایج، کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد داده بود که به موجب آن یک استاندارد مبتنی بر وای - فای که مورد حمایت شرکت فولکس واگن است برای مرتبط ساختن خودروهای پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد.

اما در نهایت این طرح رد شد و طرح پیشنهادی بی ام و و کوالکوم مورد پذیرش نهاده شد که در آن از فناوری مخابراتی 5G پشتیبانی شده است.

آلمان، فرانسه، ایتالیا و بعضی شرکت های قدرتمند سازنده خودرو که در این کشورها فعالیت می نمایند نیز در زمره 21 کشوری بودند که بر علیه پیشنهاد کمیسیون اروپایی رای دادند. این رای گیری در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک انجام شد.

از جمله حامیان استفاده از وای - فای که نظرشان در نهایت مورد تایید قرار نگرفت می توان به رنو، تویوتا، اتوتاکس، ان ایکس پی و غیره اشاره نمود.

اعضای اتحادیه اروپا از چند ماه قبل بر سر اینکه کدامیک از دو فناوری وای - فای و 5G برای تبادل داده میان خودروها مناسب تر هستند در حال بحث و مذاکره بوده اند. کمیسیون اروپا مدعی بود که فناوری وای - فای به علت در دسترس بودن بهتر می تواند امنیت جاده ها را تامین کند و این در حالی است که فناوری 5G هنوز شکل نگرفته و همه گیر نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "5 جی به استاندارد ارتباطی خودروهای اتحادیه اروپا مبدل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جی به استاندارد ارتباطی خودروهای اتحادیه اروپا مبدل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید