قدم بزرگ دانش بنیان ها برای حل یک معضل قدیمی ، این دستگاه، مشکل فاضلاب اهواز را رفع می نماید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، دانش بنیان ها بار دیگر با راهکاری فناورانه به میدان آمدند و اینبار مسئله ای مردم اهواز را برطرف کردند. محصول ایران ساخت آنها به مشکل آب های سطحی و سیستم فاضلاب شهری سرانجام می دهد.

قدم بزرگ دانش بنیان ها برای حل یک معضل قدیمی ، این دستگاه، مشکل فاضلاب اهواز را رفع می نماید

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل آب های سطحی در اهواز کم کم به یک معضل محیط زیستی تبدیل شده است. مسئله ای که زندگی مردم را مختل نموده است. پس موضوع جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری استان خوزستان در دستور کار نهاده شد. پروژه ای آب و فاضلاب استان برای شهر اهواز کلید خورد.

در این جا بود که دانش بنیان ها همانند همواره برای برطرف مشکل با سلاح فناوری به میدان آمدند. چرا که برای حفر زمین احتیاج به دستگاه های پیشرفته بود.

حفاری و لوله گذاری در محیط مسکونی از چالش های این طرح بود که دستگاه های حفاری مکاهمه میکروتونلینگ به اسم راهکار فناورانه این مشکل مطرح شد.

متخصصان شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین طراحی و ساخت این دستگاه های حفاری پیشرفته را انجام می دهند. اقدامی که علاوه بر برطرف احتیاج داخل به کشورهای منطقه هم یاری نموده است تا احتیاجشان را برطرف نمایند. این محصول دانش بنیان به کشورهایی چون آذربایجان و قطر صادر می گردد. بعلاوه فناوری فراوری آن را پیش از این کشورهای امریکا، آلمان، ژاپن و فرانسه داشتند که با این اقدام دانش بنیان ها ایران هم در جمع این کشورها نهاده شد.

با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و تأکید بر به کارگیری ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی در برطرف چالش ها، موجب انعقاد قرارداد با مجموعه توانمند داخلی شد. دستگاه میکرو تی بی ام با قطر حفاری 1200 میلی متر برای اولین بار در کشور با همت متخصصین داخلی، طراحی و ساخته شد و قرار است از این دستگاه بومی، در پروژه ملی جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری استان خوزستان استفاده گردد.

حال با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری، از دستگاه حفاری مکاهمه میکروتونلینگ ایران ساخت، رونمایی شد.

این دستگاه قادر به کارگذاری لوله های با قطر هزار و 100 میلی متر است. این دستگاه برای اجرای خطوط انتقال فاضلاب در شهر اهواز طراحی شده است و استفاده از آن بسیاری از مسائل سیستم فاضلاب شهری این شهر را برطرف خواهد نمود. با این اقدام 60 درصد صرفه جویی ارزی نسبت به نمونه های مشابه خارجی صورت گرفت.

البته نکته مهم در کاربرد و طراحی این دستگاه این است که در هر منطقه ای با توجه به اطلاعات زمین شناسی و متناسب با ویژگی های خاک شناسی باید دستگاه طراحی و ساخته گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قدم بزرگ دانش بنیان ها برای حل یک معضل قدیمی ، این دستگاه، مشکل فاضلاب اهواز را رفع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم بزرگ دانش بنیان ها برای حل یک معضل قدیمی ، این دستگاه، مشکل فاضلاب اهواز را رفع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید