وزیر خارجه ترکیه: تحریم ایران حاصلی برای آمریکا نداشته است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی ضصن مخالفت با تحریم های ضد ایرانی آمریکا گفت، این تحریم ها دستاوردی برای کاخ سفید نداشته است.

وزیر خارجه ترکیه: تحریم ایران حاصلی برای آمریکا نداشته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی شیک، وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در مجمعی مالی در دوحه، پایتخت قطر حضور دارد از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه ای ایچ ای مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی در نشست دوحه 2019 گفت که تحریم های ایران نتیجه ای برای آمریکا نداشته است.

وزیر امور خارجه ترکیه سپس اضافه نمود که فقط مردم ایران از این تحریم ها آسیب دیده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز چندی قبل با انتقاد از آمریکا بابت تحریم ایران گفت: تحریم ها برای ایران ناآشنا نیستند. تا کجا می توانیم با تحریم پیش برویم؟ ما امروز اینجاییم و فردا می رویم. من به نوبه خودم می دانم تحریم ها هیچ گاه چیزی را حل ننموده اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته تحریم ها علیه ایران را احیا نموده و چندین دور تحریم دیگر علیه تهران اعمال نموده است. ایران نیز متقابلا در چند گام از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام کاسته است.

معاون وزیر خارجه ایران نیز در روز های گذشته گفت که هیچ کس نباید ایران را به خاطر کاهش تعهدات برجامی زیر سؤال ببرد و تنها راه چاره موجود را برطرف تحریم ها و بازگشت به دیپلماسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر خارجه ترکیه: تحریم ایران حاصلی برای آمریکا نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: تحریم ایران حاصلی برای آمریکا نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید