چرا در ترکیه کرونایی وجود ندارد؟ نظر یک اندیشکده آمریکایی را بخوانید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، ایرنا نوشت: مایکل روبین کارشناس اندیشکده امریکن اینترپرایز با اشاره به اینکه ترکیه شیوع ویروس کرونا را انکار می نماید، گفت: کرونا به ترکیه ضربه خواهد زد و انکار اردوغان تاثیری به مراتب شدیدتر از رکود مالی و افت ارزش پول بر این کشور خواهد گذاشت.

چرا در ترکیه کرونایی وجود ندارد؟ نظر یک اندیشکده آمریکایی را بخوانید

روبین کارشناس عالی مقیم در اندیشکده نومحافظه کار امریکن اینترپرایز با انتشار مطلبی به موضوع همه گیری دنیای ویروس کرونا و رویکرد دولت رجب طیب اردوغان نسبت به این بحران پرداخته است.

وی در این نوشتار که علاوه بر تارنمای اندیشکده در تارنمای تحلیلی نشنال اینترست نیز منتشر شده است، می نویسد: ترکیه هنوز همه گیری ویروس کرونا را انکار می نماید. با وجود شیوع این ویروس در ایران، گزارش ها حاکی از این است که تجارت و داد و ستد همچنان مانند قبل در کردستان عراق جریان دارد و پایانه بین المللی فرودگاهی که اردوغان برای رقابت با دوبی و دوحه افتتاح نموده همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. وزیر بهداشت ترکیه نیز گفته که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است.

درادامه این مطلب تصریح شده، بیماری می تواند یک اهرم قدرتمند باشد و معادلات را تغییر دهد چرا که ویروس بین فقیر و غنی فرق نمی گذارد و به مرزها نیز احترام نمی گذارد. مسائل مربوط به بهداشت سلامت و توانایی و ظرفیت دولت ها در این زمینه مسائل بسیار مهمی هستند.

روبین می افزاید: ترکیه دست کم پروازهای مسافربری به چین را متوقف نموده و شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز نیز ده ها جهت خود به آفریقا را متوقف نموده است.

به گفته وی، بنابراین اصرار وزیر بهداشت ترکیه مبنی بر اینکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده، معتبر به نظر می رسد. همان طور که اردوغان اصرار دارد تمامی روزنامه نگاران منتقد وی که زندانی شده اند در حقیقت تروریست بوده اند.

ویروس کرونا یا کووید-19 از اوایل دی ماه در کشور چین پدیدار شد و تا به امروز در بیش از 100 کشور گسترش یافته است. براساس آخرین آمار رسمی سازمان دنیای بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا از مرز 110 هزار نفر فراتر گذشته و این ویروس تا به امروز منجر به مرگ بیش از 3 هزار و 900 نفر شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "چرا در ترکیه کرونایی وجود ندارد؟ نظر یک اندیشکده آمریکایی را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در ترکیه کرونایی وجود ندارد؟ نظر یک اندیشکده آمریکایی را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید