پلیس آمریکا فعالان صلح طلب را از سفارت ونزوئلا بیرون کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تهران - خبرنگاران - پلیس آمریکا روز پنجشنبه فعالان صلح طلبی را که یک ماه گذشته در ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن حضور داشتند و خواهان بازگشت دیپلمات های رسمی این کشور به سفارت خود بودند، دستگیر و از ساختمان سفارت بیرون کرد.

پلیس آمریکا فعالان صلح طلب را از سفارت ونزوئلا بیرون کرد

چهار تن از فعالان وابسته به گروه صلح طلب کد صورتی (Code Pink) که بیش از یک ماه در ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن اقامت داشتند، روز پنجشنبه از سوی پلیس آمریکا دستگیر شدند.

سفارت ونزوئلا هفته ها محل رودررویی مخالفان اقدام علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و کسانی بود که خواهان تحویل این سفارت به نمایندگان خوان گوایدو سرنموده مخالفان دولت مادورو شده بود.

ماموران فدرال آمریکا و پلیس واشنگتن روز پنجشنبه وارد ساختمان سفارت ونزوئلا شدند و فعالان صلح طلب را دستگیر و از ساختمان خارج کردند.

مسئولان گروه کد صورتی نام این چهار فعال را کوین زیس، مارگارت فلاورز، آدرین پاین و دیوید پال اعلام کردند.

دیپلمات های ونزوئلایی چند هفته پس از آنکه تنش میان کاراکاس و واشنگتن به دلیل حمایت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از گوایدو افزایش یافت، سفارت را ترک کردند.

همچنین اوایل این هفته ساموئل مونکادا نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از غارت سفارت کشورش در واشنگتن از سوی افرادی که به این ساختمان حمله نموده بودند، اطلاع داد.

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ونزوئلا، محدودیت های فراوانی بر دیپلمات های این کشور در آمریکا و در سازمان ملل متحد اعمال و حساب های دیپلماتیک کاراکاس را مسدود نموده است.

مخالفان جنگ که در اطراف ساختمان سفارت ونزوئلا بودند پلاکاردهایی در مخالفت با کودتا در این کشور در دست داشتند و پوستر بزرگی را با نوشته کودتا را متوقف کنید از دیوار سفارت آویخته بودند.

گروه کد صورتی در زمینه صلح طلبی بسیار فعال است و اعضای آن سال گذشته در هیاتی 30 نفره به ایران سفر نموده و با محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز دیدار کردند.

یکی از اعضای این گروه به نام میدیا بنجامین که پیشتر در میان حاضران در سفارت ونزوئلا بود، پیشتر با اظهارات خود در کنفرانس خبری برایان هوک مقام وزارت خارجه آمریکا پیرامون ایران جنجال آفرید.

بنجامین در میان سخنان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران درباره تحریم ها به سمت او رفت و در مقابل دوربین رسانه ها خواهان توقف اقدامات یکجانبه و ضدایرانی کاخ سفید علیه ایرانیان شد.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

به "پلیس آمریکا فعالان صلح طلب را از سفارت ونزوئلا بیرون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکا فعالان صلح طلب را از سفارت ونزوئلا بیرون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید