عابدینی نگذاشت به پرسپولیس بروم، دخترم می گوید ایران خانه من است!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، ژوزه مندس از جمله مربیان خارجی است که عمر کارش در فوتبال ایران به بیش از 10 سال می رسد. مندس که زمانی به عنوان دروازه بان تیم سرخپوشان ‬ وارد ایران شد، بعد از خداحافظی از دنیای دروازه بانی، وارد عرصه مربیگری شد و تجربه حضور در تیم های مختلف از جمله تراکتورسازی، داماش دورود، داماش تهران و سرخپوشان را در کارنامه دارد.

عابدینی نگذاشت به پرسپولیس بروم، دخترم می گوید ایران خانه من است!

مندس زبان فارسی را به خوبی صحبت می نماید و شاید یکی از دلایلی که باعث شده حضور طولانی مدتی در فوتبال ایران داشته باشد، همین مسئله باشد. این مربی در تبادل نظر با وبلاگ عینک آفتابی شیک، ضمن اشاره به دوران کاری خود در ایران، به اهدافی که در باشگاه ذوب آهن برای پرورش دروازه بان ترسیم شده است، اشاره نمود.

از 12 سال پیش در ایران هستم

تقریباً 11 یا 12 سال است که در ایران هستم. ابتدا دروازه بان تیم سرخپوشان دلوارافزار بودم. سه سال و نیم به داماش دورود رفتم. یک سال هم در داماش تهران حضور داشتم. تیم داماش تهران با مارکار آقاجانیان از لیگ دسته دو به لیگ دسته اول صعود کرد و همان موقع از فوتبال خداحافظی کردم. بعد از آن به برزیل و کلاس مربیگری رفتم. سپس مجدداً به ایران بازگشتم و مربی دروازه بان شدم. با علیرضا منصوریان به ذوب آهن آمدم. ذوب آهن یک باشگاه حرفه ای است و شادمانم که مرا جذب کرد.

فکر می کنم سال دیگر بمانم

برای سال دیگر باید ببینیم خدا چه می خواهد. اینجا راضی هستم. دوست دارم با خانواده ام به ایران برگردم. فکر می کنم این اتفاق رخ بدهد چون کادر فنی گفته است بمانم.

فارسی را خوب حرف می زنم چون همه یاری می نمایند

از زمانی که وارد ایران شدم، کل تیم به من یاری کرد تا فارسی حرف بزنم. هر بازیکن یک کلمه به من یاد می داد و کم کم زبان فارسی را یاد گرفتم. ایرانی ها با من خیلی گرم برخورد کردند. برای همین حتی خانواده ام از زندگی در ایران راضی هستند. ایرانی ها وقتی یک برزیلی می بینند، خیلی گرم می گیرند و یاری می نمایند.

بیشتر با پادوانی و مگنو باتیستا در ارتباط هستم

با برزیلی هایی که در ایران هستند، در تماس هستم. با لئونارد پادوانی (مدافع پیشین استقلال) هم صحبت می کنم. ان شاءالله که او زودتر خوب می گردد. در لیگ ایران برزیلی زیاد هستند و از حضور در فوتبال ایران رضایت دارند. البته من با مگنو باتیستا از همه صمیمی تر هستم چون از زمان داماش با هم بودیم.

در ساختن دروازه بان خودکفا می شویم

فصل پیش با یحیی گل محمدی در تراکتورسازی بودم. یحیی چند سال پیش هم که در ذوب آهن بود مرا می خواست که نشد. خدا را شکر سال جاری با من تماس گرفتند و زود از برزیل به ایران آمدم. می دانستم ذوب آهن یک باشگاه حرفه ای و با شخصیت است که در آن استرس نداریم. سال جاری سه دروازه بان تاپ داشتیم. البته بیشتر به مدرسه فوتبال ذوب آهن در رده های سنی می رسیم. به تیم های پایه یاری می کنیم تا ذوب آهن در ساخت دروازه بان خودکفا گردد و دیگر دروازه بان نخرد.

کیفیت دروازه بان های ایران بالا است

وضعیت دروازه بان های ایرانی خیلی بهتر شده است. چند سال پیش هر باشگاه دروازه بان خارجی داشت که الان بهتر شده است. کیفیت دروازه بان ها آنقدر بالا رفته است که باشگاه ها دیگر کمتر سراغ دروازه بان خارجی می روند.

دخترم می گوید ایران خانه من است!

ایران را خیلی دوست دارم. یک دختر 9 ساله دارم که می گوید اینجا خانه من است. هر موقع به برزیل می روم می گوید بابا کِی به خانه من بر می گردی! او غذای ایرانی می خورد و خیلی این کشور را دوست دارد.

ماجرای لغو شدن کار در تیم المپیک و پرسپولیس

چند سال پیش مارکار آقاجانیان می خواست من در تیم المپیک باشم که این اتفاق نیفتاد. زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی در پرسپولیس هم از این تیم پیشنهاد داشتم. حتی قراردادم اوکی شد ولی در نهایت به این تیم نرفتم. آن زمان نیلسون دروازه بان پرسپولیس بود و یحیی مرا می خواست ولی با داماش گیلان قرارداد داشتم. امیر عابدینی (مدیرعامل داماش) گفت با ما قرارداد داری و بعد از اتمام قراردادت می توانی بروی.

شادمان شدم دو برزیلی آقای گل لیگ ایران شدند

فوتبال ایران از 12 سال پیش خیلی حرفه ای تر شده است. زمانی که مربی خارجی وارد فوتبال می گردد، باعث پیشرفت فوتبال ایرانی می گردد. فوتبال ایران قوی و با تکنیک است.شادمان شدم کی روش و پریرا آقای گل لیگ ایران شدند ولی مهاجم به تنهایی گل نمی زند. این نشان می دهد بازیکنانی که پشت سر آنها قرار دارند، عملکرد خوبی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عابدینی نگذاشت به پرسپولیس بروم، دخترم می گوید ایران خانه من است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی نگذاشت به پرسپولیس بروم، دخترم می گوید ایران خانه من است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید