شفیعی: همه سوار بر یک کشتی هستیم، بازیکنان را دلسرد نکنیم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، علی شفیعی سرعتی زن تیم ملی والیبال در گفت وگو با خبرنگاران در سرانجام رقابت های لیگ ملت ها گفت: مسابقات سختی بود و یک روند فرسایشی داشت. خدا را شکر در کل، بازی های خوبی انجام دادیم و توانستیم رقابت ها را آبرومندانه به سرانجام برسانیم. دور مقدماتی را بسیار خوب به اتمام رساندیم و در بازی مرحله نهایی در مقابل تیم لهستان، کمی ضعیف تر از تیم خودمان ظاهر شدیم.

شفیعی: همه سوار بر یک کشتی هستیم، بازیکنان را دلسرد نکنیم

* داور مقصر باخت مقابل برزیل بود

ملی پوش والیبال با اشاره به بازی برابر برزیل گفت: هیچ گاه درباره داوری صحبت ننموده ام اما در بازی مقابل برزیل صد درصد داور مقصر شکست تیم بود. امتیازی که به نفع ایران بود، در آن لحظه حساس از تیم گرفته شد. اگر پیروز می شدیم، در جمع چهار تیم قرار می گرفتیم. همین شرایط، بسیار بر تمرکز بازیکنان تأثیر گذاشت و باعث شکست تیم شد.

* برای صعود به المپیک راهی روسیه می شویم

وی درباره رقابت های انتخابی المپیک توضیح داد: با توجه به میزبانی روسیه، کار بسیار سختی در این مرحله خواهیم داشت. روسیه با تمام قوا در مسابقات حضور می یابد. ما برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستیم و برای صعود به المپیک، به روسیه خواهیم رفت. زمانی که تصمیم می گیریم در مسابقات حاضر شویم، یعنی می خواهیم کوشش کنیم تا جواز حضور در المپیک را کسب کنیم در غیر اینصورت اعزام نمی شویم. هدف تیم ملی صعود به المپیک است و این تورنمنت نیز مانند تمام مسابقات، قابل پیش بینی نخواهد بود. مطمئن باشید ملی پوشان کوشش خود را برای صعود خواهند کرد.

* کفه ترازو به سمت روسیه سنگینی می نماید

شفیعی در ادامه تأکید کرد: کار، نشد ندارد. همانطور که همه از ما در مسابقات قهرمانی آسیا، انتظار قهرمانی دارند و کفه ترازو به سمت تیم ما سنگینی می نماید، در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک نیز کفه ترازو برای روس ها سنگینی می نماید اما ما عزم خود را جزم نموده ایم و قطعاً برای صعود کوشش خواهیم کرد.

* مصدومیت ها مانع کارمان نمی گردد

ملی پوش والیبال درباره شرایط جسمانی خود نیز گفت: همه بازیکنان آسیب جزئی دارند اما درصد آن متفاوت است. با فشاری که مسابقات لیگ جهانی بر بازیکنان وارد می نماید، همواره این آسیب ها وجود دارد. تیم ملی پزشک خوبی دارد که همواره در کنار ملی پوشان بوده و در کمترین زمان، آنها را به شرایط ایده آل برساند. مصدومیت ها به نحوی است که با آنها سر می کنیم و جوری نیست که بخواهد مانع کارمان گردد.

* بعضی از نقدها سازنده نیست

وی در ادامه با گلایه از نقدها وارد شده به بازی های تیم ملی در لیگ ملت ها گفت: خیلی ها از تیم ملی انتظار کسب مدال داشتند، مردم نیز توقعشان از تیم بالا بود و دوست داشتند که ملی پوشان را بر سکو ببینند. در این میان بعضی از کارشناسان نقدهای بر تیم ملی وارد کردند که سازنده نیست. آنها صحبت هایی را بر زبان آورده اند که بازیکنان را دلسرد می نماید. اگر یک کارشناس انتقادی دارد و این انتقاد سازنده است، آن را مطرح کند.

* همه سوار بر یک کشتی هستیم

شفیعی تأکید کرد: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم، اگر حفره ای در کشتی وجود دارد، بهتر است آن را رفع کنیم تا به مقصد برسیم. نقدهای که می گردد، بیشتر مُخِّل کار خواهد بود. اگر انتقاد سازنده وجود دارد، آن را بیان و راهکار آن را نیز بگویند. با کنایه و طعنه نمی توان به جایی رسید. به هر حال این صحبت ها به گوش بازیکنان می رسد و آنها در حین انجام مسابقات دلسرد می شوند.

* بین کارشناس با گزارشگر تفاوت وجود دارد

ملی پوش والیبال در خاتمه گفت: فرق کارشناس با گزارشگر معین است؛ گزارشگر نمی تواند در مسائل فنی دخالتی داشته باشد و در این زمینه صحبت کند. او باید کار گزارشگری خود را انجام دهد و تحلیل مسائل فنی را نیز به عهده کارشناس بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شفیعی: همه سوار بر یک کشتی هستیم، بازیکنان را دلسرد نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفیعی: همه سوار بر یک کشتی هستیم، بازیکنان را دلسرد نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید