شکوفه های جلبکی در پی گرمایش جهانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است که شکوفه های جلبک های سمی به لطف تغییر آب و هوا در طی 30 سال گذشته شدیدتر شده اند.

شکوفه های جلبکی در پی گرمایش جهانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از دیلی میل، شکوفه های جلبک های سمی به لطف تغییر آب و هوا در طی 30 سال گذشته شدیدتر شده اند.

وقتی تعداد سلول های جلبک ها بسرعت افزایش یافته و به تراکمی می رسد که با چشم غیر مسلح قابل رویت باشد در واقع شکوفایی جلبکی رخ داده است.

در این مطالعه 71 دریاچه بزرگ در 33 کشور دنیا در شش قاره مختلف مورد آنالیز نهاده شد و در نهایت تعیین شد، با کوچک ترین افزایش گرما رشد این شکوفه های جلبکی افزایش می یابد.

محققان دریافته اند که این پدیده آبزی در طی 30 سال گذشته مکرر و شدیدتر شده است و آنهایی که افزایش نه چندانی در حرارت داشته اند، از این پدیده در امان بوده اند.

این یافته ها در موسسه علمی کارنگی صورت گرفته و طی آن از داده های ناسا و ماهواره تحقیق زمین شناسی دو دهه گذشته استفاده شده است.

این ماهواره بین سال های 1984 تا 2013 سطح سیاره را کنترل کرد تا روند طولانی مدت شکوفه های جلبک تابستانی را در 71 دریاچه بزرگ در 33 کشور در شش قاره مختلف نشان دهد.

شکوفه های جلبک های سمی از این جهت که دارای سموم مضر برای سلامت انسان و محیط زیست هستند، خطرناک اند و افزایش گرمای دنیای به رشد آنها دامن زده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "شکوفه های جلبکی در پی گرمایش جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفه های جلبکی در پی گرمایش جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید