فرصتها منتظرند، از اسکی در ارتفاعات کوهرنگ تا صادرات گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خبرنگاران - گره استان ها: استان چهارمحال و بختیاری یک درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و در جنوب غربی زاگرس واقع شده است.

فرصتها منتظرند، از اسکی در ارتفاعات کوهرنگ تا صادرات گیاهان دارویی

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های بکر و پر پتانسیل برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ازجمله گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن، ورزشی و... به شمار می رود.

در حوزه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با داشتن منابع آب فراوان و آب وهوای معتدل زمینه توسعه مزارع پرورش ماهی، فراوریات گلخانه ای، باغبانی، دامداری و ... را دارد. به عنوان مثال چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته توانسته رتبه اول کشور در فراوری ماهی قزل آلا را کسب کند که زمینه توسعه و سرمایه گذاری در این حوزه همچنان در سطح استان وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری هم اکنون در دو حوزه کشاورزی در فراوری ماهی قزل آلا و بادام توانسته رتبه بیشترین فراوری کشور را کسب کند و زمینه برای سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی این محصولات وجود دارد.

حوزه ورزشی ظرفیتی برای سرمایه گذاری

حوزه ورزشی یکی از مهم ترین حوزه هایی است که می تواند موردتوجه سرمایه گذاری قرار بگیرد.

این استان دارای ارتفاعات انباشته از برف است که می تواند قطب های ورزشی برفی در کشور بگردد و زمینه راه اندازی پیست های مختلف اسکی در این استان فراهم گردد.

شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، از مهم ترین شهرستان های برف گیر کشور است که هرساله شاهد بارش های قابل توجه برف است. این شهرستان به خاطر داشتن بارش های مناسب در زمستان همواره پوشیده از برف است و ارتفاع برف در کوهستان ها و دره های آن به بیش از سه متر در این فصل می رسد.از سوی دیگر ورزش اسکی یکی از جذاب ترین ورزش های دنیا محسوب می گردد.

توسعه این رشته ورزشی در استان و توجه به آن می تواند سالانه هزاران ورزشکار و مسافر را راهی این استان بنمایند که از پیست های اسکی این استان استفاده نمایند.

یکی از مهم ترین نکاتی که می توان به آن توجه کرد ماندگاری برف در این استان در طول سال است که امکان انجام ورزش اسکی را در تابستان نیز فراهم می نماید.

همچنین وجود رودخانه های بی شمار در این استان زمینه را برای توسعه ورزشی های قایقرانی ازجمله رفتینگ فراهم نموده است که بهره گیری از این ظرفیت می تواند درآمد قابل توجهی را برای سرمایه گذاران فراهم کند و اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد کند.

همچنین وجود دره های مرتفع و وجود پل بر روی این دره های مرتفع ازجمله پل کارون زمینه را برای انجام ورزشی چون بانی جامپینگ فراهم نموده است که این امر نیز می تواند مورد سرمایه گذاری قرار بگیرد.

از طرفی ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری از سطح دریا زمینه را برای تبدیل این استان به قطب تمرینات تیم های ملی که کوشش دارند در ارتفاعات تمرین نمایند را فراهم نموده است که سرمایه گذاران می توانند با فراهم آوردن امکانات و توسعه سالن های ورزشی زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی را در این استان فراهم نمایند و درآمد خوبی را از فدراسیون های ورزشی کسب نمایند.

استفاده از ظرفیت صنعتی استانهای مجاور

حوزه صنعت یکی دیگر از ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری برای سرمایه گذاری به شمار می رود که هم اکنون زیرساخت هایی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد. وجود استان های بزرگ مانند اصفهان و خوزستان در کنار استان چهارمحال و بختیاری بازار بسیار ارزشمندی برای واحدهای صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری به شمارمی رود.

هم اکنون شهرک های صنعتی استان با داشتن زیرساخت های آب و برق و گاز و... محل مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتگران داخلی و خارجی به شمار می رود که قیمت های مناسب زمین های این شهرک های صنعتی ظرفیت مطلوب برای سرمایه گذاری در گام اول به شمار می رود.

توسعه واحدهای فراوری آب معدنی با بهره گیری از چشمه های آب معدنی یکی از ظرفیت های مهم این استان در این حوزه به شمار می رود که می تواند موردتوجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

کارشناس ارشد کارآفرینی در استان چهارمحال و بختیاری در مورد ظرفیت های چهارمحال و بختیاری برای سرمایه گذاری در گفت وگو با وبلاگ عینک آفتابی شیک گفت: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های و پتانسیل های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.

سید جلال الدین موسوی مطرح نمود:امکان سرمایه گذاری در این استان در همه زمینه ها از کشت گیاهان دارویی گرفته تا فرآوری آن و فراوری دارو و صنعت کشاورزی و دامداری و... وجود دارد.

این دانش آموخته دانشگاه تهران مطرح نمود: هم اکنون بسیاری از گیاهان دارویی این استان به کشورهای خارجی صادر می گردد که می توان با ایجاد واحدهای فرآوری فراوری داروهای گیاهی جدا از کسب درامد قابل توجه، در استان اشتغال ایجاد کرد.

وی یادآور شد: این استان بهترین نقطه برای تحقق ایده های کارآفرینانه و تبدیل ایده ها به ثروت است چراکه در همه حوزه های کشاورزی، صنعتی، ورزشی، گردشگری و...این استان جای کار بسیار دارد.

وی مطرح نمود: سرمایه گذاری در این استان اگر با علم و تحقیق و بهره گیری از ظرفیت ها باشد جواب می دهد و آینده بسیار خوبی را خواهد داشت.

سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص به وبلاگ عینک آفتابی شیک گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های توانمند در سطح کشور به شمار می رود که بهره گیری از ظرفیت های این استان می تواند زمینه اشتغال و توسعه استان را فراهم کند.

ملک محمد قربان پور اعلام کرد: عصاره مسائل مالی در یک استان و یا یک کشور بر اساس عدد فراوری ناخالص داخلی مورد ارزیابی قرار می گیرد که فراوری ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری در سال 93 نسبت به سال 92 ، 17.97 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش فراوری ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری بیانگر این است که هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری افزایش یافته است و هم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سطح استان واردشده است.

وی مطرح نمود: کاهش چهاردرصدی نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری بیانگر این است که هم اکنون شرایط سرمایه گذاری در سطح استان و ایجاد اشتغال فرایند مطلوبی را طی می نماید.

سرپرست دفتر هماهنگی امور مالی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بسیاری ارزشمندی برای سرمایه گذاری دارد که باید این ظرفیت های در سطح کشور و سطح دنیا معرفی شوند.

وی ادامه داد:چهارمحال و بختیاری به واسطه شرایط توپوگرافی و خاص زمینه توسعه حوزه گردشگری ورزشی را دارد و باید زمینه ورود سرمایه گذاران در این بخش فراهم گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص به وبلاگ عینک آفتابی شیک گفت: هم اکنون در حوزه ورزشی زمینه برای سرمایه گذاری ورزش رفتینگ، بانی جامپینگ، پاراگلایدر و... در سطح استان وجود دارد و که این ورزش ها در سطح استان می تواند موردتوجه توسعه قرار گیرد.

عبدالرحمان قاسمی تأکید کرد: بهره گیری از پیست های اسکی و وجود برف در استان چهارمحال و بختیاری می تواند زمینه توسعه این استان در حوزه های مختلف را فراهم کند.

وی اضافه کرد: فعال شدن پیست اسکی در کوهرنگ سالانه هزاران مسافر و ورزشکار را راهی این شهرستان می نماید و این منطقه رونق پیدا می نماید و این نمونه ای برای بهره گیری از این ظرفیت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزاری مسابقات اسکی را یکی از عوامل توسعه گردشگری در استان عنوان و اعلام کرد: برگزاری رقابت های اسکی در این استان، موجب معرفی بیشتر پیست های اسکی این استان در سطح کشور خواهد شد که قطعاً در جذب گردشگر و توسعه توریسم ورزشی و درآمدزایی تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در گفت گو با وبلاگ عینک آفتابی شیک گفت: چهارمحال و بختیاری به واسطه داشتن شرایط اقلیمی و توپوگرافی خاص دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری است.

وی مطرح نمود: بهره گیری از این ظرفیتهای گردشگری خدادادی لازمه اش توسعه زیرساخت ها در این حوزه است که این مهم نیازمند سرمایه گذاری در استان است.

وی ادامه داد: در این استان رودخانه، تالاب، قله های مرتفع، جنگل، دریاچه و ... وجود دارد و باید از این جاذبه های گردشگری بهره کافی برده گردد.

وی بابیان اینکه این استان به واسطه داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و آب وهوای خنک می تواند قطب گردشگری کشور بگردد، اعلام کرد: باید کوشش کرد که سرمایه گذاران در استان جذب شوند و در حوزه های مختلف گردشگری سرمایه گذاری نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث مجموعه های گردشگری و افزایش کیفیت در خدمات رسانی گردشگری نقش مهمی در افزایش ورود مسافر به استان چهارمحال و بختیاری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرصتها منتظرند، از اسکی در ارتفاعات کوهرنگ تا صادرات گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتها منتظرند، از اسکی در ارتفاعات کوهرنگ تا صادرات گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید