سیزده بدر را در پارک های جنگلی سپری کنید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، قائم مقام امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 380 پارک جنگلی در کشور داریم که مردم می توانند در روز طبیعت از این پارک ها استفاده نمایند.

سیزده بدر را در پارک های جنگلی سپری کنید

آقای رضا بیانی گفت: برای کاهش خسارت به جنگل ها و مراتع کشور زیر ساخت های لازم در پارک های جنگلی فراهم شده است تا با استفاده از آنها کمترین خسارت به جنگل ها وارد گردد.

به گفته او میانگین دمای هوا در روز طبیعت 22 تا 23 درجه و آسمان آفتابی است.

او گفت: در صورت ورود به جنگل ها و مراتع طبیعی، برای جلوگیری از تخریب به توصیه های جنگلبانانی که در منطقه ها جنگلی سطح کشور مستقر شده اند توجه کنید.

نحسی سیزده بدر، تخریب طبیعت است

فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی ما روز 13 بدر یا روز طبیعت است روزی که از صبح تا عصرش منتظر بودیم اتفاقی بدی بیافتد و به نحسی سیزده بدر نسبت دهیم.

حسین عبیری گلپایگانی می گوید: نحسی 13 بدر تخریب طبیعت است که با حفاظت از آن می توان این روز را به برترین روز تبدیل کرد. برای جلوگیری از آلودگی آبهای روان ظروف خود را در جویبارها، کانال ها، دریاچه ها و رودخانه ها شست و شو ندهید.

رها کردن زباله در این روز باعث تخریب شدید طبیعت می گردد. در روز سیزده بدر کیسه های زباله و دستکش همراه خود ببرید و با جمع آوری زباله اضافه خود و با اهدا کردن این کیسه ها به دیگران آنها را تشویق کنید که از رها سازی زباله هایشان در طبیعت خودداری نمایند.

این فعال محیط زیست گفت: شهروندان می توانند تخلفات در طبیعت را در روز سیزده بدر به سامانه 1504 گزارش دهند.

رد پا در طبیعت نگذاریم

کارشناس منابع طبیعی گفت: در روز 13 فروردین یا روز طبیعت با ورود به عرصه های طبیعی مثل کوه ها، جنگل ها، منطقه ها ساحلی و پارک های جنگلی اثر نامطلوبی از خود به جای نگذاریم و به موجودات زنده اعم از جانوری و گیاهی آسیب نرسانیم.

پیمان فقیه نوبری می گوید: با توجه به اینکه فصل زادآوری حیات وحش است از دست زدن به جوجه های پرندگان و نوزاد جانوران پرهیز کنید زیرا باعث بیماری و مرگ آنها می شوید. بوته ها، درختچه ها و درختان در طبیعت سکونتگاه جانوران مختلف هستند از بوته کنی و شکستن شاخه درختان خودداری کنید.

به گفته او آتش روشن کردن و آفرود رفتن در منطقه ها جنگلی و مرتعی باعث آسیب رساندن به پوشش گیاهی می گردد. از غذا دادن به حیوانات اهلی و وحشی پرهیز کنید.

گزارش از خانم هراتیان

وبلاگ عینک آفتابی شیک مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سیزده بدر را در پارک های جنگلی سپری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده بدر را در پارک های جنگلی سپری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید