سند توسعه صادرات اردبیل تهیه گردیده است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، استاندار اردبیل گفت: سند توسعه صادرات استان اردبیل به همت اتاق بازرگانی این استان تهیه و تدوین گردیده است.

سند توسعه صادرات اردبیل تهیه گردیده است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، اکبر بهنامجو در جمع وبلاگ عینک آفتابی شیک با اشاره به فعالیت شبانه روزی گمرک بیله سوار و ارتقای سخت افزاری این مجموعه اظهار کرد: براساس سند تدوین گردیده توسعه صادرات ما باید در سال های آینده یک جهش بزرگ صادراتی را در این استان رقم زده و بالاتر از میانگین کشوری با توجه به ظرفیت هایی که داریم صادرات را انجام دهیم.

وی گفت: هر چند در سالجاری با یک رشد 80 درصدی صادرات در استان اردبیل روبرو هستیم اما این جهش ما را قانع نمی کند و ضرورت دارد در یک تراز بالاتر با یاری بخش خصوصی صادراتمان را تقویت کنیم.

استاندار اردبیل اصلی ترین عنصر را در تقویت این بخش توجه به زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه آهن، بزرگراه و همچنین ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت و گفت: پروژه راه آهن اردبیل با تزریق سالانه 250 میلیارد تومان فاینانس و 150 میلیارد تومان منابع دولتی در حال احداث است که تا سال 99 شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

بهنامجو اعلام کرد: در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه راه آهن اردبیل – مغان نیز در اولویت قرار گرفته تا هم از طرف آذربایجان و هم از طرف پارس آباد اتصال راه آهن را به خط ریلی قفقاز ببینیم.

وی همچنین به احداث بزرگراه ها در استان به عنوان یک برنامه میان مدت اشاره نمود و اضافه نمود: استان اردبیل در حد قابل قبول بزرگراه و راه های شریانی ایمن ندارد که شایسته است همه ساله منابعی را در این حوزه در نظر بگیریم تا احداث بزرگراه به سرعت در این استان اتفاق بیفتد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: ما از انتقاد و گلایه به حق تولیدنمایندگان و صادرنمایندگان نه تنها ناراحت نمی شویم بلکه خوشحال نیز هستیم چرا که آنها با نقد و انتقادهای خود ما را در مسیر انجام کارهای تحول آفرین با انگیزه مضاعف یاری نموده و همراهی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سند توسعه صادرات اردبیل تهیه گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه صادرات اردبیل تهیه گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید