افزایش 7 درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان گفت: مقدار مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در استان اصفهان در سال گذشته نسبت به سال 99 هفت درصد افزایش یافت.

افزایش 7 درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان

عبدالله گیتی منش گفت: استفاده از سوخت سی ان جی پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو های عمومی در کشور و استان اصفهان افزایش یافته است.

او بدون اشاره به اندازه مصرف سوخت سی ان جی در سال 1400 در استان اصفهان، گفت: توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده در استان اصفهان در 2 هفته نخست سال جاری و همزمان با تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش یافت.

طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو های عمومی و تاکسی های اینترنتی با جدیت در استان اصفهان در حال اجراست که تا به امروز بیش از 18 هزار دستگاه خودرو در این طرح در استان به دوگانه سوز تبدیل شده اند.

به گفته گیتی منش توسعه استفاده از سوخت پاک سی ان جی در سراسر کشور بویژه شهر های پر جمعیت از جمله اصفهان مورد تاکید مسئولان و کارشناسان است و ظرفیت های خوبی در استان اصفهان بمنظور رشد استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودرو های سبک وجود دارد و از مردم می خواهیم که به سمت استفاده بیشتر از این سوخت حرکت نمایند.

بیش از 300 جایگاه سوخت بنزین خصوصی و 164 جایگاه سی. ان. جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود 35 جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

صنعت سی ان جی در ایران در سال 79 پایه ریزی شد و در سال های بعد توسعه یافت، هم اکنون در بیش از 2 هزار و 500 جایگاه عرضه سی ان جی در کشور به طور میانگین روزانه 23 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده به بیش از چهار میلیون خودروی گازسوز توزیع می گردد.

طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی شامل ون، تاکسی و وانت بار ها بطور عملیاتی از سال 1399 شروع شد. در ادامه این طرح مقرر شد خودرو های مسافربر شخصی و اینترنتی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه سوز شوند و فقط 25 درصد از هزینه تبدیل خودرو ها از سوی مالکان پرداخت می گردد.

اعتبار مورد احتیاج برای این کار از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر یاری به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و بعلاوه افزایش فرصت صادرات را فراهم می نماید.

منبع:ایرنا

وبلاگ عینک آفتابی شیک اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 7 درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید