حمایت روحی از گروه های حساس با مشاوره

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، استرس موجب ضعیف شدن بدن می شود و زمینه را برای ابتلا به بیماری کرونا فراهم می کند. حفظ آرامش در چنین روزهای بحرانی برای همه مردم به ویژه سالمندان و افراد دارای معلولیت اهمیت زیادی دارد.ارائه مشاوره تلفنی و حمایت های روحی، خدمتی است که این روزها از سوی مسئولان خانه های سلامت در منطقه 7 ارائه می شود.

حمایت روحی از گروه های حساس با مشاوره

وبلاگ عینک آفتابی شیک-زینب زینال زاده: ویروس کووید 19 همه مردم را تهدید می کند. زن و مرد، پیر و جوان از بیماری کرونا در امان نیستند. رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش در حفظ سلامتی و در امان ماندن از این بیماری بسیار موثر است.در این بین،سالمندان و توان یابان به سبب شرایط خاصی که دارند، بیش از سایر شهروندان دچار استرس شده اند و همین موضوع سلامتی آنها را تهدید می کند.در شرایط بحرانی کنونی، این افراد که در اصطلاح گروه های حساس محسوب می شوند، نیاز به مشاوره و راهنمایی و حمایت روحی دارند.

به گفته فائزه دولتی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 7، مشاوره های تلفنی با هدف دعوت گروه های حساس به حفظ آرامش ارائه می شود.او گفت: گروه های حساس از جمله سالمندان، بیماران مبتلا به دیابت و توان یابان در محله ها شناسایی شده اند. مسئولان خانه های سلامت در 14 محله با این افراد تماس می گیرند و شرایط سلامتی شان را رصد می کنند.

به گفته دولتی، در این گفت و گوی تلفنی، مشاوران علاوه بر تاکید به رعایت اصول بهداشتی از گروه های حساس منطقه می خواهند که خونسردی و آرامش شان را حفظ کنند: استقبال گروه های حساس از مشاوره های ارائه شده بسیار خوب بوده است و این برنامه تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه دارد.

انسیه محمدی، از سالمندان محله نظام آباد در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما ضمن ابراز رضایت از مشاوره های ارائه شده می گوید: اظهار نظرهای متفاوتی از بیماری کرونا و انتقال آن می شود. همین چندگانگی نظرات موجب ترس و وحشت می شود. اوایل دچار استرس شدید می شدم تا اینکه مشاوران خانه سلامت تماس گرفتند و توضیح دادند که این بیماری چیست و چگونه منتقل می شود. حرف هایشان آرامم کرد و چند روزی است که مانند گذشته اضطراب و نگرانی ندارم.

اکبر حسینی نژاد، پدر محمد است. او بیش از هر چیز نگران فرزند معلولش است که مبادا به این بیماری مبتلا شود. کارشناسان خانه سلامت محله سهروردی با او تماس گرفته و صحبت کردهاند. حسینی نژاد با ابراز رضایت از این کار می گوید: پسرم معلول است و شرایط متفاوتی دارد. با شیوع بیماری کرونا مدام استرس داشتم تا این که چند روز پیش از خانه سلامت تماس گرفتند و توضیحاتی دادند که آرامم کرد. خیلی از مردم به سبب بیماری کرونا دچار استرس و سردرگمی شده اند. ارائه این مشاوره ها لازم و ضروری است و می تواند در شرایط کنونی به کاهش شیوع بیماری کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمایت روحی از گروه های حساس با مشاوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت روحی از گروه های حساس با مشاوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید