تصویر مرگ کودک مهاجر و پدرش در مرز مکزیک- آمریکا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، انتشار تصاویری از پیکرهای یک مرد مهاجر و دختر خردسالش در آب های بخشی از مرز آمریکا با مکزیک بار دیگر به سوژه رسانه ها تبدیل شد و دنیا را شوکه کرد.

تصویر مرگ کودک مهاجر و پدرش در مرز مکزیک- آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این تصویر که اجساد غرق شده این دو مهاجر را نشان می دهد بر بحرانی که در مرز آمریکا و مکزیک جریان دارد، تاکید دارد. این تصویر همچنین یادآوری خطری است که بسیاری از پناهجویان و مهاجر در کوشش برای عبور از مرز آمریکا با آن روبرو هستند.

این گزارش اضافه نمود: این تصویر همچنین گویای تلفات انسانی ناشی از بحران در مرزی است که با آمار انتزاعی و استدلال های سیاسی درباره آن بحث می گردد.

این عکس جسد یک مرد اهل السالدادور و دخترش را در حالی که صورت آنها روی آب های رود ریوگراند قرار گرفته است، نشان می دهد.

مدافعان حقوق مهاجران از ماه ها قبل هشدار داده اند که آمار مرز مرزی افزایش خواهد یافت. به گفته آنها آمار مرگ و میر مهاجران با توجه به سیاست های دولت ترامپ که کار را برای متقاضیان پناهندگی در بنادر ورودی دشوارتر نموده است، افزایش خواهد یافت.

انتشار این تصاویر بار دیگر خاطرات کودک سوری سه ساله، آیلن کوردی را در اذهان زنده کرد که آب جسد غرق شده او را به ساحل ترکیه رساند. تصویر این کودک سوری که در سال 2015 منتشر شد هنوز هم موضوع بحث ها درباره سیاست های مهاجرتی است.

تاکنون مدافعان حقوق مهاجران مکزیک و سه کشور دیگر آمریکای لاتین (هندوراس، السالوادور و گواتمالا) از سیاست مهاجرتی ترامپ انتقاد نموده اند.

ترامپ به دنبال تهدیدهایش درباره ساخت دیوار مرزی و اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی مدعی شد به توافقی با مقام های مکزیکی دست یافته که تعرفه هایی را که قرار بود علیه مکزیک اعمال شوند، تا مدتی نامعلوم تعلیق می نماید.

در حالی که ترامپ کوشش نموده این توافق را دستاورد خود نشان دهد بعضی از رسانه های آمریکا اعلام نموده اند که این توافق حاصل مذاکرات پشت پرده چند ماه گذشته بین آمریکا و مکزیک بوده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تصویر مرگ کودک مهاجر و پدرش در مرز مکزیک- آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر مرگ کودک مهاجر و پدرش در مرز مکزیک- آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید