بیش از 53 کیلوگرم زعفران از مزارع سیستان و بلوچستان برداشت می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی گفت: 18 هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان زیر کشت زعفران رفته که پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 53 کیلوگرم زعفران در این استان برداشت گردد.

بیش از 53 کیلوگرم زعفران از مزارع سیستان و بلوچستان برداشت می گردد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشت زعفران به صورت پایلوت از سه سال پیش در 5هکتار از مزارع استان آغاز شده است، ادامه داد: با تمهیداتی که اجرا شده سال جاری 13 هکتار دیگر نیز به مزارع کشت زعفران در استان برای مکان یابی و توسعه سطح زیر کشت اضافه شده است.

وی توضیح داد: تقریبا از هر هکتار از مزارعی که زیر کشت زعفران رفته حدود پنج تا 10 کیلوگرم زعفران برداشت می گردد البته در سال اول چون کار به صورت الگویی است برداشت زیادی انجام نمی گردد. کشت و توسعه مزارع زعفران تا 2 سال آینده در مزارع سیستان و بلوچستان ادامه دارد تا در نهایت مکان مناسب برای کشت زعفران در این استان معین گردد.

شهرکی گفت: زعفران گیاه مناطق نیمه گرمسیری است که پس از آماده سازی(شخم زدن و کوددهی) زمین را سیراب نموده و پس از چند روز از بارور شدن زمین پیاز زعفران را بعد آماده کردن از اوایل خرداد تا اواخر شهریور بسته به شرایط جوی منطقه می توان کاشت و برداشت آن نیز از دهه اول آبان آغاز می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری در پنج شهرستان سیستان و شهرستان های میرجاوه، زاهدان و خاش زعفران کشت شده است و تا اوایل آذر میزان صرفه اقتصادی این محصول در زمین های کشاورزی این شهرستان ها معین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 53 کیلوگرم زعفران از مزارع سیستان و بلوچستان برداشت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 53 کیلوگرم زعفران از مزارع سیستان و بلوچستان برداشت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید