باید و نبایدهایی که در طول پرواز باید بدانید!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، با رعایت این نکات بر ترس خود غلبه کنید

هر قدر که انسان ها نترس و بی باک باشند و به تکنولوژی ساخت دست بشر اعتماد داشته باشند و هر قدر که با اتکار به آمار و ارقام استدلال نمایند که سفر با هواپیما حتی از سفر با اتومبیل هم بی خطر تر و با امنیت بیشتر است، با این حال سفر با هواپیما برای خودش ترس و استرس خاصی دارد که باید ترفند هایی برای راحت شدن از دست این شرایط های روحی به کار بست. حالا تصورش را بکنید که کسی در طول پرواز به دلایل بهداشتی حال خرابی هم پیدا کند دیگر چه می گردد. در ادامه بعضی از ترفند ها و دستور العمل هایی که می تواند در هنگام مسافرت با هواپیما سلامت و راحتی خود را حفظ کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

باید و نبایدهایی که در طول پرواز باید بدانید!

راه رفتن با پای برهنه ممنوع است

راحت طلبی یا تنبلی هر چه که باشد بعضی از افراد را وادار می نماید که برای عبور از راهرو هواپیما و برای مثال رفتن به دستشویی با پای برهنه اقدام به این کار نمایند که اصلا کار خوبی نیست. این کار باعث می گردد اگر احتمالا همان نزدیکی ها لیوانی شکسته و تکه هایش بر روی کف هواپیما به جای مانده باشد به شما آسیب بزند . محتمل است هر شی کوچک دیگری هم روی زمین افتاده باشد.

نوشیدنی ها را بدون یخ میل کنید

تحقیقی در سال 2004 نشان داد که از 327 ذخیره آب هوایی، فقط 15درصد استانداردهای سلامت را دارند. حالا دیگر آب هواپیما از داخل منبع نیست و مسئله ای ندارد ولی یخ ها هنوز از همانجا تامین میشوند که دارای میکروب هستند. ترجیحا در هواپیما از بطری آب بخورید.

در طول پرواز کمی حرکت و جنب و جوش داشته باشید

همگی درباره نشستن های طولانی چیزهایی می دانیم. نشستن های طولانی باعث لخته شدن خون در بخشهای مختلف بدن از جمله در پاها می گردد که باعث ایجاد عوارضی برای بدن خواهد بود. هواپیماهایی که در طول مسیرهای طولانی پرواز می دهند جای خوبی برای حرکت مسافران نیست اما در عین حال می تواند به اشکال مختلف به بدن خود حرکت دهید و از نشستن های یکسره و طولانی پرهیز کنید.

لنزهای تماسی را در طول سفر فراموش کنید

اگر می توانید در طول پرواز به جای لنز، عینک بزنید. هوای داخل هواپیما خیلی خشک است و میتواند چشمتان را تحریک کند. بعلاوه خوابیدن با لنز ممکن است برایتان مشکل ایجاد کند.

بگذارید دریچه هوای بالای سر باز باشد

حتی اگر سردتان است بهتر است این مساله با پوشیدن یک لباس گرم حل کنید و اجازه دهید دریچه هوای بالای سرتان باز بماند. این گردش هوا باعث کشته شدن میکروب ها قبل از رسیدن به بدن شما میگردد.

اگر غذایتان روی میز افتاد نخورید

میز غذای جلویتان استریلیزه نیست و معمولا روزی یکبار شسته میشوند و افراد برای هرکاری از آنها استفاده مینمایند، پس زیاد روی تمیزی شان حساب نکنید.

نوشیدن آب همواره خوب است مخصوصا در هواپیما

اگرچه گفته شده نوشیدن آب در بیست و چهار ساعت همواره باید ادامه پیدا کند. اما این مساله در هواپیما و در هنگام سفر اهمیت بیشتری پیدا می نماید. بنابراین تا جایی که می توانید در طول سفر با هواپیما آب بنوشید.

سیفون توالت را به یاری دستمال بکشید

دستشویی ها هم مکان مناسبی برای تجمع میکروب هستند، پس دست هایتان را به خوبی بشویید و از یک دستمال توالت برای فشار دکمه سیفون بهره ببرید.

برای خوابیدن سرتان را به پنجره تکیه ندهید

معمولا این طور است که افراد موقع خوابیدن سرشان را به پنجره هواپیما تکیه می دهند. البته درباره ماشین هم همین طور است. اما این پنجره ها می توانند پراز میکروب باشند.

اگر بی حال هستید مهماندار را آگاه کنید

مهمانداران آموزش های لازم را دیده اند که در شرایط اضطراری واکنش های لازم را نشان دهند. بنابراین اگر احساس می کنید که حالتان به هم می خورد فورا یکی از مهمانداران را صدا نموده و او را از شرایط جسمانی خود آگاه کنید.

منبع: الی گشت

به "باید و نبایدهایی که در طول پرواز باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهایی که در طول پرواز باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید