چرا باید لاستیک ها را در هوای گرم آنالیز کنید؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، در سفرهای تابستانی چقدر حواسمان به تایر ماشینمان است؟ فصلی که استفاده از ماشین برای سفرها و سرگرمی هایمان بیشتر می گردد و قطعا رسیدگی به آن هم باید بیشتر گردد. مهم ترین بخش اما تایر و لاستیک های ماشین است که در گرمای بالای 30 درجه تابستان بیشترین فشار را تحمل می نمایند. چقدر پیش می آید که با تغییر فصل لاستیک ماشینمان را چک کنیم؟ در این حالت می گردد عمر مفید لاستیک ها را بالا برد و از هزینه های اضافی فاصله بگیریم.

چرا باید لاستیک ها را در هوای گرم آنالیز کنید؟

پس اگر می خواهید سفر بدون استرس و ایمنی داشته باشید باید از سالم بودن لاستیک ها و اینکه حتی در مسافرت های کوتاه مسئله ای ندارند، اطمینان حاصل کنید. وبلاگ عینک آفتابی شیک زندگی در ادامه چند مورد برای سالم نگه داشتن لاستیک ها در هوای گرم و تضمین سلامت خانواده را پیشنهاد می نماید.

با تورم بیش از حد لاستیک ها چه کنیم؟

گرمای تابستان می تواند باعث تورم بیش از حد آنها گردد؛ زیرا لاستیک ها ، اصطکاک و گرمای بیشتری را در جاده های گرم ایجاد می نماید. تورم بیش از حدشان خطرناک است؛ زیرا ممکن است موجب ترکیدن لاستیک در اثر فشار گردد.

نه تنها این، بلکه لاستیک ها به علت نشت در دریچه ها ممکن است دچار کم بادی شوند. لاستیک های کم باد هم خطرناک هستند؛ زیرا بر خاصیت ترمز و کشش تأثیر می گذارند. از آنالیز تنظیم باد لاستیک ها در تمام طول روز فصل های گرم اطمینان حاصل کنید.

حواستان به عمق آج لاستیک ها باشد

در انگلستان عمق میانه برای آج ها 1.6 میلی متر است. توصیه می گردد در طول تابستان لاستیک هایی با عمق آج بیشتر داشته باشید. علت آن این است که گرما و شرایط نامناسب جاده اثرات منفی بر روی آج دارد. اگر عمق آج زیر استانداردهای قانونی باشد، لاستیک ها باید تعویض شوند.

تا لاستیک ها نترکیده اند تنظیم باد کنید

زمانی که شما ترجیح به سفرهای جاده ای در روزهای تابستان دارید، شما به طور حتم نیازمند تنظیم و تراز اندازه باد لاستیک هایتان هستید. لاستیک های هم تراز و عدم تعادل سیستم تعلیق را تحت تأثیر قرار داده و منجر به کشیدن خطرناک از یک طرف می شوند. لاستیک ها به در طول مدت فرسوده می شوند و در معرض ساییدگی قرار می گیرند. لاستیک های خوب متعادل و تراز شده به ایمنی و راحتی شما در جاده ها یاری می نمایند و بعلاوه در درازمدت موجب صرفه جویی در هزینه های اقتصادی شما می شوند.

از آنالیز غافل نشوید

درجه حرارت بالا همراه با شرایط نامساعد جاده هم می تواند باعث آسیب داخلی و خارجی لاستیک گردد. از آنجا که گرما لاستیک را نرم تر از حد معمول می نماید، دیوارهای جانبی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند.

وسایل خارجی موجود در جاده ها بعلاوه می توانند لاستیک را خراش دهند و خسارت های ناگفته ای را وارد نمایند. آسیب در لاستیک ها باید بلافاصله ترمیم گردد و لاستیک های فرسوده برای ایمنی و عملکرد بهینه خودرو تعویض شوند.

گرچه بسیاری از جاده ها در شهرهای بزرگ مانند لندن به طور کلی شرایط خوبی ندارند، اما بعضی از جاده های شلوغ در حومه شهرها در شرایط نامناسب تری قرار دارند. گرما و شرایط نامناسب جاده هم می تواند به لاستیک آسیب برساند.

با آنالیز به موقع شرایط لاستیک های اتومبیل خود و انجام اقدامات تعمیری لازم، مطمئناً در ماه تیر و برای بقیه تابستان از رانندگی ایمن و مطمئن خواهید داشت.

منبع: ایرنا زندگی

به "چرا باید لاستیک ها را در هوای گرم آنالیز کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید لاستیک ها را در هوای گرم آنالیز کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید