باید بازار محصولات و خدمات چاپی منطقه را در اختیار بگیریم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به بعضی اهداف این اتحادیه در سال 1401، گفت: بیش از 65 درصد جریان صنعت چاپ در تهران قرار گرفته است؛ کوشش داریم در این تشکل صنفی فعالیت ها و کارهایی را دنبال کنیم که برای همه فعالان صنعت چاپ در کشور ایجاد انگیزه کند. در این زمینه با قدم هایی که در سال 1400 برداشتیم، امید داریم در امسال بتوانیم بخش عمده کارها و برنامه ها را عملیاتی کنیم و نشانه های آن نیز دیده می گردد.

باید بازار محصولات و خدمات چاپی منطقه را در اختیار بگیریم

ابوالحسنی با اشاره به اهمیت مبحث آموزش برای فعالان صنعت چاپ، شرح داد: در این زمینه اتحادیه طی ماه های پایانی سال گذشته پای کار آمد و در تفاهم با مجموعه های مختلف توانستیم دوره های آموزشی مختلفی پیش بینی کنیم که در سال 1401 این کارها ادامه خواهد داشت.

وی تاکید نمود: چاپ، صنعت بسیار بزرگی است؛ باید مطالبه گری خود را در میان صنف و سایر نهادها تقویت کنیم و جایگاه واقعی این صنعت را به مسئولان بخش های مختلف کشور بشناسانیم تا بتوانیم مزایا و امکانات بهتری برای صنف فراهم کنیم.

ابوالحسنی با بیان این که یکی از برنامه های جدی اتحادیه آموزش اپراتورها است، گفت: در این زمینه با شرکت هایدلبرگ یکی از معتبرترین کمپانی های بین المللی در دنیا تفاهم نامه همکاری امضا شده و قرار است که در امسال دوره های آموزشی مشترک برای اپراتورها و مدیران چاپخانه ها برگزار کنیم.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه های اتحادیه این است که کلاس های آنلاین با حضور مدرسان آلمانی و دانشکده های چاپ این کشور برگزار کنیم تا چاپخانه داران با نوترین دستاوردها و فناوری های این حوزه نیز آشنا شوند.

ابوالحسنی در ادامه بر لزوم توسعه صادرات محصولات چاپی بر کشور تاکید نمود و گفت: در این زمینه باید کوشش کنیم تا بازار محصولات و خدمات چاپی منطقه را در اختیار بگیریم و از توانمندی های چاپ ایران برای توسعه بازارهای صادراتی بهره ببریم.

وی بعلاوه به ملاقات با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای پایانی سال گذشته اشاره نمود و یادآور شد: در این ملاقات بر لزوم خروج ماشین های قدیمی از ایران و ایجاد زمینه واردات ماشین های مدل نو تاکید شد و خواهان ایجاد تسهیلات اقتصادی و اعتباری برای تامین و تهیه ماشین های نو داشتیم.

ابوالحسنی اضافه کرد: در این ملاقات معاون فرهنگی قول مساعد داد قرار بر این شده همه امتیازاتی که وزیر صمت برای یاری به صنایع می گیرد، عین همان را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای یاری به صنعت چاپ بگیرد که اگر این کار انجام گردد گام بزرگی برای صنعت چاپ به شمار می آید.

وی درباره اصلاح آئین نامه ها گفت: خیلی از دستورالعمل ها اکنون قدیمی شده اند و احتیاج به اصلاح و بازنگری دارند و در این زمینه معاون فرهنگی قول داد این مساله در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ که از امسال تشکیل می گردد حتما آنالیز گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "باید بازار محصولات و خدمات چاپی منطقه را در اختیار بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بازار محصولات و خدمات چاپی منطقه را در اختیار بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید