ایر نیوزلند با استفاده از عینک هوشمند، فکر مسافران را می خواند!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، استفاده از واقعیت افزوده در پروازهای ایر نیوزلند

مسافران هواپیما ممکن است احساسات متفاوتی در پرواز داشته باشند. برخی ممکن است بسیار استرس داشته باشند و ترس از پرواز نگرانشان کرده باشد. برخی دیگر از پرواز بر فراز ابرها هیجان زده باشند و برخی دیگر نیز مسرور باشند که دارند سفر می کنند. مواجهه با تمام این مسافران و کسب رضایت تک تک آن ها یکی از دشواری های شغل مهماندار هواپیما به شمار می رود. هواپیمایی نیوزلند در سال های اخیر همیشه جز بهترین شرکت های هواپیمایی بوده و کیفیت خدماتش زبانزد خاص و عام بوده است. این ایرلاین همیشه سعی می کند بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه کند، این بار نیز سعی دارد با استفاده از فناوری های نو و تکنولوژی واقعیت افزوده، سرویس دهی به مسافران را کاملا متحول کند. با استفاده از واقعیت افزوده در هواپیما می توان تجربه ای نو و لذتبخش از خدمات دهی را به مسافران ارائه کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

ایر نیوزلند با استفاده از عینک هوشمند، فکر مسافران را می خواند!

عینک های هولولنز به کمک مهمانداران می آیند!

شرکت هواپیمایی ایرنیوزلند قصد دارد با به کارگیری فناوری های تازه و پیشرفته، بهترین خدمات دهی را متناسب با احساسات و ویژگی های خاص هر مسافر به او ارائه کند. شرکت دیمانسیون دیتا (Dimension Data) یک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری است و قرار است با ایرنیوزلند همکاری کند و نرم افزارهای ویژه ای برای عینک هولولنز (HoloLens) طراحی کند. عینک های هولولنز با اضافه کردن هولوگراف و متن به دنیای واقعی، واقعیتی ترکیبی ایجاد می کنند. پتانسیل های این تکنولوژی بسیار زیاد است؛ زیرا تنها با نگاه کردن به چیزی می توان در مورد آن اطلاعات کسب کرد. هولولنزها در حال حاضر تنها در دسترس توسعه دهندگان قرار دارند و هنوز در مراحل تجربی و آزمایشی به سر می برند.

مهمانداران هواپیما این عینک های واقعیت افزوده (AR) را می پوشند و با نگاه کردن به هر مسافر، کلیه اطلاعات کلیدی آن مسافر را می بینند. این اطلاعات شامل ذائقه و انتخاب غذایی، زمان آخرین نوشیدنی، برنامه های مورد علاقه، عضویت او در باشگاه مشتریان و … می شود، همچنین با آنالیز حالات چهره و صدای مسافر می تواند در عرض چند ثانیه احساسات او را تشخیص بدهد. استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در هواپیما می تواند بسیار مفید باشد، چون مهماندار با نگاه کردن به یک مسافر می تواند متوجه شود که او عصبانی، مضطرب یا … است و بعد، با استفاده از اطلاعات این عینک، بهترین روش آرام کردن و مواجهه با مسافر را به کارگیرد.

واقعیت افزوده در هواپیما

اوی گولان، رئیس بخش دیجیتال ایرنیوزلند در این رابطه می گوید: این نرم افزار نمونه بارزی از همکاری ما با سایر شرکایمان در جهت ارائه بهترین خدمات به مسافران است. با استفاده از این تکنولوژی ها می توانیم نحوه عملکرد کارکنان خود را بهبود ببخشیم و سرویسی بهتر را به مسافران ارائه کنیم.

این فناوری می تواند به کارکنان کمک کند از شر کاغذبازی های پیچیده راحت شوند و برنامه ریزی های سفر را به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام دهند. البته باید دید فناوری واقعیت افزوده در هواپیما در عمل چگونه پیاده سازی می شود. تصور کنید بلیط هواپیمای خود را رزرو می کنید و پس از اینکه وارد هواپیما شدید تمام مهمانداران یک جفت عینک بزرگ به چشم داشته باشند! باید دید واکنش مسافران به این نوع تازه از مهمانداران چگونه خواهد بود. وانگهی، بسکمک از اطلاعاتی که مهمانداران با این عینک واقعیت افزوده در مورد مسافر پیدا کنند مثل سلیقه غذایی و انتخاب غذا، آخرین زمان نوشیدنی، همینطور عضویت در باشگاه مشتریان و … بیشتر به درد مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس می خورد. چرا که در پرواز اکونومی مسافران حق انتخابی برای وعده غذایی ندارند و غذا و نوشیدنی نیز در زمانبندی های مشخص به آن ها داده می شود. پس شاید این عینک در بخش اکونومی کاربرد زیادی نداشته باشد.

ایر نیوزلند، همگام با فناوری های تازه

شرکت هواپیمایی ایرنیوزلند در سال های اخیر به دلیل استفاده از فناوری و تکنولوژی های پیشرفته برای ارتقاء کیفیت خدمات و بهبود مشتری مداری شهرتی جهانی پیدا کرده است. این ایرلاین با همکاری با شرکت های مختلف همواره درصدد لذتبخش تر کردن و راحت تر کردن تجربه سفر برای مسافران خود است. علاوه بر استفاده از واقعیت افزوده در هواپیما، این ایرلاین قبلا نیز فناوری های نوینی را به کار گرفته است. یکی از نمونه های به کارگیری تکنولوژی، تحویل چمدان اتوماتیک است: ایرنیوزلند در سال 2015، برای اولین بار از سیستم تحویل بار هوشمند خود رونمایی کرد. این سیستم که مجهز به یک دوربین بیومتریک است می تواند هنگام تحویل بار و چمدان، هویت مسافر را با عکس و مشخصات پاسپورت او مطابقت بدهد. با کمک این فناوری مسافران می توانند بدون معطلی در صف به صورت اتوماتیک چمدان و بار خود را تحویل بدهند. همچنین تکنولوژی تشخیص هویت و چهره نیز باعث سریع تر شدن فرآیند چک-این می شود. ایربند (Airband) نیز یک دستبند هوشمند است که برای بچه هایی که بدون همراه سفر می کنند استفاده می شود، با کمک این دستبند، والدین و مراقبان کودک در تمام مراحل می توانند شرایط کودک خود را پیگیری کنند. دستبند ایربند توانست در رقابت صنعت هواپیمایی اقیانوسیه (CAPA) در سال 2016 به عنوان نورآوری برتر سال انتخاب شود.

عینک هولولنر

مایکروسافت هولولنز (Microsoft Hololens) یک جفت عینک هوشمند است که از طریق شرکت مایکروسافت ساخته شده است. این عینک ها در واقع یک کامپیوتر هولوگرافیک است که با نگاه کردن به اطراف، اطلاعات لازم در مورد آن را به شما ارائه می کند. هولولنز بر خلاف عینک های واقعیت مجازی (VR) شما را به دنیای دیگری نمی برد، بلکه اطلاعات و تصاویر را به دنیای واقعی اضافه می کند. به همین دلیل به تصاویری که با این عینک می بینیم واقعیت ترکیبی می گویند. هولولنز واقعیت را با فناوری رایانه ای ترکیب می کند و در موارد مختلف می تواند کاربرد داشته باشد. فردی که این عینک را به چشم می زند محیط اطرافش را می بیند و کاملا از همه چیز باخبر است، منتها با نگاه کردن به هر شخص یا شی، اطلاعاتی در مورد آن شخص یا شی در کنار تصویری که می بیند اضافه می شود! ایرنیوزلند امیدوار است با استفاده از این عینک های هوشمند و واقعیت افزوده در هواپیما، خدمات دهی به مسافرانش را به سطحی تازه ارتقاء بدهد.

منبع: airnewzealand.com

منبع: الی گشت

به "ایر نیوزلند با استفاده از عینک هوشمند، فکر مسافران را می خواند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایر نیوزلند با استفاده از عینک هوشمند، فکر مسافران را می خواند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید