آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگری امروزی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، آویشن گیاهی است با نام علمی Thymus Vulgaris که به نام تیم (Thyme) در دنیا مشهور است. این گونه آویشن از قدیم به اسم گیاه غذایی و دارویی مورد استفاده زیادی بوده و هم اکنون از پرمصرف ترین گیاهان است. آثار خوب ضد میکروبی، بهبود دهنده مسائل تنفسی و سرماخوردگی آویشن باعث شده تا کارخانه های داروسازی دنیا فرآورده های بسیاری به صورت شربت از آن تهیه نمایند.

آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگری امروزی

آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگری امروزی

آویشن گیاهی است با نام علمی Thymus Vulgaris که به نام تیم (Thyme) در دنیا مشهور است. این گونه آویشن از قدیم به اسم گیاه غذایی و دارویی مورد استفاده زیادی بوده و هم اکنون از پرمصرف ترین گیاهان است. آثار خوب ضد میکروبی، بهبود دهنده مسائل تنفسی و سرماخوردگی آویشن باعث شده تا کارخانه های داروسازی دنیا فرآورده های بسیاری به صورت شربت از آن تهیه نمایند.

اثرات خوب آویشن در تسکین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضد درد، خلط آور، ضد سرفه، ضد حساسیت، ضد تب، ضد احتقان (گرفتگی بینی)، بازنماینده برونش ها، معرق، کاهش ترشحات بزاقی، محرک سیستم ایمنی بدن و سرکوب نماینده میکروارگانیزم های بیماری زای تنفسی آن می باشد.

از طرفی عسل فرآورده های طبیعی ارزشمندی است که خواص غذایی و دارویی زیادی دارد. مصریان قدیم عسل را حداقل در 900 فرمول دارویی استفاده می نموده اند. امروزه عسل در بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی به اسم ضد زخم، ضد میکروب، ضد حساسیت، نرم نماینده، ضد سرفه، خلط آور، نیروبخش و ... مورد استفاده است.

در تحقیقات تازه روشن شده که عسل به تنهایی اثری مشابه شربت های ضد سرماخوردگی را داراست.

برای اولین بار در ایران عصاره آویشن و عسل در یک شربت، فرموله شده و محصولی با اثر بسیار قوی ضد سرفه و خلط آور فراوری شده است.

این شربت که به نام هانی تیم (Honey Thyme) معروف است، در حال حاضر به داروخانه های سراسر کشور عرضه شده و بدون نسخه در اختیار مصرف نمایندگان قرار می گیرد. این شربت برای نوزادان، بچه ها و بزرگسالان قابل استفاده بوده و مسکن و درمان نمایند? ایده آلی برای علایم و عوارض سرماخوردگی است. هانی تیم یک محصول صددرصد طبیعی است و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن به کار نرفته و عارضه جانبی ندارد. مقدار و نحوه مصرف شربت در شرایط مختلف در راهنمای همراه دارو ذکر شده است.

منبع: مجله آموزشی خبری آشپزباشی / شماره 37

منبع: راسخون

به "آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگری امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آویشن؛ گیاه دارویی قدیمی درمانگری امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید