11 اثر یونسکو در لیست آثار در معرض خطر نهاده شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بعضی از جاذبه های گردشگری با بازدید بیش از حد گردشگران و سوء مدیریت روبرو هستند و همین امر باعث شده است که یونسکو آن ها را در لیست آثار در معرض خطر قرار دهد.

11 اثر یونسکو در لیست آثار در معرض خطر نهاده شد

سازمان میراث دنیای یونسکو، هر سال بعضی از مکان ها و جاذبه های سراسر دنیا را از لحاظ ارزش آن ها برای دنیایان، به خاطر منظره طبیعی بی نظیر، سازه های مبتکرانه و اهمیت تاریخی که دارند، در لیست خود قرار می دهد.

به تازگی بعضی از جاذبه های معروف میراث دنیای یونسکو در شهرهایی مانند وین، بیت لحم و بندر لیورپول به لیست آثار در معرض خطر یونسکو افزوده شده اند. در حال حاضر 54 اثر یونسکو احتیاج به توجه ویژه دارند.

1. پارک های ملی دریاچه تورکانا (Lake Turkana National Parks)

2. مرکز تاریخی وین (Historic Centre of Vienna)

3. حبرون یا شهر تاریخی الخلیل (Hebron/Al-Khalil Old Town)

سازمان یونسکو، گزارش های مربوط به اقدامات حفاظتی خواسته شده از 157 مکان ثبت شده از سراسر دنیا در لیست این سازمان را منتشر کرد. تمامی این مکان ها به منظور حفظ اعتبار و نام خود باید از معیارهای حفاظتی و مدیریتی پیروی نمایند. با این حال، با گذشت چندین سال در بسیاری از منطقه ها این اقدامات را رها نموده اند و در حال حاضر این اماکن در معرض خطر هستند.

یونسکو، 64 چالش را که این اماکن با آن روبرو هستند، شناسایی نموده است. سیستم مدیریت و برنامه های مدیریت، موقعیت مکانی و فعالیت های غیرقانونی از جمله این چالش ها هستند.

4. منطقه ها باستان شناسی شحات، لپتیس مگنا و صبراته در لیبی (Archaeological sites of Cyrene, Leptis Magna, and Sabratha in Libya)

5. شهر قدیمی جنه (Old Towns of Djenné)

6. نان مدال (Nan Madol)

یونسکو بعلاوه بازدید بیش از حد گردشگران را به عنوان یکی از چالش های منطقه ها مشهور نام برده است. این حجوم گردشگران ناشی از سیستم های مدیریت ناکارآمد و تغییرات در جمعیت محلی و جامعه است. 22 درصد از مکان های ثبت شده در لیست میراث دنیای متحمل تاثیرات ناشی از گردشگری و ازدحام بازدیدنمایندگان هستند.

7. مرکز تاریخی شهر سبز (Historic Centre of Shakhrisyabz)

یونسکو، لیست میراث دنیای در معرض خطر را منتشر کرد تا جامعه بین المللی را از شرایطی که باعث تهدید ویژگی های خاص آثار می گردد، مطلع سازد و آن ها را ترغیب به انجام اقدامات اصلاحی کند.

8. پارک ملی اورگلیدز (Everglades National Park)

9. کلیسای زادگاه عیسی مسیح، بیت لحم (Birthplace of Jesus: Church of the Nativity and the Pilgrimage Route, Bethlehem)

10. شهر تجارت دریایی لیورپول (Liverpool- Maritime Mercantile City)

11. شهر قدیم قدس و دیوارهای آن (Old City of Jerusalem and its Walls)

زمانی که یک جاذبه در معرض تهدید و تخریب قرار می گیرد، کمیته میراث دنیای یاری های فوری را از صندوق میراث دنیای به آن اختصاص می دهد. علاوه بر این، جامعه را با یک روش کارآمد، برای انجام اقدامات حفاظتی ویژه متعهد می نماید.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com

به "11 اثر یونسکو در لیست آثار در معرض خطر نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 اثر یونسکو در لیست آثار در معرض خطر نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید