یخزدای سبز برای جاده های برفی فراوری شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، محمدرضا سویزی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده یخ زدای سبز و عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ما پیروز شدیم موادی به عنوان یخ زدای سبز فراوری کنیم که جایگزین مناسبی برای نمک است.

یخزدای سبز برای جاده های برفی فراوری شد

وی با بیان اینکه نمک همیشه به سطح جاده ها آسیب وارد می نماید، اعلام کرد: همچنین استفاده از شن و ماسه می تواند سطح جاده را لغزنده کند؛ از این رو استفاده از این یخ زدا می تواند بسیار کاربردی باشد.

مدیر این شرکت دانش بنیان تاکید نمود: همچنین نمک مسائل زیست محیطی، خشکی گیاهان و تخریب بتن و ابنیه را در پی دارد به همین دلیل است که کشورهای امریکایی و اروپایی از یخ زدا استفاده می نمایند.

وی با بیان اینکه این یخ زدا به فراوری صنعتی رسیده است، اعلام کرد: این ماده که می تواند به صورت پودر و مایع باشد مسائل زیست محیطی شن و نمک را ندارد و برای گیاهان مانند کود عمل می نماید.

سویزی با اشاره به ماده اولیه یخ زدای سبز که در این شرکت دانش بنیان فراوری شده، خاطر نشان کرد: این ماده از خاک معدنی و یک ماده شیمیایی که در صنعت پتروشیمی موجود است، فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده این ماده کمتر از نمک است، مطرح نمود: مضراتی که نمک در دراز مدت ایجاد می نماید هزینه بیشتری را به محیط زیست و کشور وارد می نماید اما این یخ زدا ضرری برای محیط زیست ندارد.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر، ما توانسته ایم دانش فنی این ماده را بدست آوریم و برای فراوری انبوه آن احتیاج است که با شهرداری وارد مذاکره شویم؛ اما در صدد هستیم علاوه بر فراوری در کشور به صادرات آن بپردازیم.

وی تاکید نمود: ما می توانیم این ماده را 70 درصد قیمت نمونه های چینی به چین، روسیه، کشورهای اروپای شرقی، … و کشورهای سردسیر صادر کنیم.

سویزی تاکید نمود: امید ما به صادرات بیشتر است زیرا در اواسط تیرماه همراه هیاتی از معاونت علمی و فناوری به روسیه می رویم که با آنها از این کانال بازاریابی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یخزدای سبز برای جاده های برفی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخزدای سبز برای جاده های برفی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید