گوشی های پرچمدار شیائومی 12 وارد می شوند!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، ما مدت ها بود که با انبوهی از شایعات و گزارش های غیر رسمی از جدیدترین گوشی های پرچمدار شیائومی، یعنی سری Xiaomi 12 سرگرم بودیم تا اینکه پایان این غول فناوری چینی، این سری را با معرفی سه مدل Xiaomi 12 اصلی، Xiaomi 12 Pro و Xiaomi 12X در روز سه شنبه 7 دی ماه، رسماً عرضه کرد تا خط پایانی باشد بر تمام شایعات مجذوب کننده چند ماه اخیر درباره این گوشی ها.

گوشی های پرچمدار شیائومی 12 وارد می شوند!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، شیائومی، غول فناوری جهان بعد از ظهر روز سه شنبه 28 دسامبر (7 دی ماه) به وقت محلی، بزرگترین رویداد معرفی محصولات خود را در چین برگزار کرد که از جمله مهمترین محصولات ارائه شده در آن، گوشی های پرچمدار سری Xiaomi 12 بود. این گوشی که که طبق سنت شیائومی در سه مدل رونمایی شدند، از تاریخ 31 دسامبر (جمعه 10 دی ماه) در چین برای فروش در دسترس خواهند بود، اما تاریخ عرضه و قیمت جهانی آن ها هنوز اعلام نشده است. در ادامه شما را با مشخصات رسمی اعلام شده از این سه مدل آشنا خواهیم کرد.

مدل پایه شیائومی 12

اگرچه شیائومی همیشه بازار جهانی رده پایین تا میان رده را هدف قرار داده است، اما گوشی های پرچمدارش نیز به آرامی و سال به سال، در حال ارتقای مشخصات خود هستند. سال جاری، هر دو مدل بالارده این شرکت به قدرتمندترین تراشه تا به امروز کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 تازه مجهز شده اند. این امر باعث می شود شیائومی یکی از اولین شرکت هایی باشد که دستگاهی را با استفاده از این تراشه روانه بازار می کند.

گوشی شیائومی 12 اصلی در سه پیکر بندی به بازار چین عرضه خواهد شد. نسخه پایین تر با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، با قیمت 3699 یوان به فروش می رسد که برابر با 580 دلار آمریکا است. نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت کمی بالاتر از 3999 یوان یا 628 دلار آمریکا عرضه می شود. گزینه سوم نیز دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است برچسب قیمتی 4399 یوان یا حدود 690 دلار را دریافت کرده است.

این گوشی یک صفحه نمایش 6.28 اینچی فول اچ دی پلاس AMOLED خمیده دارد که نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را ارائه می دهد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ بی سیم سریع تا 67 وات و همچنین شارژ بی سیم تا 50 وات پشتیبانی می کند. علاوه بر این، شارژ بی سیم معکوس 10 واتی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد هدفون های بی سیم خود را مستقیماً روی خود گوشی شارژ کنید.

یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت شیائومی 12، به همراه یک لنز ثانویه 13 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی برای بوت وجود دارد. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی روشن و صورتی پاستلی که همگی مات هستند، در دسترس خواهد بود. همچنین نسخه ای با پشتی چرم وگان سبز نیز وجود خواهد داشت، اما رنگ های معمولی با بدنه ای شیشه ای و فلزی عرضه می شوند.

گوشی Xiaomi 12 Pro

این بزرگترین مدل در این سری است که دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی QHD+ AMOLED با وضوح 1440p است که از طریق Gorilla Glass Victus محافظت می شود. صفحه پشتی LTPO 2.0 همچنین به مدل پرو نرخ تازه سازی متغیری تا 120 هرتز می دهد که بسته به آنچه روی صفحه نمایش داده می شود، برای صرفه جویی در باتری، سرعت آن کاهش می یابد. این صفحه نمایش همچنین نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز را ارائه می دهد.

شیائومی 12 پرو همچنین تنها گوشی در این سری است که دارای اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر است. باتری 4600 میلی آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ سیمی 120 واتی به همراه شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می کند. شیائومی 12 پرو همچنین دارای سه دوربین پشتی است، که هر سه لنز 50 مگاپیکسلی دارند. دوربین اصلی دارای سنسور سونی IMX707 با لنز af/1.9 با دیافراگم 7P، دومی دارای لنز af/1.9، 5P، و سومین دوربین، یک سنسور فوق عریض با لنز af/2.2 دیافراگم 6P و میدان 115 درجه است. این دستگاه از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز بهره می برد که حتی برای برخی از بهترین پرچمداران موجود در بازار بسیار بالاست.

گوشی Xiaomi 12X

این مدل ارزان ترین و در واقع پایین ترین مدل این سری است و ممکن است به همه بازار های جهانی راه پیدا نکند، اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد در دسترس بودن بین المللی آن نداریم. همچنین این تنها نسخه ای است که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 را دریافت نکرده و به جای آن به سراغ اسنپدراگون 870 قدیمی تر رفته است. شیائومی 12 ایکس از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی نمی کند و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن را می توان با شارژ کابلی تا 67 وات، همانند مدل استاندارد شیائومی 12 شارژ کرد. میزان صفحه نمایش آن نیز با مدل پایه یکسان است و 6.28 اینچی است.

به نظر می رسد دوربین این دستگاه نیز همان مشخصات شیائومی 12 را داشته باشد که شامل یک دوربین پشتی اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز ثانویه 13 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو است. سری 12 شیائومی اولین خط تولید در برند این شرکت است که بدون نام تجاری Mi نامگذاری شده است. این سیستم نام گذاری تازه در جولای سال جاری، زمانی که شرکت رسماً بخش Mi را کنار گذاشت تا برند اصلی شیائومی را دوباره احیا کند، راه اندازی شد.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ عینک آفتابی شیک

منبع: فرارو

به "گوشی های پرچمدار شیائومی 12 وارد می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های پرچمدار شیائومی 12 وارد می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید