نشست آمریکا با کشورهای آمریکای مرکزی به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، در پی تشدید تنش ها میان واشنگتن و کشورهای آمریکای مرکزی در ماههای اخیر، قرار بود نشستی به میزبانی آمریکا با این کشورها در چند روز آینده برگزار گردد که مسئولان آمریکایی می گویند این نشست به تعویق افتاده است.

نشست آمریکا با کشورهای آمریکای مرکزی به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا اعلام نمود: کنفرانس اتحاد برای شکوفایی که نشستی امنیتی و اقتصادی به سرپرستی واشنگتن بود، به تعویق افتاده است. این در حالی است که کشور السالوادور اعلام نموده که این تصمیم از سوی واشنگتن اتخاذ گردیده است و این کشور دلیل آن را نمی داند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود: ما در حال حاضر در حال آنالیز تاریخ های جایگزین هستیم. ما متعهد به همکاری هایمان با السالوادور، هندوراس و گواتمالا برای حل چالش های موجود بر سر راه امنیت، رفاه و حکومتداری هستیم.

این کنفرانس که از سال 2014 سالانه برگزار می گردد، تلاشی از سوی آمریکا برای حل مسائل مهاجرت با تقویت رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در برنامه های امنیتی در این کشورهای آمریکا مرکزی است.

در ماه های اخیر اما روابط آمریکا و مقامات کشورهای آمریکای مرکزی دچار تنش گردیده است.

روز جمعه آمریکا دیپلمات های خود را در السالوادور، جمهوری دومینیک و پاناما فراخواند. این اقدام در اعتراض به قطع روابط دیپلماتیک این کشورها با تایوان به نفع چین بود.

اما این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، هرگونه تنش میان دو طرف را رد کرد و گفت: به منظور هماهنگ کردن برنامه های مقامات کشورها، وزارت خارجه و وزارت کشور آمریکا و دولت های مکزیک، گواتمالا و هندوراس تصمیم گرفتند که کنفرانس هفتم سپتامبر را به تاخیر بیندازند.

با این حال روزنامه واشنگتن پست اعلام نمود که این کنفرانس پس از آن به تعویق افتاد که السالوادور و گواتمالا اعلام نمودند که این دو کشور نماینده ای برای حضور در این کنفرانس اعزام نمی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نشست آمریکا با کشورهای آمریکای مرکزی به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آمریکا با کشورهای آمریکای مرکزی به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید