فروش بیش از 16هزار جلد کتاب طرح پاییزه در مازندران

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خبرگزاری خبرنگاران- 16 هزار 895 جلد کتاب به وسیله کتابفروشی های شرکت کننده درطرح پاییزه کتاب 1400 مازندران به فروش رفت .

فروش بیش از 16هزار جلد کتاب طرح پاییزه در مازندران

به گزارش خبرنگاروبلاگ عینک آفتابی شیکدفترمازندران درساری، معصومه فرجی ، معاون فرهنگی و رسانه آن اداره کل با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح ملی و فصلی فروش پاییزه کتاب در این استان تعداد 16 هزار 895 جلد کتاب به وسیله کتابفروشی های شرکت نماینده در این طرح به مبلغ 10 میلیارد و 385 میلیون ریال به فروش رفت.

فرجی با اشاره به این که در طرح پاییزه کتاب 1400 سقف مجاز خرید برای هر نفر سه میلیون ریال بود و علاقمندان با ارائه کد ملی، می توانند کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را خریداری نمایند بیان داشت : سال جاری 31 کتابفروشی مازندران در طرح پاییزه فروش کتاب شرکت کردند که از این تعداد 8 کتابفروشی در ساری و 23 کتابفروشی در دیگر شهرستان های استان بودند و مازندران 4 درصد از کتابفروشی ها و 4 درصد از فروش کل این طرح در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: طرح پاییزه فروش کتاب همزمان با سراسر کشور از 29 آبان تا سوم آذر به مدت پنج روز به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب، ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی ها با تخفیف 20 درصد اجرا شد.

فرجی اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394 برای هدفمندکردن یارانه نشر، طرح های فصلی فروش کتاب را شروع کرد و بر همین اساس در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از این وزارتخانه دریافت نمایند و در این طرح ها کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط معین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فروش بیش از 16هزار جلد کتاب طرح پاییزه در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بیش از 16هزار جلد کتاب طرح پاییزه در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید