زلفی گل: برترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان، سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، وزیر علوم گفت: اگر به نخبگان فرصت اثربخشی بدهیم، خدمت در کشور را به مهاجرت ترجیح می دهند و سرمایه گذاری در فناوری و شرکت های دانش بنیان یکی از زمینه هایی است که موجب حفظ نخبگان می گردد.

زلفی گل: برترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان، سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ عینک آفتابی شیک، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین امضای تفاهم نامه نهاد های علمی و سرمایه گذاری با وزارت نفت اظهار کرد: برترین جهت برای افزایش امید و نشاط در جامعه سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری است.

وی اضافه کرد: اگر دانش آموختگان و افراد دارای تحصیلات عالیه در جایگاهی قرار بگیرند که احساس اثربخشی نمایند؛ هیچگاه کشور خودشان را رها نمی نمایند. اگر جوانان ما شغل داشته باشند و بتوانند از دانش خودشان برای پیشرفت کشور استفاده نمایند؛ شور و نشاط و امید به زندگی و هویت مداری حتماً ارتقاء پیدا می نماید.

وزیر علوم تاکید نمود: ما باید بدانیم که برترین جهت برای افزایش امید و نشاط در جامعه، سرمایه گذاری در علم و فناوری است و در این راستا از توجه ویژه وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این موضوع قدردانی می کنم.

زلفی گل اظهار کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی سالیان گذشته در راستای حمایت ویژه از جامعه دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان نهایت تلاششان را نموده اند و الحمدالله با حضور وزیر نفت در این جایگاه، این نوع نگاه و توجه به شرکت های دانش بنیان و فناوری در حال توسعه و توسعه و نهادینه شدن است.

وزیر علوم گفت: طبیعی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به عنوان بازوی توانمند دستگاه های اجرایی، در خدمت کشور باشد و ما در وزارت علوم هم سعی می کنیم توان و پتانسیل نخبگان دانشگاهی، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را در اختیار بخش های مختلف کشور قرار دهیم.

زلفی گل خطاب به جامعه دانشگاهی گفت: از دانشگاهیان فرهیخته هم انتظار داریم در مسئله یابی عرصه های مختلف اجرایی کشور، صنعت کشور، فعال باشند. از یک استاد دانشگاه و یک پژوهشگر انتظار می رود که مسئله های بخش های مختلف کشور را شناسایی نمایند و معین نمایند که چطور می خواهند این مسائل را حل نمایند و برای حل کردن مسائل جامعه به چه چیز هایی احتیاج دارند.

وزیر علوم تاکید نمود: ما به عنوان مسئولان وزارت علوم هم به عنوان خادم دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران کشورمان نهایت همکاری و بسترسازی را در راستای یاری به این موضوع به کار خواهیم گرفت.

زلفی گل گفت: در شرایط فعلی جهانی و ملی، مشکل ما خام فروشی و خام سوزی است که اصلاً مناسب نیست. کشوری که خام می فروشد و خام می سوزاند، نشان دهنده این است که برای علم و فناوری سرمایه گذاری شایسته ننموده است.

وزیر علوم با تاکید بر استفاده از علوم و فناوری های نوین در استفاده از منابع طبیعی گفت: ما به جای اینکه یک بشکه نفت را با قیمت 60 دلار 70 دلار بفروشیم؛ اگر به دانشمندان و پژوهشگران کشور اعتماد کنیم و تعامل کنیم، حتماً می توانند طوری عمل نمایند که به جای فروش هر بشکه نفت با قیمت 60 دلار، چند میلی لیتر یک فرآورده نفتی را به چند صد دلار بفروشیم.

زلفی گل با اشاره به توجه ویژه دولت به جامعه دانشگاهی تاکید نمود: باید به این باور برسیم که هر دلار و هر ریالی که برای پژوهش و فناوری هزینه کنیم، صد ها ریال و دلار دستاورد خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زلفی گل: برترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان، سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلفی گل: برترین راه افزایش امید در جامعه و حفظ نخبگان، سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید