روش های ساده تزیین چیدمان خانه با آینه های تزیینی بسیار شیک

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بارها در سایت اتاق به موضوع اشاره نموده ایم که استفاده از آینه در دکوراسیون خانه، باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه خواهد شد. در حقیقت مهم ترین مزیت آینه های تزیینی برای دکوراسیون خانه هم همین است. تمام افراد حرفه ای و مجرب در طراحی داخلی به خانه دارها توصیه می نمایند که از آینه های ساده یا تزیینی در قسمت ورودی خانه یا حمام و سرویس بهداشتی حتما استفاده نمایند. اما چیزی که خیلی بین مردم خصوصا ما ایرانی ها رواج ندارد نصب کردن آینه در اتاق نشیمن و پذیرایی به اسم یک عنصر دکوراتیو و کاربردی است.

روش های ساده تزیین چیدمان خانه با آینه های تزیینی بسیار شیک

برای این کار مدل های خاص آینه به نام آینه های تزیینی وجود دارد که در همان نگاه اول دکوراتیو بودن خود را به دیگران نشان می دهند. آینه های تزیینی شکل و طرح بسیار متفاوت و متنوعی دارند و به طور طبیعی شکلشان غیر مرسوم و شاید اندکی عجیب بنظر بیاید. بخاطر همین ظاهر و فرم عجیب، این آینه ها خیلی برای ایستادن جلویشان و مرتب کردن سر و وضع مناسب نیستند و فقط جنبه زیبایی و همیطور روشن کردن محیط به وسیله آنها مد نظر است. بعضی از این آینه ها فریم های منبت کاری شده هم دارند که زیبایی آنها را بیشتر می نماید. در ادامه با تعدادی از زیباترین مدل های آینه تزیینی آشنا خواهید شد.

قانون خاصی برای تزیین با آینه های تزیینی وجود ندارد. می توانید آینه ها را در هر اتاقی از خانه که خواستید بهره ببرید، بنابراین قفط محدود به راهرو ورودی خانه و حمام و دستشویی نیستید. به بیان ساده تر، آینه های دکوری مانند یک جایگزین برای تابلوی نقاشی و هنری یا هر دکوری دیواری دیگری می مانند. آینه می تواند هم مدرن باشد و هم سنتی، هر دو نوع آینه را می توانید در هر اتاقی از خانه که خواستید بهره ببرید. بنابراین فقط خود محدود به اتاق خواب یا حمام و دستشویی نکنید و در اتاق نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه هم از آینه بهره ببرید.

در محیط هایی مانند اتاق نشیمن یا پذیرایی، آینه های تزیینی عظیم می توانند نقش یک نقطه کانونی شیک و زیبا را بخوبی ایفا نمایند. یک آینه دایروی یا بیضوی می تواند روی دیوار پشت مبلمان راحتی نصب گردد. البته اگر آینه عظیم است یا به عبارت دیگر از مدل آینه های قدی است، می توانید آنها را پشت مبلمان و به دیوار تکیه دهید طوریکه که نصف آینه پشت مبل مخفی بماند و نصف دیگر آن از مبل بالاتر بزند. حتی می توانید از دو یا تعداد بیشتری آینه بهره ببرید. اگر فکر می کنید که جای کافی برای قرار دادن یک یا دو آینه دیگر وجود دارد، این کار را انجام دهید.

راه های زیادی برای بنمایش گذاشتن آینه های دکوری کوچک وجود دارد. یکی از روش ها چیدن آینه ها به همان شکلی است که عکس های یادگاری تان را روی دیوار نصب می کنید. به بیان دیگر روش نمایش عکس روی دیوار را می توان در خصوص آینه ها های کوچک هم بکار برد. این روش تزیین را می گردد به راه های بسیار گوناگونی انجام داد. مثلا آینه هایی با شکل و میزان متفاوت را به صورت رندوم کنار هم قرار بدهید یا اینکه بر اساس شکل فریم یا میزان آینه ها، آنها را گروه گروه بروی دیوار نصب کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

مدل آینه های مدرن مناسب اتاق نشیمن و راهروی ورودی خانه

مدل های مدرن و نو سرویس آینه توالت با نورپردازی مخفی

مدل های نو آینه و کنسول مناسب راهروی ورودی منزل

مدل آینه پشت دری مناسب اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی

نوع کارایی که از آینه می خواهید هم در نحوه تزیین دکوراسیون خانه تاثیر گذار است. برای مثال بعضی آینه را برای این می خواهند که چشم انداز ای خاص از بیرون را به داخل خانه بازتاب نمایند یا اینکه نور بیشتری به فضای داخل بکشاند. در چنین شرایطی مسلما جای قرار گیری و میزان آینه اولویت اول را خواهد داشت و سایر عناصر باید با توجه به موقعیت آینه چیده شوند. البته از این روش بیشتر در خانه هایی با پنجره های کوچک استفاده می گردد. توجه داشته باشید که در این روش هم باید شکل و ظاهر آینه مطابق به سبک دکوراسیون و چیدمان خانه انتخاب گردد.

میزان و شکل آینه های تزیینی، موقعیت آنها در اتاق، نوع فریم و ارتباط بین همه این خصوصیات با سایر وسایل موجود در چیدمان خانه، برای همبستگی و هارمونی فضا بسیار مهم است. بنابراین باید قبل از دست به کار شدن تمام جوانب را به دقت آنالیز نموده و مدل یا مدل هایی مناسب را بخرید. مانند همین شرایط هم برای سایر لوازم دکوری خانه مانند تابلوها، لامپ و لوستر و هر لوازم دکوری دیگری برقرار است. دربین تمامی لوازم دکوری، آینه ها یکی از متنوع ترین و تاثیر گذارترین لوازم در تزیین دکوراسیون محسوب می شوند. در شکل های زیر مشاهده می کنید که چه راه های زیادی برای تزیین با آینه های دکوری وجود دارد.

آینه های تزیینی

منبع: اتاق

به "روش های ساده تزیین چیدمان خانه با آینه های تزیینی بسیار شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های ساده تزیین چیدمان خانه با آینه های تزیینی بسیار شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید