رشد استارتاپ ها؛ حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، رئیس مرکز توسعه فناوری ­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حرکت از اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش بنیان مستلزم حمایت از استارتاپ هاست که این کار انجام شده است.

رشد استارتاپ ها؛ حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری ­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینک آفتابی شیک با بیان اینکه توسعه زیست بوم و کسب و کار های نو از ابتدای کار سورنا ستاری در معاونت علمی در دستور کار معاونت واقع شده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که مورد ارزیابی قرار گرفته و صلاحیت شان احراز شده است، همچنین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر نیز در حوزه دانش بنیان فعال شده اند و این مساله می تواند به جریان اقتصاد دانش بنیان یاری کند.

وی اقتصاد دانش بنیان را زیربنای اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان کرد: حرکت از اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش بنیان نیازمند حمایت از استارتاپ هاست که این کار انجام شده است، اقتصاد دانش بنیان نهال باروری است که کم کم ریشه های آن رشد نموده و برای پیشرفت آن در آینده نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته قادری فر، بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از کسب و کار های نو و استارت آپ های جوان را در دستور کار قرار داده که فعالیت استارت آپ های قوی در کشور موفقیت این بخش را نشان می دهد.

وی گفت: ما استارتاپ های موفقی در حوزه حمل و نقل بین شهری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، سلامت، زیست فناوری و غیره داریم و می توانیم بگوییم بزرگ ترین استارتاپ خاورمیانه، ایرانی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رشد استارتاپ ها؛ حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد استارتاپ ها؛ حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید