تلاش ژاپن برای درمان کرونا با مهار پروتئین ها

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می گوید ممکن است علائم شدید ذات الریه ناشی از ویروس کرونا از طریق مهار عملکرد پروتئین های معینی که به سیستم ایمنی مرتبط هستند قابل درمان باشند.

تلاش ژاپن برای درمان کرونا با مهار پروتئین ها

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ عینک آفتابی شیک، محققان این تیم که هدایت آن را هیرانو توشیو رئیس موسسه ملی کوانتوم و علوم و فناوری رادیولوژی و پروفسور موراکامی ماسا آکی از دانشگاه هوکایدو بطور مشترک بر عهده دارند می گویند سلول های بدن انسان که به این ویروس آلوده می شوند، ساز و کاری را در سیستم ایمنی به راه می اندازند که باعث تولید مقادیر زیادی از اینترلوکین-6 و دیگر پروتئین ها می گردد این امر منجر به بروز علائم حاد تنفسی می گردد.

این گروه می گوید چنین علائم شدیدی ممکن است با مهار ساز و کاری که اینترلوکین-6 در آنها دخیل است قابل درمان باشند.

دارویی که این ساز و کار را مهار می کند در حال حاضر بطور گسترده ای در درمان ورم روماتیسمی مفاصل و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های داروسازی می گویند برای بررسی اینکه آیا این دارو در مقابل علائم ویروس کرونا موثر است یا خیر، در حال انجام یک مطالعه بالینی هستند.

ژاپن پیش از این از آزمایش دارویی برای درمان کرونا به نام آویگان خبر داده بود گزارش تلویزیون ژاپن حاکی است این کشور و ترکیه بر اساس تحقیقاتی که در سال 1998 میلادی روی داروها انجام داده اند در حال استفاده از دارویی به نام آویگان یا فاوی پیراویر هستند.

این در شرایطی است که هیچکدام از داروهایی که کشورهای مختلف مدعی تاثیرات فراوان آن برای درمان کرونا شده اند نتوانسته اند باعث ریشه کنی این ویروس شوند که صدها هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و هر روز هم بر شمار آنها افزوده می گردد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز جمعه در سراسر جهان، به دو میلیون و 250 هزار نفر رسیده که 154 هزار و 276 تن آنها فوت شده و 572 هزار و 100 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.

در ژاپن نیز تا کنون 9 هزار و 787 تن به بیماری کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان هم به 190 تن و شمار بهبود یافتگان نیز به 935 نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تلاش ژاپن برای درمان کرونا با مهار پروتئین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش ژاپن برای درمان کرونا با مهار پروتئین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید