نبود زیرساختهای مناسب آموزش مجازی از چالشهای دوران کرونا بود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از 85درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد به آموزش پرداختند.

نبود زیرساختهای مناسب آموزش مجازی از چالشهای دوران کرونا بود

بابک حشمت در گفت و گو با وبلاگ عینک آفتابی شیک اضافه کرد: در سال تحصیلی 99- 1400 باهماهنگی ها و کوشش های انجام شده 85.16 درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد به آموزش پرداختند.

وی توضیح داد: 14.84 درصد از دانش آموزان با عنایت به عدم دسترسی به فضای مجازی از کلاس های تلویزیونی، بسته های آموزشیو کلاس های برطرف اشکال در منطقه ها زرد و آبی در سال تحصیلی گذشته استفاده کردند.

حشمت با اشاره به اینکه احتمال حضوری شدن مدارس در صورت بهتر شدن شرایط وجود دارد، یاد آور شد: براساس مجموعه تجربیات به دست آمده نظام های آموزشی سراسر جهان به این حقیقت دست یافته اند که مدارس در هر شرایطی باید باز باشند و ماهم باید شرایط تازه را برای بازگشایی مدارس تمهید کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید به اینکه آموزش و پرورش مسئول مستقیم تحقق بخشیدن به فرصت های یادگیری است و در این راستا و برای بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی تازه در کوشش است برای تحقق این امر ضمن محیا نمودن فضای فیزیکی مدارس برای باز گشایی مدارس تمهیداتی را بیاندیشد، اظهار کرد: ابلاغ دستور العمل جامع پروژه مهر به اسم فرصتی برای شناسایی، پایش و پیگیری چالش ها و مسائل آموزشی، فیزیکی وپرورشی، بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی به مدارس ، تهیه اطلس جامع یادگیری تمام دانش آموزان به صورت اسمی در مقدار و نوع دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش های حضوری، غیر حضوری، شبکه شاد، استفاده از بسته های آموزشی، جلسات برطرف اشکال حضوری از جمله این تمهیدات است.

وی خاطر نشان کرد: آماده سازی کامل محتوای درسی برای هر شرایط یادگیری و آموزشی ترکیبی با توجه به شرایط رنگ کرونایی مدارس، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان هم از دیگر اقدامات است.

حشمت در مورد تجربه آموزش غیر حضوری و ارزیابی کیفیت آموزش غیر حضوری در سال گذشته هم گفت: تجربه آموزش های غیر حضوری و ابزارهای مربوط به فناوری اطلاعات برای تدریس یکی از مهم ترین پیامد های آموزشی ایام کرونا بود و می توان گفت در دوران شیوع بیماری کرونا آموزش مجازی مهم ترین وجه آموزشی شرایط کنونی به شمار میرود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تبدیل فضای آموزشی سنتی به سمت آموزش مجازی به یکباره شدت گرفت و به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، چالش ها و مسائل نظام آموزشی بصورت مجازی، عدم دسترسی همه جامعه هدف به آموزش مجازی و اینترنت، گستره جغرافیایی روستاها ، طیف متنوع دروس و رشته ها، چالش ارزشیابی آموزشی مسائلی به وجود آورد و آموزش را تحت تاثیر قرار داد.

حشمت اضافه کرد: جمعیت دانش آموزی استان 625هزار و 550 نفر است که شامل 263هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و 261هزار و 775 دانش اموز در مقطع اول و دوم متوسطه هستند.

انتهایپیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نبود زیرساختهای مناسب آموزش مجازی از چالشهای دوران کرونا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود زیرساختهای مناسب آموزش مجازی از چالشهای دوران کرونا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید