ترامپ: پیشنهاد تزریق مواد ضدعفونی کننده یک شوخی بود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، دونالد ترامپ و و مقام های کمیته ویژه مقابله با کرونای دولت وی رویارو با جنجال های مربوط به صحبت های اخیر رئیس جمهور در مورد استفاده از پرتوها یا تزریق ضدعفونی کننده برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس کنفرانس خبری خود را به طرزی غیرعادی کوتاه برگزار کردند.

ترامپ: پیشنهاد تزریق مواد ضدعفونی کننده یک شوخی بود

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا البته در یک کنفرانس خبری دیگر کمی بعد از صحبت های جنجالی خود در مطرح کردن ایده استفاده از تزریق مواد ضدعفونی نماینده یا پرتوهای فرابنفش برای درمان کروناویروس بیان کرد که این صحبت ها را به عنوان طعنه و شوخی مطرح نموده است.

ترامپ در محل دفتر بیضی کاخ سفید در کنفرانس خبری دیگری که بعد از امضای یک بسته 484 میلیارد دلاری مربوط به اعطای وام و تسهیلات به اصناف کوچک و تامین بودجه بیشتر برای بیمارستان ها و انجام تست های کروناویروس امضا کرد به پرسش وبلاگ عینک آفتابی شیک پاسخ داد.

او در این موقعیت به اظهارات جنجالی خود که یک روز قبل از آن با طرح ایده تزریق مواد ضدعفونی نماینده یا پرتوی فرابنفش برای درمان کروناویروس مطرح نموده بود پرداخته و به وبلاگ عینک آفتابی شیک گفت، این اظهارات را به عنوان طعنه و کنایه مطرح نموده است. او اظهار داشت: من صرفاً داشتم پرسشی را به شکلی طعنه آمیز به وبلاگ عینک آفتابی شیکی مثل شما مطرح می کردم تا ببینم چه اتفاقی می افتد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود به همراه مقام های ارشد تیم ضربت ویژه کروناویروس در دولتش آن طور که قبلا عادت داشت پذیرای پرسش های وبلاگ عینک آفتابی شیک نشد و کنفرانس خبری را در عرض کمتر از نیم ساعت به خاتمه رساند. این کنفرانس خبری به طرز غیرعادی خیلی کوتاه تر از کنفرانس های خبری قبلی بود که در جریان آنها رئیس جمهور آمریکا چندین پرسش وبلاگ عینک آفتابی شیک را پاسخ می داد و در اغلب اوقات نیز با بعضی از وبلاگ عینک آفتابی شیک جدال لفظی پیدا می کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری روز آدینه خود کوشش کرد موضوع کاهش درصد مثبت اعلام شدن تست های کروناویروس در سراسر آمریکا در یک هفته گذشته به ویژه در نیویورک و لوئیزیانا را برجسته کند. به گفته وی، این امر نشان دهنده یک پیشرفت چشمگیر در مقابله با ویروس است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین کوشش های ایالت های این کشور برای شروع فرایند بازگشایی مالی در این ایالت ها و برداشتن محدودیت های مربوط به مقابله با ویروس را تحسین و تاکید نمود، آمریکایی ها همچنان ضروری است از خط مشی های فاصله گذاری اجتماعی پیروی نمایند. ترامپ در مورد قابلیت اقتصاد کشورش برای بازیابی مجدد خود بعد از فروکش کردن موج شیوع کروناویروس اظهار خوشبینی کرد و گفت: ما در حال باز کردن کشورمان هستیم و دیدن این امر بسیار هیجان انگیز است.

استفن هان، کمیسیونر سازمان غذا و داروی آمریکا نیز صحبت کوتاهی درباره کوشش ها برای کمتر کردن محدودیت ها و تقویت فرایند آزمایش گیری برای مقابله با کرونا مطرح و مطرح کرد که این اداره اقدام به آنالیز و دادن مجوز برای 63 نوع تست در زمینه سرم شناسی و دیگر معاینه های متفاوت را در طی هفته جاری شامل اولین تست در خانه داده است. هان بطور مجزا تنها جوابگوی یک پرسش درباره تست آنتی بادی بود.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در صحبت هایش در این کنفرانس خبری بر کوشش های دولت در زمینه فرایند آزمایشات و تست ها تاکید نمود. این در حالی است که فرمانداران و کارشناسان سلامت در آمریکا خواهان آن شدند که دولت قبل از شروع برداشتن محدودیت های مربوط به مقابله با کروناویروس ظرفیت های انجام تست را گسترش دهد. مایک پنس اظهار داشت: ما در حال اجرای راهبردی برای تست و آزمایشگیری هستیم که در سطح فدرال مورد حمایت قرار گرفته اما در سطح ایالتی مدیریت و به کارگیری می گردد. او ادامه داد: ما قرار است به میزان چشمگیری تست ها و آزمایش ها را در هفته های پیش رو افزایش دهیم.

ترامپ و اعضای تیم ضربت ویژه مقابله با کرونا در دولتش این کنفرانس خبری را در کمتر از 20 دقیقه به خاتمه رسانده و بدون آن که پذیرای هیچ گونه پرسشی باشند اتاق را ترک کردند. در این کنفرانس خبری به استثنای استفن هان هیچ یک از کارشناسان حوزه سلامت عمومی همچون دبورا برکس و آنتونی فائوچی که در بیشتر کنفرانس های قبلی شرکت نموده بودند حضور نداشتند. این در حالی است که بعضی از کنفرانس های قبلی ترامپ و تیمش درباره کرونا حتی از دوساعت هم فراتر رفته بود. در تاریخ های 8 مارس و 15 مارس نیز رییس جمهور آمریکا کنفرانس خبری خود درباره کرونا را بدون پاسخ دادن به پرسش ها ترک کرد با این حال در آن دو موقعیت دیگر اعضای تیم ضربت کروناویروس پرسش ها را بعد از ترک اتاق از سوی وی پاسخ گفتند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ: پیشنهاد تزریق مواد ضدعفونی کننده یک شوخی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: پیشنهاد تزریق مواد ضدعفونی کننده یک شوخی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید