دنیا، تحت تاثیر تروریسم مالی آمریکا علیه ایران است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، اسلام آباد - خبرنگاران - یک روزنامه اردو زبان پاکستان با سرزنش از رویکرد دولت ترامپ برای هدف قرار دادن ملت ها و کشورهای مستقل مانند جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تحریم های مالی، نوشت: تروریسم مالی آمریکایی علیه ایران کشورهای مختلف از جمله پاکستان را نیز هدف قرار داده است.

دنیا، تحت تاثیر تروریسم مالی آمریکا علیه ایران است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، روزنامه دنیا روز چهارشنبه در مقاله ای با عنوان نفت، ونزوئلا- ایران و پاکستان، اضافه کرد: آمریکا به دنبال اجرای طرح خودساخته نظم نوین دنیای است که تحت آن واشنگتن کشورها و ملت هایی که تسلیم خواسته ها این کشور نمی گردد را هدف تحریم های شدید قرار می دهد.

در این مقاله آمده است: تخریب معیشت یک کشور که همواره در دستور کار آمریکا واقع شده است، یک تروریسم مالی محسوب می گردد که فقط بحران انسانی در بر دارد بطوریکه ممنوعیت واردات دارو و تشدید سوء تغذیه باعث نابودی مردم و جامعه می گردد.

این روزنامه پاکستانی با انتقاد از سکوت کشورهای دنیا در برابر هدف قرار دریافت میلیون ها نفر از مردم در پی تحریم های دارو و غذا، نوشت: بعضی از طرف ها مانند اتحادیه اروپا چنان در برابر اقدامات آمریکایی ها سر تعظیم فرود آورده اند که به خیال آنان به جز این کشورها، دیگر هیچ کشور در دنیا وجود ندارد.

در این مقاله آمده است: آیا سازمان ملل به این فکر ننموده است که پیروزی سیاسی یک کشور برای اعمال تحریم ها به ویژه ممنوعیت های خرید دارو، باعث تهدید زندگی میلیون ها شهروند از جمله زن و بچه می گردد.

روزنامه دنیا نوشت: هدف از تاسیس سازمان ملل حراست از منافع کشورهای دنیا بود اما متاسفانه از این صندلی برای اعمال تحریم های ظالمانه و تروریسم مالی علیه دیگر کشورها استفاده می گردد.

به نوشته این روزنامه اردو زبان، جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور بزرگ فراوری نماینده نفت این روزها هدف توطئه ها و تحریم های آمریکایی قرار گرفته اند و تبعات منفی آن بسیاری از کشورها از جمله پاکستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در این مقاله آمده است: تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، باعث بی ثباتی قیمت دنیای نفت شده و سیاست های معیشتی پاکستان و همچنین نرخ سوخت در این کشور نیز تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هشتم اردیبهشت ماه در حساب توییتر خود نوشت: بولتون و تیم ب مردم ایران را آماج تروریسم مالی قرار داده اند.

وی در این توییت اضافه کرد: جان بولتون و تیم ب می گویند که مردم ایران شایسته وضعیتی بهتر هستند؛ ولی در عین حال اعتراف نموده اند که به دنبال توهم خود برای تغییر نظام، مردم ایران را آماج تروریسم مالی و حتی جنگ قرار داده ند. آیا دونالد ترامپ اجازه خواهد داد آنها رویای خود برای یک جنگ بی انتها دیگر را محقق نمایند؟

آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

به "دنیا، تحت تاثیر تروریسم مالی آمریکا علیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا، تحت تاثیر تروریسم مالی آمریکا علیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید