بی پولی فدراسیون بلای جان پشتوانه ها

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تیم های پایه وزنه برداری(نوجوانان و جوانان) بازهم بخاطر بی پولی و نداشتن بودجه لازم از اعزام به رقابت های آسیایی 2019 کره شمالی بازماند!

بی پولی فدراسیون بلای جان پشتوانه ها

رضاعباسپور:اعزام وزنه برداران نوجوان و جوان به قهرمانی آسیا لغو شد. خبری تکان دهنده و دردآور برای پشتوانه های وزنه برداری ایران که ماه ها بدور از خانه و خانواده در اردو های آماده سازی تیم های پایه چشم انتظار اعزام به کره شمالی و کسب افتخار در رقابت های آسیایی نوجوانان و جوانان بودند. تورنمنتی که مثل رقابت های جهانی سال 2018 آمریکا برای آنها جز حسرت اعزام نشدن بخاطر بی پولی فدراسیون و اشک و افسوس فرصتی که برای آنها سوخت و نابود شد عایدی دیگری بدنبال نداشت.

ماه ها بود که بچه های نوجوان و جوان وزنه برداری ایران درهر دوبخش (پسران و دختران) چه در اردوی پایتخت و چه خارج از تهران دراردوی آماده سازی تیم های پایه در استان لرستان، برای ملی پوش شدن و اعزام به رقابت های آسیایی 2019 کره شمالی شب و روز نداشتند. وقتی در اردو کنار آنها حاضر می شدیم برای دیدن وضعیت رکوردی و آمادگی آنها، به وضوح می شد انگیزه و روحیه مبارزه ای را در وجود تک تک آنها دید. همه تا همین دیروز از اینکه قرار است آخر هفته جاری تهران را به مقصد پیونگ یانگ کره شمالی ترک نمایند و با درخشش در این رویداد آسیایی جایی برای خود در تاریخچه افتخارآفرینان وزنه برداری ایران باز نمایند راضی و شاد بودند. بچه ها اصلا باورشان نمی شد که قرار است مثل مسابقات جهانی 2018 نوجوانان در آمریکا بار دیگر بخاطر مسائل مالی فدراسیون، تمام آرزوهایشان به حسرت تبدیل شده و به همین راحتی نابود گردد. اما این اتفاق دوباره در آستانه اعزام تیم به رقابت های آسیایی کره شمالی برای کاروان وزنه برداری نوجوانان و جوانان به حقیقت تبدیل شد. زیرا درحالی که هیچ مسئله ای برای اعزام تیم به کره شمالی بجز بی پولی و کمبود بودجه وجود نداشت، پشتوانه های وزنه برداری مجبور شدند باردیگر در اوج آمادگی و انگیزه کسب مدال ، به اجبار قید حضور در رقابت های آسیایی را زده و بجای وزنه زدن و رقابت در کره شمالی، افسرده، مغموم و دست خالی به خانه هایشان بازگردند.

تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به همین راحتی یک بار دیگر حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 را را از دست دادند. درحالی که می شد با یاری دریافت از خیرین و علاقه مندان به این رشته ورزشی خیلی پیش تر فکری به حال شرایط نامساعد مالی فدراسیون کرد و بودجه ای درست و درمان برای اعزام تیم های پایه به رقابت های آسیایی کره شمالی در نظر گرفت.

به هرحال باردیگر این فرصت طلایی برای آینده سازان وزنه برداری ایران از بین رفت. فرصتی که ممکن است برای خیلی از بچه های نوجوان و جوانی که با هزار و یک امید ماه ها قید درس و مشق، خوشی و تفریحات خود را زده بودند تا با دوبنده تیم ملی وزنه برداری در رقابت های آسیایی برای ورزش ایران افتخار کسب نمایند . اما حالا به راحتی آب خوردن فرصت شان بخاطر بی تدبیری و نداشتن پشتوانه مالی در مجموعه وزنه برداری سوخت و تباه شد. رقابت های وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا هفته آینده در پیونگ یانگ کره شمالی شروع می گردد اما فدراسیون در حالیکه تمامی کارهای لازم برای اعزام تیم به کره شمالی را لانجام داده بود، تصمیم گرفت بخاطر فشار سنگین مالی برای تهیه بلیط رفت و برگشت تیم، و هزینه های هنگفت اسکان، تغذیه و...، نفرات اعزامی به این مسابقات، مثل مسابقات جهانی بزرگسالان بی خیال اعزام تیم به کره مشالی گردد. این اتفاق تلخ در حالی چند روز مانده به مسابقات رخ داد که وزنه برداران نوجوان و جوان بی صبرانه و با اشتیاق منتظر اعزام به کره شمالی بودند. اعزامی که بجای شیرینی برای آنها قطعا به یکی از تلخ ترین خاطرات دوران ورزشی اشان تبدیل می گردد.

بی تردید در اینکه باتوجه به تورم عجیب و غریب موجود و شرایط سخت مالی، فدراسیون وزنه برداری برای اعزام های بین المللی با کمبودهای شدید و جدی مالی و بودجه ای روبرو است شکی نیست. چون این موضوع نه تنها برای فدراسیون وزنه برداری بلکه برای تمامی فدراسیون ها و مجموعه ورزش کشور وجود دارد. اما قطعا می شد قبل از اینکه به یک چنین وضعیت بحرانی چندروز مانده به اعزام برسیم با حمایت هیات های وزنه برداری و علاقه مندان به این رشته ورزشیف شرایطی را ایجاد کرد که حداقل چهره های شاخص و امید های مدال آوری در این رده سنی بی برو برگرد به رقابت های آسیایی اعزام شوند. زیرا ممکن است بخاطر شرایط سنی و مسائل مشابه در سال های آینده یک چنین وضعیت مناسبی برای درخشش آنها در میادین بین المللی ایجاد نگردد.

منبع: ایران ورزشی

به "بی پولی فدراسیون بلای جان پشتوانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی پولی فدراسیون بلای جان پشتوانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید