بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته ای نخواهیم رفت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و به منظور حفظ منافع ملت ایران، مجموعه ای از وظایف را انجام دادیم. یکی از کار هایی که انجام دادیم راه اندازی 1000 دستگاه سانتریفیوژ IR6 بود و از دیروز آغاز به تزریق گاز به این ماشین ها کردیم.

بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته ای نخواهیم رفت

به گزارش ایسنا، کمالوندی تاکید نمود: ما فرایند غنی سازی را برای برطرف احتیاج های کشور ادامه خواهیم داد. ما قبلاً برنامه خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده ایم و طرف های دیگر مذاکرات هم می دانند که ما در این باره قانون داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سخنان اخیر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و برداشت های از این سخنان، گفت: از اظهارات اسلامی در خصوص توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته ای اشتباه برداشت شده است. ایران به علت توانمندی های استراتژیک خود احتیاجی به بمب هسته ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته ای هم نخواهد رفت.

وی بعلاوه گفت: اگر طرف های دیگر به تعهدات خود بازگردند، ما نیز در چارچوب توافق هسته ای به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی شب گذشته نیز در مصاحبه با خبر 21 شبکه یک سیما گفت: کار تزریق گاز به 500 ماشین آی. آر. شش اجرا شده است و این موضوع به طور کامل به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.

کمالوندی اضافه کرد: این یکی از رویکرد های رسیدن به توان 190 هزار سو در حوزه انرژی اتمی است.

منبع: فرارو

به "بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته ای نخواهیم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته ای نخواهیم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید