ایجاد سامانه های نوآوری برای حمایت از ایده های اقتصاد دیجتیال

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد سامانه های نوآوری برای حمایت از ایده های خلاقانه اقتصاد دیجتیال را در دستور کار قرار داد.

ایجاد سامانه های نوآوری برای حمایت از ایده های اقتصاد دیجتیال

برای رسیدن به اقتصادی دیجیتال در کشور باید به استفاده از ایده های نوآورانه متوسل شویم. تنها راه قطعی که ایران را در جهت درست اقتصاد دیجیتال قرار می دهد و به منزل مقصود می رساند ایده هایی است که در دل زیست بوم فناوری و نوآوری نهفته و به دنبال مجالی برای شکوفایی است.

شاید یکی از حوزه های اقتصادی در کشور که نیاز مبرمی به استفاده از ایده های نوآورانه و خلاق برای توسعه دارد، اقتصاد دیجیتال در کشور باشد. نهالی که برای تنومند شدن و خوداتکایی در شرایط تحریم ها تنها قدم گذاشتن در جهت خلاقیت های دانش بنیانی را راه چاره خود می داند. از این رو ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با طراحی سلسله سامانه های نوآوری تلاش کرده است به این هدف برسد.

سامانه هایی که با هدف خلق ایده، تبدیل ایده به محصول و در نهایت عرضه آن به بازار مخاطبان حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شده است.

ایجاد این سامانه ها در سالی که گذشت اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور رقم زد. همین موضوع هم ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا در سال جاری ایجاد این سامانه ها را در اولویت کاری خود قرار دهد و با کمک بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری آن را توسعه دهد.

با توجه به ساختارهای سنتی حاکم بر تولید و تجارت کشور و پایین بودن توان رقابتی اقتصاد که با پایین بودن نرخ رشد بهره وری، رشد اقتصادی نازل و نرخ بیکاری بالا به ویژه نرخ بیکاری دانش آموختگان همراه است؛ توسعه اقتصاد دیجیتالی برای حل بخشی از مسائل کشور در ایران یک الزام و نه یک انتخاب به شمار می رود.

به همین دلیل باید زیرساخت های توسعه این نوع از اقتصاد در کشور ایجاد شود. چنین کاری هم تنها با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور میسر است. بازیگرانی که می توانند این مهم را محقق کرده و جامعه را از عواید آن بهره مند کنند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "ایجاد سامانه های نوآوری برای حمایت از ایده های اقتصاد دیجتیال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سامانه های نوآوری برای حمایت از ایده های اقتصاد دیجتیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید