89 حضور کی روش روی نیمکت ایران، ادامه پیروزی های کم گل!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، 89 حضور رسمی و غیر رسمی کارلوس کی روش بر روی نیکمت تیم ملی ایران با رجحان نزدیک برابر بولیوی به خاتمه رسید تا ملی پوشان دومین برد خودشان را بعد از جام جهانی به دست بیاورند.

89 حضور کی روش روی نیمکت ایران، ادامه پیروزی های کم گل!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی در ملاقات با بولیوی برای هشتاد و نهمین بار روی نیمکت ایران نشست و توانست برای 53 بار برد به همراه تیم ملی ایران را تجربه کند.

البته برخی از بازیهای ایران از جمله حضور در جام غرب آسیا 2012 که تیم جوان ایران برابر عربستان، بحرین و یمن نهاده شد ملاقاتهای رسمی از طرف فیفا محسوب نمی گردد ولی کی روش در این ملاقاتها روی نیمکت ایران نشسته است.

ملی پوشان ایران بعد از جام جهانی روسیه می توانستند چهار ملاقات محبت آمیز برگزار نمایند اما دو فیفا دی را از دست دادند و تنها برابر ازبکستان و بولیوی به میدان رفتند که در هر دو ملاقات نیز برنده از زمین بیرون آمدند.

خوشبختانه دو ملاقات محبت آمیز ایران برای ماه آینده پیش بینی شده است و اگر مسئله ای به وجود نیاید شاگردان کی روش می توانند ماه آینده در دو ملاقات محبت آمیز برابر ترینیداد و توباگو و ونزوئلا قرار گیرند.

بر این اساس، بولیوی پنجاه و یکمین کشوری بود که روبروی ایران با راهنمایی کارلوس کی روش نهاده شد. این مربی از سال 2011 راهنمایی تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و در اولین ملاقات توانست با یک گل برابر ماداگاسکار به فزونی برسد.

عملکرد کارلوس کی روش در تیم ملی ایران از نظر آمار

سرمربی بازی برد مساوی باخت درصد برد
کارلوس کی روش 89 53 24 12 59.55

محبوب ترین های تیم ملی

در این بین تیم ملی فوتبال ایران بیش از هر تیمی با تیم های ازبکستان و قطر بازی نموده است. تیم کارلوس کی روش 14 بازی از 89 بازی خودش را برابر این دو تیم انجام داده است. 7 بازی سهم قطر و 7 بازی هم سهم ازبکستان.

عجیب ترین ها

بازی های تیم ملی ایران در چند سال اخیر یک مزیت داشت و آن هم بالا رفتن دانش جغرافیایی به واسطه بازی با تیم های گمنام بود که شاید خیلی ها هیچ اطلاعی از آنها نداشتند. بازی با تیم پاپوآ گینه نو که در رده 165 فیفا است یا بازی با سیرالئون در تهران که تا آستانه لغو پیش رفت و اخیرا نیز فدراسیون فوتبال آن به تعلیق در آمد و همینطور بازی با ماداگاسکار و گینه از جمله ملاقاتهای عجیبی بود که تیم ملی ایران در زمان کی روش داشته است.

بیشترین باخت ملی در چهار سال اخیر

تیم ملی فوتبال ایران در سال 2018 در بازی برابر بولیوی یازدهمین بازی خود را تجربه کرد. البته دو بازی دیگر فعلا برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شده است که با احتساب آن آمار ملاقاتهای تیم ملی در امسال میلادی به عدد 13 خواهد رسید.

ملی پوشان در سال 2018 در 11 بازی خود، متحمل سه شکست شده که بیشترین شکست تیم ملی در چهار سال اخیر بوده است. بعد از سال 2014 که ایران سه باخت را در یک سال تجربه کرد، در سال 2015 (1 باخت)، سال 2016 (بدون باخت) و سال 2017 (1 باخت) عملکرد خوب تیم ملی را نشان داد.

در سال 2018 تیم ملی ایران تاکنون برابر تیم های تونس، اسپانیا و ترکیه شکست خورده است.

پیروزی های کم گل

تیم ملی ایران در بازی برابر بولیوی فرصت های زیادی را از دست داد و باز هم با اختلاف یک گل توانست حریف خود را شکست دهد. آخرین باری که ایران بیش از یک گل به حریف خود زد بازی با سیرالئون در تهران بود. 27 از 53 برد کارلوس کی روش در تیم ملی ایران با اختلاف یک گل برابر حریفان به دست آمده است.

بهترین گلزن

سردار آزمون تمام بازی های خود را زیر نظر کی روش در تیم ملی ایران داده است و 23 گل او در این مدت باعث شده گلزن ترین بازیکن تیم ملی ایران زیر نظر کی روش باشد. پس از او رضا قوچان نژادی واقع شده است که با 17 گل از تیم ملی خداحافظی نموده است.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا باید برابر یمن، ویتنام و عراق قرار گیرد؛ تورنمنتی که برای فوتبال ایران اهمیت زیادی دارد. ملی پوشان باید ماه آینده اردوی دیگری در تهران داشته باشند و در دو ملاقات محبت آمیز برابر ترینیداد و توباگو و ونزوئلا قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "89 حضور کی روش روی نیمکت ایران، ادامه پیروزی های کم گل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "89 حضور کی روش روی نیمکت ایران، ادامه پیروزی های کم گل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید